#3690
A DF1-et játszottam egy ideig úgy hogy egy helyben laktam, szóval el tudom képzelni hogy életképes koncepció a local banking. Amit szerintem nem vesznek figyelembe a DnD-sek, és amit a RoA-sok jobban megértenek, az az hogy kevés játékosra kell kialakítsák a játékot. A local banking szép koncepció, csak ha kevés a játékos, és mindenki helyhez van kötve, akkor mindenki beköltözik a saját egyéni városába, hamletjébe, és praktikus okok miatt nem lesz kedve kimozdulni onnan.
RoA-ban azért törölték el a faction alignementet, hogy minden faj karaktere tudjon együtt játszani, mert ha kevés a játékos, akkor ha még frakciók szerinti is felosztják a népességet, akkor úgy még kevesebb lenne az interakció.
A DnD-s fejlesztőknek is inkább e körül kellene építkezniük. Az nagyon jó hogy technikailag javítottak a kliens működésén, játék közben látszik hogy a DnD-s kliens simábban fut, de szerintem túlságosan hallgatnak a hardcore fanokra, és végül nem lesz értelme annak amit csináltak, mert olyan kevesen fognak játszani.
Most is abból áll a klánok létezése (mindkét játékban), hogy 1v1 dueleket játszanak, meg néha 2-3-man elfoglalják a falvakat.
RoA-ban a hajók gyártását egyszerűsítik, könnyítik, mert arra számítanak hogy nem lesznek olyan nagy klánok, akik sok anyagot ki tudnának majd farmolni.
Valahogy (sajnos) ezeknek a szervereknek arra kell berendezkedniük, hogy akár solo-ban is élvezhető legyen a játék, mert olyan kicsi lesz a népesség.