Szélturbina, a régi szélmalmok modernkori változata, a megújuló energiák meghatározó szereplője
  • ximix #629
    Én úgy értelmeztem, hogy az előadás témája a globális co2 és a személyautózás összefüggése volt.
    Na már most ha innen nézed, akkor egy nagy aksis (100kWh) elektromos autó gyártásánál több co keletkezik, mint egy benzinesnél,
    (140kg CO2/kWh aksinál, a bányászástól amíg beépítik a kocsiba)
    plusz a használat során az adott ország energiatermelésétől függően, akár pariban lehet a b.é.m. autókkal.
    Tehát arra problémára, hogy a co2-t a nagy aksis elektromos autóval orvosoljuk egyenlőre nem megoldás.

    A teljes átállás sem csökkentené a co2-t, mivel az elektromos autók kiszolgáló infrastruktúra kiépítése is co2 termelne, egy kicsit ördögi körbe kerültünk.
    Úgy kell lavírozni az autó iparnak, hogy a co2 kibocsájtás már ne növekedjen globálisan.
    Ezért jó megoldás a kisebb városnál az elektromos vagy kontrollált hibrid egyéni közlekedés, míg a nagyobb városoknál el kell lassan engedni a az egyénit és csak tömeg jöhet szóba.

    Tippre lehet ezért nem számolt a b.é.m.-ok üzemanyagára rakodó co2-vel, mivel a nagy aksis elektromos autó már a gyártásnál hátrányból indul, így ha teszem azt eladja valaki a dízel járgányát, mert vesz egy ilyen elektromost, nemhogy csökkenti a globális co2-t hanem növeli.

    Utoljára szerkesztette: ximix, 2019.06.18. 15:54:13