Vidámparkok, hullámvasútak, élménybeszámolók
  • hgkj01
    #927
    Hát annyit fűznék, hozzá a témához, hogy ilyen írás, hogy több baleset is van, csak nincs az oldalon, elég hiteltelenűl hangzik.
    Biztonságról annyit, a játékok 98%-ban olyan rendszerrel vannak ellátva, melyeknek a zárt állapot az alap pozició, tehát a legrosszabb történés általában az, hogy nem nyílik ki amikor kéne. Többnyire pneumatikusan (levegővel) vagy hidraulikusan (folyadékkal, általában olajjal) működik a rendszer. Ezt nagyjából úgy kell elképzelni, hogy van egy lakatod, de te azt nem tudod bezárni, mert nagyon erős nyomással jön ki onnan a levegő ahova bekattintanád.Ha a nyomás megszünik, akkor viszont egyből a helyére kattan, mikor a kezelő parancsot ad rá 1 vagy több gomb használatával.Tehát a kezelő lezárta a karokat.Jönnek a szenzorok.Ezek általában mikrokapcsolókból állnak, melyet a biztonsági kar zárt szerkezetében egy kis pöcök aktivál.Minden egyes karra jut egy mikrokapcsoló.Ha valamelyik nem kapcsolódik be, mert nem kattant a helyére egy kar,letört a pöcök, esetleg maga a kapcsoló romlott el és nem továbbít jelet, nem ad szabad utat a gépnek.Amíg nincs minden egyes kapcsoló benyomódva, addig a gép elindíthatatlan.Ha zárva vannak, mehet a menet.Ha a levegő vagy olajnyomást generáló kompresszor áramszünet miatt leáll, általában tartalék áramforrás után kell nézni, ami a karok kinyitásának idejére ellátja a rendszert, amíg ez nincs meg, a karok többnyire nyithatatlanok.De tartalék áramforrás mindig van.Ha menet közben egy picit is elmozdul a pöcök a mikrokapcsolóról, a gép azonnal vészleállást alkalmaz, hiába nem tud kinyílni a kar.
    Befejezem, mert így leírva már kezdek belezavarodni.Remélem sikerült úgy leírnom, hogy mindenki számára érthető legyen.
    Egyébként jó féleleműző ha depressziós vagy, esetleg kegyetlen az életed és nagyjából leszarod, hogyha elrepülsz, így csak a tiszta adrenalin marad, és önfeledt szórakozás kapaszkodás nélkül.