• szivar
    #126
    Vazze :(. Ezekre nem gondoltam.

    De tudod (nem tudod, de most már igen), erre felénk az ipari parkon (ez vidék és nem a főváros, hanem kalocsa vagy mi...) keresztül mennek a vasúti sínek. Erre kamionszámra hordják a cuccost. Cementet, meg kocsikat, ésatöbbit. Ami éppen kell. Szerintem tök mindegy hogy a kamionról cuccolnak át a raktárba vagy a vagonból. Pár méteres diferencia.

    Azt sem mondom hogy a dieselmozdonyok ill. a hajók nem környezik a szennyezetüket (:D ), de ugyanazon üzemanyagmennyiséggel egypárszor több árut el tudnának cígelni adott pontból a másik adott pontba. Utána lehet nézni ha valaki hitetlenkedik.

    Továbbá a kamionok, tehergépkocsik tönkrebasszák az utakat. Nem tudom melyik az olcsóbb? 100km vasúti sín, melyet pár évbente normálisan rendbe kell rakni, vagy 100km műút, melyet egy idő után napi rendszerességgel kell foldozgatni? A folyami áruszállításról meg ne is beszéljünk inkább e téren, mert ott nem nagyon kell az útvonalat foldozgatni. Vagy van víz, vagy nincs (erős közelítéssel, ha már a mederkotrást nem számoljuk, de abból meg eladják a sódert - többek között- tehát ez tárgytalan).

    Nem azt mondom hogy mindenhova sín meg folyó kell, de ahol rendelkezésre állnak ezek, ott ki kellene használni a lehetőségeket.

    Azonkívül nem értem én ezt az atomerőmű mizériát sem. Amíg az ember lába alatt van az urán (és egyébb sugárzó anyagok tömkelege) sokszáz méterre, addig senkit sem zavar. De mihelyest ezeket elhasználják (világítunk belőle, meg metrózunk, stb) és vissza akarják rakni a föld alá (sokszáz méterre), egyből jönnek a (sötét)zöldek hogy így, meg úgy, meg ez nem természetes, meg még veszélyes is.

    A hőerőművekkel egyetértek.

    Azonkívül -véleményem szerint- aki nem tolrál másokat az ne is várjon toleranciát az embertársaitól. Van akit a dohányosok zavarnak, van akit meg az a párezer tonna szemét iritál, amit a 'fogyasztói társadaom' termel évről évre.