• halgatyó
    #129
    A vasúttal kapcsolatban.
    Az IC nem túl sok embernek megoldás, leginkább a Budapest-nagyváros útvonalakon jó. Amellett pofátlanság ez a burkolt áremelés ami a magas "hellyegy" árakban testesül ki. Bár ha 200 fölött repesztene, akkor én is megfizetném, FELTÉVE hogy az uticélom felé megy:-)
    Valóságban azonban ugyanazokon a pályákon közlekedik mint a többi.

    A vasút lassú lepusztulásával együtt (a "rendszerváltás" miatt) fokozódtak az utas-átb**szó trükkök. Emlékezzünk, hány helyen állt meg régen egy gyorsvonat: alig néhányon. Tényleg jóval gyorsabb volt, mint a "személy".
    Ma ahogy állok kinn a pályaudvaron, és hallgatom a listát ahol a "gyors" vonat megáll, hát régen a személyvonatok is kevesebb helyen álltak meg. És még van POFÁJUK gyorsvonatnak nevezni! Ja, hogy így drágább lehet a jegy.

    Megoldódna a probléma, ha a vonatok úgy gyorsulnának mint egy metrószerelvény, és 200 fölött repesztenének. Fékezéskor pedig visszatáplálná az energiát. Akkor mindenütt megállhatna a vonat, hogy a Jaózsi bácsi is tudjon leszállni Bivalybasznádon a kis motyójával, végülis ő is ember, aki utazni akar, sőt még jobban rá van szorulva arra a megállóra mert nincs autója...

    Ehhez azonban PÉNZ kell ahogyan azt Montecuccoli is megmondotta. Magyarország mai eladósodottsági helyzetében az állam nem tud beszállni. Sem a vasút, sem a békávé fejlesztésébe.

    Anélkül pedig az autóval közlekedő tömegek NEM IS TUDNAK átszállni rá, mert nem lesz anyyi busz, vonat, villamos, pláne nem olyan gyors, kényelmes, tiszta, stb.

    A magántőkével az a gond, hogy hazai magántőke gyakorlatilag nincs, a külfölditől pedig nem várhatunk jót. A tőke már csak ilyen