Szélturbina, a régi szélmalmok modernkori változata, a megújuló energiák meghatározó szereplője
-
#629 Én úgy értelmeztem, hogy az előadás témája a globális co2 és a személyautózás összefüggése volt.
Na már most ha innen nézed, akkor egy nagy aksis (100kWh) elektromos autó gyártásánál több co keletkezik, mint egy benzinesnél,
(140kg CO2/kWh aksinál, a bányászástól amíg beépítik a kocsiba)
plusz a használat során az adott ország energiatermelésétől függően, akár pariban lehet a b.é.m. autókkal.
Tehát arra problémára, hogy a co2-t a nagy aksis elektromos autóval orvosoljuk egyenlőre nem megoldás.
A teljes átállás sem csökkentené a co2-t, mivel az elektromos autók kiszolgáló infrastruktúra kiépítése is co2 termelne, egy kicsit ördögi körbe kerültünk.
Úgy kell lavírozni az autó iparnak, hogy a co2 kibocsájtás már ne növekedjen globálisan.
Ezért jó megoldás a kisebb városnál az elektromos vagy kontrollált hibrid egyéni közlekedés, míg a nagyobb városoknál el kell lassan engedni a az egyénit és csak tömeg jöhet szóba.
Tippre lehet ezért nem számolt a b.é.m.-ok üzemanyagára rakodó co2-vel, mivel a nagy aksis elektromos autó már a gyártásnál hátrányból indul, így ha teszem azt eladja valaki a dízel járgányát, mert vesz egy ilyen elektromost, nemhogy csökkenti a globális co2-t hanem növeli.
Utoljára szerkesztette: ximix, 2019.06.18. 15:54:13