Minden a reikiről, a kézrátételes gyógyításról
  • Tobacco
    #34
    Manipulálhatja-e a Mester a tanítványát?
    1993 óta minden héten nyitott napokat tartunk, ahol a reiki iránt érdeklődők megtapasztalhatják a reikit és feltehetik a kérdéseiket, akár csak a már végzett reikisek a havi reikifórumainkon. Az utóbbi időben egyre gyakrabban hangzik el a címben feltett kérdés, és mivel ez nem csak a reikimesterek vonatkozásában, hanem bárkivel kapcsolatban aki csoportokat vezet, legyen az jóga, new-age csoport, kineziológia vagy bármilyen természetgyógyászati ág, felmerülhet, úgy gondoltam, hogy a válaszként elhangzó gondolatok közérdeklődésre is számot tarthatnak.

    Ha röviden és tömören akarok felelni, akkor a válasz: IGEN. A hosszabb válasz két részre tagozódik:

    1/ A tudatos ÉN manipulációja
    Ezt a fajta manipulációt sajnos a mindennapjainkból nagyon jól ismerjük, hiszen a világon mindenki manipulálni akar minket. A képernyőn megjelenik egy vonzó nő és közli veled, ha azt használod a jövőben amit ő ajánl, és nem azt a másikat (értsd: vacak, használhatatlan bóvlit), akkor fantasztikus élményekben lesz részed, vagy megjelenik egy vonzó férfi, és meggyőz arról, hogy ha ilyen izével kend be magad és nem a másikkal, akkor meg fognak őrülni érted a nők (mutatják is hogyan). A Mester is közli veled, hogy a másik mester(ek) tanítását meghallgatni kidobott pénz és fáradtság, rajta kívül legfeljebb még az ő mesterét, (barátját) érdemes meghallgatni. A harcosabbja el is magyarázza, hogy melyik másik mit és miért tanít rosszul, és aki őket hallgatja és követi, az bizony legalább is a pokolra jut. A tanításokra való hivatkozás természetesen másod-harmadkézből való, hiszen az ilyen emberek előadásait ők természetesen személyesen nem látogatják.

    Ha a Mester elegendően vonzó és szuggesztív egyéniség, bármilyen tanfolyamot is tart, egy csapat rajongó fogja mindig követni, mint a bitzenekarokat, vagy a focicsapatokat.

    A másik lejáratását és a saját árújuk feldicsérését természetesen az igaz ügy, a tradíciók védelmében teszik, csak úgy, mint annak idején a keresztes lovagok és az inkvizítorok. Némelyik csak azt sajnálja, hogy ezek a régi szép idők már elmúltak, és ma már nem lehet ilyen egyszerűen rendet csinálni.

    2/ A tudattalan ÉN (tudatalatti) manipulációja
    Míg a tudatos ÉN manipulációja gondolkodással (a manipuláció felismerésével és tudatosításával) csökkenthető, a tudatalatti manipulációjának kivédésére legfeljebb szellemünk iskolázásával, az ESZP (érzékeken túli érzékelés) fokozásával javíthatjuk az esélyeinket.

    Ez a fajta manipuláció szuggesztiók, engrammok beültetésével történik amikor nem vagyunk tudatunknál. Ez (a nem tudatos, un. alfa állapot) éber állapotban is megtörténik minden másodpercben egy tizedmásodpercre. Így a gyakran elismételt utasítások morzsánként eljutnak a tudatalattiba is. Ez az alapja az autoszuggesztiónak (Coué módszer), melyet az Agykontrol is átvett (napról napra mindenképpen egyre jobban és jobban érzem magam). A reklámpiacról szerencsére ezt a módszert (filmben, TV-ben egy tizedmásodpercre bejátszott reklámkép, amit a szem nem, csak a tudatalatti érzékelhet), már évtizedekkel ezelőtt kitiltották (apropó: ellenőrzi valaki ennek a betartását?).

    Azok a technikák és gyógyító eljárások azonban, amelyek valamilyen beavatással, transzállapottal járnak, a Mester, a terapeuta számára lehetőséget adnak, hogy ebben a megváltozott tudatállapotban a saját szuggesztiójukat beültessék. Ezek a szuggesztiók legtöbbször csak ártatlan, sokszor önkéntelenül beültetett engrammok, amelyek csak arra szolgálnak, hogy a tanítvány kötődjön a mesteréhez. A Mester így akarja a tanítványt a káros befolyásoktól megóvni.

    Lehetnek azonban kísérletező kedvű Mesterek, akik a tanítvány érdekében tudatosan alkalmaznak szuggesztiót a transzállapot alatt. Ez irányulhat például a különböző meglévő blokkok (pl.: szexuális tiltások, félelmek, fóbiák, kötődések, stb.) oldására. A lehetőségek korlátlanok!

    A reiki beavatás eljárása (gondolom mások is) természetesen tiltja a Mester személyiségének (ÉN-jének) jelenlétét a beavatás alatt (a beavatást sem a mester személye, hanem maga a Reiki végzi), de csak a Mesteren múlik, hogy a beavatás utáni állapotot nem használja-e ki egy kis maszekolásra?

    Ha az olvasó ezen a ponton így sóhajt fel:
    -- De hisz ez szörnyű! A gyanútlan ember teljesen ki van szolgáltatva mindenféle kóklernek? Hogy legyen ezek után bizalmam bárkihez is? Miért engedik(!), hogy bárki gyanútlan embereket manipulálhasson?!

    akkor teljesen igaza van. Ahogy a manipulácó, úgy a védekezés is két síkon történhet. Az értelmet támogatja az alábbi "Milyen a jó Mester?" gyűjtemény, amelyhez hasonlókat sok avatott tollú írótól olvashatsz (Alcione (Krisnamurti): A Mester lábainál, Osho Rajness: Az én utam a bárányfelhők útja, Karl Gibran: A Próféta)

    Milyen a jó Mester (gyógyító)?
    Nem reklámozza magát. A vonzereje így is hozzá vezeti a tanítványokat (betegeket).(A továbbiakban is a Mester és Tanítvány helyett gyógyító és páciens is olvasható)
    Nem kizárólag a mesterségéből él. Van egyéb polgári elfoglaltsága is (nem veszti el a kapcsolatát a reális világgal és nincs anyagilag a tanítványaira szorulva).
    Közép- de inkább felsőfokú iskolai végzettsége van. Intelligens, nyelveket beszélő, széles látókörű, olvasott, művelt ember.
    Egészséges életet él, rendszeresen karbantartja és nem szennyezi a testét (alkohol, drogok, cigaretta, stb.), sporttal, böjttel főleg növényi táplálékkal él.
    Már a beavatása (vizsgája) előtt is mester volt (valamilyen formában már elismert tanítóvá vált).
    Ha gyógyít, azt nem pénzért teszi. Mindenkinek segít, akinek csak tud. A pénzt csak az energiák kiegyenlítődésének és nem a meggazdagodás az eszközeként ismeri el.
    Nem gazdag. Ha megnézed az életkörülményeit azt látod, hogy az kényelmes de egyszerű és semmi esetre se a hivalkodó életvitelt szolgálja.
    Világnézete nyitott, nincs elkötelezve valamely vallás, pláne szekta irányában.
    Úgy él, ahogy tanít. Ha reikimester, az élete a reiki útján való járás maga.
    Nem ítélkezik sem más emberek, sem más mesterek felett. Nem csak azért, mert tudja, hogy az ítélkezés csak a tanítvány dolga lehet, hanem mert tudja, hogy nincs abszolút jó vagy rossz, és ha valaki mást csinál ahelyett amit én tennék, az nem rosszabb vagy jobb, csak más, és arra valakinek éppen úgy szüksége van.
    Legyen túl az EGÓ-ján, azaz legyen határozott egyéniség, de legyen képes azt félretenni, átlépni. Olyan érzelmek, mint önzés, féltékenység, gyűlölet, hatalomvágy, haszonszerzés, birtoklási vágy, befolyásolhatóság már ne legyenek benne. A tanítás vagy a gyógyítás ne róla szóljon, ne ő legyen a főszereplő, hanem a tanítvány, a páciens.
    Csak az tud mester lenni, aki nem akar az lenni.
    Kiegyensúlyozott párkapcsolatban vagy magányban él. Átélt, és sikeresen megoldott bonyolult élethelyzeteket: házasságot, elválást, gyereknevelést, születést, halált, stb. Volt főnök és beosztott, vállalkozó és fizetett alkalmazott, kétkezi és szellemi munkás.
    Nincsenek megoldatlan problémái, élethelyzetei, emberi kapcsolatai. Harmóniában, boldogan él. Azzal foglalkozik, amit szeret, munkája a hobbija is. Derűt, életörömöt, élet- és emberszeretet sugároz és ad.
    Nem igyekszik magához kötni a tanítványait, betegeit. Nem él vissza csodálatukkal és hálájukkal, mert tudja, hogy az nem neki szól. Szeretetteljes távolságot tart, csak annyira enged magához másokat, amelyről tudja, hogy a csoda, a hála elmúltával is fel tud vállalni.
    A tudatalattid számára a következőket ajánlom:
    Ha mestert keresel, sose mások véleménye, tanácsa alapján dönts. Ha azt látod, hogy a választottadnak udvartartása van, rajongók veszik körül, akik csak rá esküsznek, szinte mesterfüggővé váltak, élj a manipuláció gyanúperével és legyél nagyon óvatos. Ismerd meg választottadat személyesen, értékeld ki az elméddel, de a végső döntést bízd a szívedre.

    És ha minden gondosság ellenére kiderül később, hogy mestered félrevezetett, mégsem az, akinek mutatta magát? Akkor jusson eszedbe, hogy "mindenki akivel az utadon találkozol, csak úgy kerülhet oda, hogy te magad vonzottad magadhoz". Így hát azért választottál akkor úgy, mert szükséges volt számodra ez a tapasztalás, amit így szereztél, még akkor is, ha keserű szájízed maradt utána.

    /Sipi - 1997 május/