Autószerelés
  • Misi az ezredes
    #507
    Jobb esetben igen, el is magyaráznám miért..

    Az olaj elég sarkalatos pont, főleg a régi automata váltóknál. Alapvetően három funkciót kellett ellátnia: áthajtás a konverternél,kopó alkatrészek kenése, és a vezérlés. Mivel a három rész tulajdonképpen egy egységet képez, ezért ugyanannak az olajnak kellett egyszerre sűrűnek (hajtás) és hígnak (vezérlés) lennie, emellett pedig megfelelő kenőfunkciót ellátnia. Jól kell reagálnia a magas hőmérsékletre (nem habzik), és a nyírásra a konverterben. Az elhasználódott olaj jobb esetben a vezérlésben okoz problémát, rossz esetbe a kenőfunkció elvesztése után tönkreteszi a váltót.

    Megjegyzem elő szokott fordulni automata váltóknál, hogy nem mindig veszik be a hátramenetet. De eddig csak Francia és Olasz autóknál tapasztaltam..

    Mindenképp vidd el az autót egy felülvizsgálatra, ha nincs szerencséd akkor bizony mélyen a zsebedbe kell nyúlnod.

    Remélem valamennyit segíthettem.