• Komolytalan
    #54
    "Pedig válasz az, hogy így könnyebben bemesélik az embereknek, hogy van valóságalapja a lassan 10ezresre nőtt havibérletnek"
    Ennek így önmagában van valóságalapja, csak az 50% fölötti adóelvonás mellett nincs (valójában több mint 2/3 az adóelvonás, ha a munkáltatói terheket nézzük). Mert ugye vagy adóban vesszük el a sok zsét, és támogatjuk/ingyen adjuk a közüzemeket, vagy nem szedünk adót, és nem támogatjuk a közüzemeket se. A kettő együtt, na ez az ami nem járja.
    A kormánynak és az adott város vezetésének el kell döntenie, hogy fontos-e számukra a közösségi közlekedés. Ugye el lehet adni az így megmaradt CO2 kvótát, nem döglenek meg az emberek 10 évvel korábban, meg nem kell finanszíroznia a TB-nek a kezelésüket előtte. Szóval normális gondolkozással igen, fontos a közösségi közlekedés. Ha viszont csak az a lényeg, hogy tudjunk lopni, akkor max fejlesztésre adunk pénzt, mert azt ugyse senki se tudja, hogy 1 db Combino valóban 1Mrd Ft-e (ez ugye 200 taxi, vagy 13 csuklós Volvo busz ára), de ha csak 800 milla, és a maradék 200-at elfelezik, abból is el lehet tengődni a következő közbeszerzésig (ami lehet pl a légkondik bele).