Komolytalan#16
250 volt a benzin lélektani határa 2001-ben, amit ugyebár nem nagyon lépett át a benzin. Viszont azt nem nézed, hogy akkoriban az USD is mindig 250 fölött volt. Volt amikor a 280-at is elérte, de számoljunk mondjuk csak 265-el. Aztán volt 1 qrva nagy USD esés 200 környékére meg alá is, amit követett a benzin ára is kb 220-ig. Utána volt kőolaj ár emelkedés. Szóval hogy 1 hordó (TFH hogy 200 liter benzin lesz belől) kőolaj 35 USDról felment 70USDre. Vagyis 1 liter - számok nem pontosak, csak saccra - (35*265)/200-ról - (70*210)/200-ra változott. 46.375Ft-ról 73.5Ft-ra. Ezek a számok reálisak, finomítással együtt is 100-140 között mozog a benzin ára, amire bár százalékként tevődik rá az jövedékiadó, de az adó mértéke maximalizálva van (legalábbis fidesz alatt maximalizálva volt, nem tom mit b.sztak azóta ezek). Ez ugyebár 27 Ft emelkedés, amit a kőolaj világpiaci árváltozás generált a benzin árában, 2001től napjainkig. Vagyis a 250-hez képest 277 volna a reális benzinár - jé a tesconál ennyi is? - nem a 290+, ami a MOL és egyéb MOLtól vásároló kutaknál van. Most lehet mondani, hogy mit verem a nyálam +20 Ft MOL extra profitra, de az ugyebár közel 10%, a kenyértől kezdve a buszbérletig mindenen.
Nos, ellenszámítás, pontosítás?