1147464846/1614162139.jpg

Hivatalos honlap


A Hivatalos oldalon megtalálható a Mount&Blade, Warband, With Fire and Sword,
Napoleonic Wars és a Viking Conquest kiegészítők leírása, FAQ részlege illetve a letöltés menüjük.

* M&B Native Angol FAQ *

* Warband Angol FAQ *

* Mount&Blade Wiki *

* Mount&Blade leírás (Strategywiki,angol) *


M&B/Warband/WFaS modok gyűjtőhelye


M&B/Warband/WFaS/NW hivatalos fóruma



---> * Mount&Blade Magyarország * <---

WARBAND Gépigény

  • SaGa Jr
    #11954
    Minor faction-öknek nincs városuk. A Noldor nép az egyetlen akiknek van városa, velük meg amúgy is jóban kell lenni és megdolgoztatják az embert azért, hogy belépést engedjenek a városukba (plusz a vezéreiknek vannak a legjobb fegyvereik). A többi kis frakció némelyikének (a rablóknak) rejtekhelyeik vannak, amikre magad kell rábukkanj.

    A többi kis népség esetében a csatangoló járőreiket meg a seregeiket kell leverni míg sikerül megsemmisült állapotba dobni őket. Érdemes hagyni őket elkanászodni és akkor nekik menni ha már vagy 3 seregük mászkál. A teljes likvidáláshoz ugyanis legalább 4 seregüket le kell nullázni meg jó sok járőrüket letakarítani. Így havonta max 1-2 járőrcsapatuk fog majd csak előbukkanni, akiket lekaszabolva likvidáltak maradnak, ami a végcél elérésénél fontos (Noldor frakcióval talán a harmadik legjobb viszonyt kell elérni ami számszerűleg talán olyan 45-60, a jatu, északi barbár, a fierdsvain fosztogató, a singalian slaver, meg a snake cult, demons/heretic frakciót meg likvidálni kell totálisan a győzelemhez amellett, hogy a játékos elfoglalja a teljes térképet és beolvasztja saját királyságába vagy más alattvalójaként ugyanezt csinálja).

    Ostromoknál akkor vagy te a főnök, ha te vagy a marshall (vagy mert alattvalóként kineveztek vagy mert te vagy a király és nem adtad át másnak ezt a feladatot). A skill-jeid tekintetében meg a tieid fognak mindig érvényesülni (meg a csapatodé) mert a lordoknak kb semmilyen érdemi skill értékük nincs. Azaz a te csapatod hősei lesznek a meghatározók egy adott harcban, amiben részt vesz a karaktered, abból a szempontból, hogy milyen értéken és hogyan lesznek használva a skill-ek.

    A minor faction-öknél a létszám nem akkora hú de nagy dolog. Az összetétel a nem mindegy. Hiába 3000+-os a létszám, ha a sereg tömegét alkotó bakák 5-10-15-ös szintűek.
    Az igazán veszedelmes egységekből szerencsére kevés van náluk és nem is tudnak többet képezni, az aprólék, a gyenge banda adja a húst, ami felduzzasztja az egészet és elcsócsálja az NPC seregeket (ők a játék saját auto combat opciója alapján küzdenek, tehát sima matek alapján történik a veszteség és győzelem megállapítás, ahol az egységek szintje és típusa számít, a felszerelés és statok nem), de tényleges ütőerő nem lesz mögöttük.
    Például snake cult esetében az igazi veszedelmet az a 20-30 anaconda knight és papnő jelenti, ami az alapból 6-700-as seregben nem teszi ki a teljes haderő 10-át sem.

    Élőholtaknál ugyanekkora haderőre jut jó esetben 30 revenant de a sima élőholtak a játékos karakterének és a companion brancsnak nem kihívás (amíg nem mennek csülökre velük, akkor gyorsan leszakítják a próbálkozó arcát).

    Démonoknál a démonok brutális kemények (na ja, van 138-as erejük ami kétszer ennyi Hp-t jelent 90-es armor-ban, szóval kardokat lehet hanyagolni és zúzó meg balta fegyverekkel nekik menni), illetve a magas rangú heretic-ek.

    Amint ezek leölésre kerülnek (magasra, maximumra állított csata létszám esetében ez az első erősítés leverését követően megtörténik), onnantól drasztikusan lezuhan az ellenfél ütőereje. A létszám még mellette fog szólni, de azt a hajára kenheti egy kigyúrt, elit erőre épített sereggel szemben (pénzért tovább tuningolt lovagrendi egységek például).

    Az ellenük való harchoz érdemes a tactics skill-t mihamarabb maxra gyúrni (így ellenpontozható valamelyest az iszonyatos létszámfölényből fakadó sokkal nagyobb kezdő csapatuk) és egy 100, maximum 200 fős elit haderővel nekik menni (mondjuk hero/heroine adventurer kezdetben, később neves rendi lovagok, sima egységeket hanyagolni kell, legfeljebb a maxra fejlesztett nemesi egységek és a D'shar Assassin/Empire Gladiator jöhet szóba, esetleg elfogott, zúzó fegyverrel levert, majd saját seregbe átállított combosabb foglyokkal ezen minor faction elit seregekből lehet jó kis ütős brancsokat építeni). Segítők nélkül, csak saját sereggel, ez fontos!
    Ez egyrészt növeli a te Renown és Honor értékedet, másrészt a loot is sokkal jobb lesz. Emellett így lehet csak elfogni a vezetőket (ahol vannak) és kirugdalni belőlük egy halom pénzt vagy kék kavicsot vagy spéci fegyvert az eleresztésért cserébe. Amint beszáll a buliba egy lord, onnantól ez a lehetőség bizony kimarad sokszor.

    Az egyes minor faction-ok előbukkanási helyei a következők:
    Heretic - Sarleon királyság területe, Sarleon és a tőle Nyugatra lévő város körüli területek.
    Démonok - A heretic-hez hasonló, de a Fierdsvain térségbe is benyúlik kicsit és onnan aztán megy az minden felé.
    Snake Cult - Empire főváros (Janos?) és környéke, illetve a DK-i régió a városaik között.
    Jatu - A prérin Sarleon É-i része és Ravenstern K-i része között.
    Noldor - Laria melletti erdőségek
    Mettenheim/Barclay/Veccavia - Empire és D'shar területek közti mezsgyén bukkannak fel legtöbbször, bár a harcias amazonok időnként megesik, hogy Cez és Ethos között jönnek partra.
    Singalian Slavers - Singal és környéke. Ez nem volt egy nagy fejtörő. :)
    Vanskerry - Ők a Fiersdvain területen a part mentén mászkálnak.

    Heretic variánsnak még ott van a three sisters army, ami Avendor feletti kis földnyúlványon mászkálgat (az egyik legütősebb női egységet lehet az itt elkapott harcosokból kinevelni, akik a játék legjobb mace fegyverével (Doom Mace) és noldor íjjal meg nyílvesszőkkel, igen jó páncélban nyargalásznak.

    Szintén a Heretic sereg variánsai az élőholtak, akik meg az Avendor-Ravenstern-Windholm háromszögben szoktak felbukkanni vagy a másik spawn pontjuk a Singal-Sarleon-Janos háromszög. Ez egy nagyon szívós sereg, ami marha nagyot üt (a leggyöszebb élőholtnak is 78-as az ereje, szóval átlagban 100+ HP-val szaladgálnak és nem szabad odamenni hozzájuk mert tényleg fájdalmasan nagyot ütnek), de lassú.

    A Jatu hadakat sorolom az élre (igazából a Noldorokat, amiket a két neves hősük vezet, de mivel velük jóban kell lenni, így őket nem kell macerálni, legfeljebb az ember megtámadja egy csapatukat és buzogányokkal lecsapkodja a srácaikat, majd a fogoly menüből elengedi a foglyokat, mindegyikért Honor-t és viszony javulást kapva) a veszélyességet tekintve, emrt ott nincs alacsony szintű és béna egység. Lényegében szinte mindenki lovas íjász, nehéz, de gyors lovakon, jó páncélban és lándzsákkal. Kergetőzni kell velük, mert gyalogokat rövid úton kifingatják (30-as damage a pacitól, instant kill a lándzsától azért nem olyan mókás). Szóval vagy meg kell őket sorozni távolról jó íjászokkal (ravenstern ranger és noldor egységek ha gyalogról van szó, noldor lovasság és ravenstern mounted ranger ha lovasságról vagy zsoldos jatuk a mi oldalunkon ha nem sikerült még felhúzni egy ranger lovagrendet) vagy a karater nyargaljon ki és húzza magára őket és vezesse el a bandát a távharcászai előtt (a a dobott lándzsákat nagyon rosszul viselik, így az empire légiósok közelről félelmetes rendet tudnak vágni bennük, feltéve hogy nem szemből kapják a rohamukat, mert akkor átmennek rajtuk, mint f*s a libán).

    A parasztlázadás meg a részeges hős serege inkább csak vicces, bár gépi ellenfeleket lazán leabálja, játékos számára tényleges kihívást max az a 20 heroic adventurer jelenthet akik vezetik őket (ők tényleg durvák, 60+ szint, kiemelkedően magas statok és jó skill-ek). De ennyit leverni azért nem nagy probléma.

    A snake cult tud meglepetéseket okozni mert a gyalogjaik lándzsával szaladgálnak és nehéz számszeríjjal (lovasoknak nem mindegy hogy ha előbb lekapják őket nyeregből a hosszú lándzsák ráadásul a gyors mozgás miatt jelentős sebzés buffal, a számszeríjak pusztítóerejét meg nem kell bemutatni). A snake cult knight-ok a lovaik és pajzsaik miatt jelentenek problémát, meg egész jól használják a kardjaikat is lóhátról. Számszeríjászok félelmetes kaszálást tudnak végezni rajtuk.

    Sima heretic esetében a heretic lovasok a nehéz lovasság és lovagok méltó ellenfelei, sőt őket le is iskolázzák. Még jó hogy nem ők teszik ki a seregeik nagy részét. Vizsont buzogányokat meg morning star-t használnak a heretic sword mellett, ezek pedig nagyon veszedelmes fegyverek még nehéz vasban futkosó egyénekre is.

    A neves hősök vezette előbukkanó, nem frakciós elit seregek lehetnek a másodikok a veszélyességi sorban. Itt lehet kalandor sereg (adventurer meg rogue knight csapatok), empire szakadár sereg (empire knight, empire guardian knight, gyalogos istencsapása alkotja őket), assassin sereg (blademaster-ek -a késdobáló, nehéz lovakat lefutó kardos D'shar elit gyalogság - meg assassin-ok alkotják, pár tucat Windraider-rel).

    A Barclay/Mettenheim brancs kezelhető, míg távol marad tőlük az ember. Utóbbinál nincs lovas, csak gyalogos, de azok brutálisak (nehéz fegyverek, nehéz vértezet, magas erő, átlag feletti mozgékonyság). Előbbinél piszok jó és olcsó számszeríjászok és nagyon szívós nehéz lovasság keveredik (a conquistador-ok).

    Vecavian-ok az amazonok. Itt vannak baltás meg lándzsás rabszolga férfiak (ezek is olyan piszok gyorsan futnak, hogy csak pislog az ember, a baltások meg akármilyen pajzsot egy pillanat alatt ledarálnak), nagyon jó íjász csajok, meg lovaginák.

    Ahol van hős az ellenfélnél, ott nem szabad veszíteni, el kell fogni a bunkóját (megölni úgysem lehet) aztán lehet tőle majd zsetont vagy kavicsot kunyerálni az elengedésért cserébe. Már amíg nincs segítő sereg, mert akkor osztozni kell a foglyokon és máris nem biztos, hogy a csapathoz kerüne az illető (ahogy a loot is megoszlik).