• Taranov
    #428
    Hát nekem gyakorlatilag fapados 147-esem van, de ez az első autóm, és azért nem rossz, mert 2 éve nálam van.
    Apró kis részletekben mutatkozik meg, hogy Alfa és nem VW, Opel, Skoda stb.
    Pl. az ülés oldaltartása, az átlag gyári hifiknél sokkal jobb hangminőség, jó nagy, vastag ajtó masszív króm kilinccsel, bőr kormány igazi varrással, az átlagosnál érzékenyebb gázpedál, jobb hang. Hátránya a nagyobb fogyasztás, drágább olaj, drágább biztosítás.
    A 10 liter egyébként 100%-os budapesti használatot jelent. 52-53 liter benzinnel olyan 500 és 600 km között tudok menni.

    Na de térjünk inkább rá a Te ügyedre.
    A GT-ben mennyi km van? Ez a BMW tényleg jól felszereltnek tűnik, a navigáció nagyon ritka az ilyen kategóriájú autókban. A km nem igazán kevés, 100 ezer felett már azért drágábbak a szervizek, mint az alatt.
    A motor egyforma teljesítményű a két autóban, ki kéne próbálni, hogy melyik a sportosabb. Ezt nem tudom sajnos, mert még nem volt szerencsém sem dízeles Alfához, sem dízeles hármashoz.
    Ami így ránézésre ebben a BMW-ben gagyi, az az ülés. Ez az alap 147-es ülésének a színvonalát sem éri el. A kormányzás biztos a BMW-ben is jó közvetlen, a váltót is dícsérni szokták, szóval szerintem csak a motor hangolása a kérdéses, ezt ki kell próbálni.

    A 147-es is jó autó, de én ha most vennék, már bőrüléssel venném mindenképp, meg talán tényleg célszerűbb lenne dízellel, de inkább a 150 lovassal, mint a 120-assal.
    Azt bizton állíthatom, hogy az 1.6-os 147-es sokkal kellemesebb autó, mint az 1.6-os Octavia I, ezt a kettőt már volt szerencsém összehasonlítani.

    A GT azért szerintem a mérete miatt is komolyabb autó, meg ugye kupésebb a külseje, szóval ha van választási lehetőség, talán inkább a GT, mint a 147-es.