• FTeR
    #54
    ha m$ termékeket sorrendbe kéne állítani, akkornálma
    1. visual studió
    2. offis
    3. windows

    ebből 1.nek egyáltalán nincs alternatívája és semmi sem ér még csak a közelébe se.
    2. azért lássuk be egy mostani openoffisz valahol az m$ offis97 környékén van. és amikor azt mondják hogy pl wörd 15%át használja ki egy úzer, akkor az nem ugyan az a 15% mint egy másik embernél, tehát nincs benne fölösleges funkció. De pl kell is ekkora különbség egy ingyenes és egy fizetős termék között. Az meg hogy a közvetlen kezelőfelület ugyan az, még nem jelent hasonlóságot, mert menütől indúlva a felépítésen és logikán keresztűl már minden más (nem feltétlenűl rosszabb de más - a felhasználó barátságról meg lehet vitatkozni [sztem linux alatt nincs olyan,h felhasználóbarátság])
    3. ez örök vita marad, de hagy világítsak rá egy példával mire is gondolok:

    vegyünk egy mezei sorozat gyártott utcai személygépkocsit (továbbiakban szgk) - pl Ford Focus - , és vegyük ugyan ezen széri a WRC változatát. Könnyen kitalálható előbbi win, utóbbi lin.
    WRC:
    profi lengéscsillapító -> nagyon jó úttartás
    pro. gumik -> nagyon jó tapadás, de minden útviszonra más/új gumi kell, de pont ezé jó (pl kernel fordítás)
    erős, spéci, gyors motor, kitesztelt/beállított fogyasztás -> nagyobb teljesítmény (kissebb gépigény)
    spéci kormánymű -> mozdulattal lehet cserélni, érzékeny, pontos, csak a lényeget tudja (GUI).
    merevítés -> stabil, életbiztos merevítések, ha fejre áll az egész, akkor sincs gond.
    Előnye, h az alapot megkapva (motor, karosszéria) magad állíthatod össze az egészet és pontosan olyan lesz mint szeretnéd, és bármikor bele nyúlhatsz a biztonság vagy a teljesítmény érdekében.
    szgk:
    csillivilli külső belső, bőr ülés, autó hifi, légkondi, feldézeti-multimédiás konzol, gps, kóla tartó, fejtámla, automata maszirozós ülés, stb.
    közepes gumik/kormánymű/legéscsillapítók stb.

    Fogja egy embert és kérdezd meg melyik kell neki.
    Mondhatod neki, hogy dehát a WRC hamarabb van 100on és 100kmes távot is hamarab teszi meg, meg ütközés esetén is kissebb a sérülés esélye. Meg magyarázhatod, hogy a lengéscsillapítója mennyivel jobb és átgondolt. Meg ha nem tetszik a kipufogó fogod és 1 mozdulattal lecseréled.
    Mit fog látni belőle? keresztűl kasúl útban merevítők, a kormányt ki kell venni, hogy beszálljon, semmi értelmes nincs benne, csak értelmetlen kapcsolók (mondhatod neki, hogy a dokumentációban le van írva mi micsoda és hol, meg hogy versenyzős haverok segítenek), ha valamit állítani akar rögtön a motorháztető alatt kell túrkálni, ha vizes az út rögtön cserélni kell a gumit stb.
    Mit fog gondolni? Hiába teszi meg a 100as távot gyorsabban és hiába van hamarabb százon, ha reggel a csúcsban örül ha 40km/h óra fölé mehet. stb. stb. Ha ingyen adnák akkor sem kellene neki a WRC.

    Peidg mind a kettő kocsi és mind a kettővel lehet városban is menni és versenyezni is velük.

    ui: az access 5-10 fős vállakozások számára van tervezve és erre tökéletes meg is felel. ha valakinek ez kevés felrakja rá az m$ sql szerverét és máris kibővűlt a használhatósága.