
Segítség!
-
Blum #1119 Ez esetben itt egy részlet egy régebben írt segédletemből:
Mappolás:
Amelyik alkatrészt beleakarod mappolni egy DDS-be csak az előtt legyen ott a pipa. Minden mást elől vedd el. Átmész abba a nézetbe,amelyik szögből szeretnéd,hogy a kívánt DDS-vagy annak egy részlete-rajta legyen az alkatrészen. Jelen esetben pl. egy rendszám. Egy első rendszámot FRONT nézetből kell mappolni,hisz nem azt szeretnénk,hogy a belső felén legyen a textúra,esetleg fejtetőn legyen az. Ha pl. egy hátsó rendszámot szeretnél mappolni,akkor értelemszerűen BACK nézetből mappolsz. ha a fülke jobb/bal oldalát mappolod akkor RIGHT/LEFT nézetből...stb.
Tehát mappolunk egy első rendszámot. Átmész FRONT nézetbe. Menüben Surface-->Mapping-->Edit UV. Rákattintasz a rendszámra,ekkor előjön egy ablak. Alul "Generate New" előtt bejelölöd,hogy ott legyen a pötty,majd alul Force Material-nál bejelölöd,hogy ott legyen a pipa. Mellette legörgeted arra a DDS-re,amelyikbe szeretnéd az alkatrészt mappolni. Ezután átmész UV Mapper nézetbe és ha minden igaz,akkor ottvan a DDS és rajta az alkatrész. Előfordul,hogy semmi nincs ott,ekkor annyi a teendő,hogy a nézet bal alsó sarkában van 1 Material... nevű kis gomb. Arra rányomsz és kiválasztod a DDS-t,ekkor tuti ott lesz. Ezután csak beleigazítod a rendszámot a kívánt részre. Ugyanúgy,mintha kamionra illesztenél rá valamit. (Modify-->Move,Scale,Rotate,bármilyen parancsot használhatsz a helyes pozíció eléréséhez). Ha megvan,akkor visszamész 3D nézetbe és újratextúrázod az alkatrészt azzal a DDS-el,amibe mappoltad. Hát,a mappolás ennyi lenne.