-
#225
Risen: Interjú Szupermorzsák!!!!
Sogun, 11:53 - PC - Játék: RPG
(HW Insider) A Gothic 1-2-3 részeket elhozó hiperprofi Piranha Bytes csapata interjút adott készülő szerepjátékukról. Kiderült, hogy a PC és az X360 változatok egyszerre vagy külön megjelenéséről a kiadó dönt. Jelenleg úgy néz ki, kicsi az eltérés a két verzió grafikai színvonala között. Ez lényeges, mert azt jelenti, nem annyira a grafikára, hanem inkább a hangulatra koncentrálnak a fiúk. Megtehetnék, hogy DirectX 10 effektekkel izmolnak és akkor feltehetően csak vérszegény játékra maradna idejük.. Háttér és poszterképek.
Nemsokára érkeznek a PC screenshotok. Hardverkövetelményekről még nem tudnak nyilatkozni, mert debug és polírozási szakaszban vannak.
Két harci rendszert dobtak kukába eddig. Most a harmadikon dolgoznak, amely eléggé előrehaladott állapotban liheg. Az első két rész rendszerét ötvözi. Egyelőre csak billentyűzettel is lehet harcolni, bár e funkció bennhagyásáról még döntenek a jövőben. Történelmileg hűen kinéző és káosz által megérintett kardok is bekerülnek. Lásd a fenti kollekciót.
A demóban végigjátszhatjuk a Risen első pár óráját, hogy képet kaphassunk e hardkór szerepjátékról. Teljes játékkal együtt várható.
MOD csomag készítésével szimpatizálnak, egyelőre erről nincs döntés.
A céhek - mágusok, inkvizíció és banditák - működése hasonlít a Gothic 2.-ben látottakra. Egyedi skilleket tanulhatunk mindenhol és egyik sem kifejezetten gonosz vagy jó csak a saját céljaikat akarják elérni.
Az Íj a Gothic 3.-ban látottak szerint működik (éljen, éljen!!), míg a crossbow inkább FPS stílusú irányítást kapott.
Romok átkutatására kifejlesztettek egy speciális mozgás stílust, amit hétpecsétes titokként őriznek.
Az összes fegyvert kézbe vehetjük már a játék elején (már ha megtaláltuk őket). Használni csak akkor tudjuk, ha megfelelünk a fegyver forgatási követelményeinek. Minden más mágikus és egyéb durvább képességet tanulnunk kell.
Párbeszédek, küldetések, és karakterek tekintetében a Risen ötvözi a Gothic 1-2-t és a céheknek otthont adó települések mérete hasonló ezen elődökéhez. Az összes NPC egyedi és kifejező személyiségű. A női karakterek ezúttal sokkal nagyobb hangsúlyt kapnak. Némelyikük szakértően az agyunkra is fog menni. Fontosabb karakterekkel mély kapcsolatot építünk ki. A történetben a már ismert Gothic 1. módon lépünk előre, meg kell oldanunk pár céhes küldetést és dűlőre kell jutnunk az NPC-kkel.
Megjegyzendő, hogy a teljes világot kézzel építik, teljes igénnyel az érzelmes részletekre.
Nem hardkódolt AI ereszti szabadjára a nagyvonalakban célok vezérelte NPC-ket. Evvel megintcsak kockázatos és forradalmi megoldással lehetséges például egy ember NPC-t odacsalogatni az ősellenségeihez és aztán szépen végignézni, hogyan mészárolják le egymást. (WOW!!!!) Ennélfogva beépítettek semleges, bátor és gyáva NPC-ket is. Aki találkozott a rabszolga-táborban pár totálisan megtört NPC-vel és beszélgetett velük (majd újra a küldetések megoldása után), az tudja miről van szó!
info: Hardwired