m2-logo.png


Hivatalos magyar Metin2 weboldal: www.metin2.hu
  • FGB
    #230
    És ahogy ígértem bemásolom a SÁMÁN - teljes leírását

    "Bár jogtalanul mellőzött szereplők és megérdemelnének két külön fejezetet, nem szerettem volna különválasztani őket. A kétféle sámán közt nincs jellegzetes különbség, egyszerűen mások a skilljeik.
    Mindkettőnek vannak jó támadó varázslatai, valamint támadást, és védekezést segítő áldásai is

    Fegyvere a legyező és a csengő. Változó arányban jobb a mágikus, és a vágóerejük, mindig meg kell nézni, mire van szükségünk. Általában inkább a mágiára, természetesen. 35 fölött a csegők a kard szerepét töltik be, lovas harchoz.

    Építése

    INT, és másodsorban VIT keveréke, az arány szereptől függ, de legalább kétszer annyi INT, mint VIT! Fontos tudni hogy egy sámán lehet támogató vagy támadó, illetve ezek akármilyen keveréke.

    Az INT itt is az összes varázslatot erősíti az MP-növelés mellett, úgyhogy a csak áldó sámánok minimális VIT-et tegyenek, míg az INT teli nincs! Gyakorlatilag lvl5-ig szükséges, míg egyedül szintelnek, aztán felvehetők a skillek. Mivel egy jó partynak "el kell adni" a tudásunkat hogy "eltartsanak", mindhárom támogató készségre kell 1 pont legalább (lássák, hogy sokat kapnak), az első master pedig legyen minél hasznosabb.
    Az áldások minden nem-ellenséges játékosra adhatók, és hamar töltődnek újra.

    Párbajban általában mindkettő gyengébb kicsit a jól épített BM suránál, de fontos szempont, hogy a könyveik olcsóak! Az MP-fogyás szintén nem jellemző rájuk.
    A gyógyító előnye a nagy hatótáv, a villámkönyörgés bénítása és az öngyógyítás, a sárkányé pedig a nagyobb sebzés, és hogy több ellenfelet sebezhet meg egyszerre.

    Készségek: gyógyító

    Támadás:

    Villámhajítás: hatótávja az íjász-skilleket nem éri be, de nagyobb a suráénál. Kisebb területre hat. Inkább PvP-skill.

    Villámkönyörgés: rövidebb hatótáv, de nagyobb területre hat, növekvő bénítási esély!
    PvE skill, de később PvP-ben is jól kiegészíti a hajítást.

    Villámkarom: pont olyan messze lő mint az íjászok, felfejlesztve elvileg sorbamegy 1-2 ellenfélen.
    A nagyobb sámánok szerint ez sem működik túl jól, a sebzése G skillként is gyenge. Sokszor a könyve sem olcsóbb, mert mások nem értenek hozzá. Nem ajánlott.

    Áldás:

    Gyorsaság: Mozgás és készség-újratöltés gyorsítása; 1 ponttal is érhet 6-7%-ot. Fix értéket ad szintenként, az INT sem hat rá.

    Kúrálás: gyógyítás, azonnali hozzáadással (a potokkal ellentétben). Nagy eséllyel tünteti el a lassítást, mérgezést!
    "Negatív sebzésként" működik, tehát a fegyver is erősít rajta. Referencia a hatásfokához: lvl 22 M1 gyógyító, full INT + fülbevaló (össz 76) fegyver nélkül 958-1058-at gyógyít, egy jó fegyver kb 220-at ad még hozzá.
    Sok magas szintű sámán szinte verhetetlen, mert minden 6-8 mp-ben 3000 TP fölött gyógyíthatják magukat.
    Egyesek szerint a kritikus sebzés is működik vele (ami elvileg duplát gyógyítana), erről 70-esek is szoktak vitatkozni.

    Támadás+: ütések erősítése, elvileg a kard-aura elvén, de sokkal gyengébb.

    Ajánlott mester-sorrend támadó sámánnak PvP-hez: Kúrálás, villámhajítás, Gyorsaság, villámkönyörgés.

    PvE: Kúrálás, villámkönyörgés, villámhajítás vagy Gyorsaság.

    Készségek: Sárkány

    Támadás:

    Repülő Talizmán: az egyetlen távolsági skill, nagy lőtáv.

    Sárkányordítás: legalább egy pontot érdemes tenni rá, fellöki az ellent, többször sebez és elég szép területen, sajnos csak helyben. Kigyújthatja az ellenfelet, újabb sebeket okozva.

    Sárkánylövés: ez is közvetlen támadás (talán kb 6-8 méter lehet a hatótávja, nem sebez olyan messze mint látszik), Ordítással együtt elég jó közelharc-sámánt kapunk (ehhez kell 1:2 VIT:INT, netán 2:3 is). Mindenesetre lvl70-nél így biztos szétrúgja közelről is a hasonló harcost Ez is kigyújthatja az ellenfelet.

    Áldás

    Sárkány segítsége: esélyt ad "halálos ütésre" (15 ponttal lvl18 körül elérheti a 10%-ot!), ugyanaz mint a kritikus ütés. Kétszeres erejű sebzés.

    Áldás: védő aurát ad, gyengíti a karaktert ért támadásokat.

    Visszaver: elvileg esélyt ad az ütések visszaverésére, de gyakorlatban úgy tűnik, a sebzés egy részét visszakapja az ellenfél. Masteren sem találták túl hasznosnak."

    (forrás: board.metin2.hu /PhoneyLord/)