-
#8595 Részemről az nem tiszta, hogy a rakéta test önhordó lett volna vagy külön tartály lett volna a hajtóanyagnak?
A tartály oldalfalai az űrhajó oldalfalai egyben, ezt lehetett a korábbi nyomásteszteknél is látni, a metán tartálynak alsó dómszerű lezárója van, a metán felső és az oxigén alsó válaszfala közös, majd az oxigénnek egy külön tetődómja van.
Valahogy így (szerk.: bocsi a nagy képért):
Az alsó dómfedél (a metán tartály alsó vége) így néz ki bemeléskor (a közepe még később lett behegesztve):
Az sem tiszta, hogy a gyűrűket miért több darabból és miért ilyen sokból készítik el.
Kipróbálták ezt a gyártási megoldást, mert olcsó. Korábban Musk azt nyilatkozta, hogy a sorozatgyártottnál már biztos, de lehet, hogy már az Mk.5-nél, sőt, akár az Mk.3-nál is hengerelt lemezekből, méretre fog készülni, így egy-egy gyűrűn csak egy haránthegesztés lesz a mostani tucatnyi helyett. Egyébként nem is a haránthegesztés engedett el, hanem az egyik hosszanti, ami két gyűrűt fog össze.
Simántudnának hengerléssel gyártani egy legalább 5 m maad gyűrűt amit csak egy helyen kell összehegeszteni igy kb 10 gyűrűből megvan az egész töredék hegesztéssel ,kevesebb rizikó a szivárgásra és a rossz hegesztésre.
Csakhogy ahhoz megfelelő gyártókapacitás kell, ha jól rémlik ilyen módon gyártanak az olajiparnak és a vegyiparnak különféle tornyokat, ott bevált, gondolom onnan jött, hogy ezt a gyártástechnológiát próbálják ki - mert ez kéznél van, van gyakorlati tapasztalat vele, és ami a legfontosabb: gyorsan lehet haladni vele. A SpaceX-nél mindig az extrém ütemtervek szabják meg a lehetőségeket... Nem szokásuk várni csak azért, hogy jobb megoldást használhassanak... :)
Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2019.12.05. 10:04:09