• NEXUS6
    #34
    Azért az ion-szél-hajtómű nem olyan rossz hatásfokú. A befektetett energiát, kb mint a légcsavar alakítja át felhajtóerővé, ha a szerkezet tömegét nézzük.

    2 gond van: hogy marha nagy felületűnek és könnyűnek is kell lennie, a mai repülőszerkezetekhez képest, ez nagyobb/használható méretben nem igazán jó. Pl a multkor egy egeret emeltek fel lifterrel és ahhoz több négyzetméteresnek kellett lennie a szerkezetnek.
    Szerkezeti szempontból talán még egy léghajónál is problémásabb, másrészt elfújja a szél a nagy felület miatt.

    A legnagyobb probléma viszont, hogy jelenleg nincs olyan technológiánk, ami kis fizikai méret mellett megfelelő mennyiségű elektromos energiát is biztosítana.

    De pár napja volt, hogy már kisérleteznek a magneto-hidrodinamikus hajtómű újabb generációjával és az már egy használható technológiát jelenthet. Ha másra nem kisméretű zajtalan felderítő eszközöknek a sereg számára.