Használtautó
-
Balu san #316 Alapvetően a pénzintézet keresi meg a kereskedőt, majd kötnek egy szerződést a finanszírozásra. A kereskedőnek is érdeke, hogy korrekt bankkal / hitelintézettel társuljon, hiszen szüksége van a jó reklámra (nem a kóklerekről beszélek).
Írtam, hogy bele lehet futni egy-egy pofonba, de ha az ember nyitott szemmel jár és kellően tájékozódik a vásárlás előtt, akkor ezek a malőrök elkerülhetőek.
Én a Nagykőrösin vettem a kocsit (ahol eleve van egy sereg kereskedő) két évvel ezelőtt 600e kezdővel, 800 eFt hitellel, hároméves futamidőre, svájci deviza alapra. Az árfolyamváltozás ingadozásától függően átlag 20e és 24e között fizetek havonta. Semmi gond nem volt a hitellel, pedig nem egy neves pénzintézet finanszírozta az ügyletet. Aranyszabály, hogy a helyszínen megkötendő szerződést az utolsó betűig figyelmesen el kell olvasni és annak függvényében dönteni. (THM-re figyelni!)
Egyébként az autók szemügyre vételekor a kereskedő fellépése és hozzáállása sok mindent elárul. Volt jópár arc, akitől akkor sem vettem volna autót, ha a felére sikerül lealkudnom az árát.
Másik aranyszabály, hogy aki abszolút nem ért az autóhoz, az vigyen magával valakit, akinek van érzéke hozzá. Különben hasraesés lesz. Egyébként ezzel kapcsolatban írtak már pár cikket a neten - célszerű elolvasni és megfogadni.
Nem, nekem Mazdám van, de anno a Corolla is rajta volt a listámon (az állt az első helyen) :) és bármikor nyugodt szívvel megvenném - nyilván az állapottól függően.