A pí értékét hogyan lehet kiszámítani?
-
#88 Nem is ez a baj alapvetően a sztorival sztem.
Az most miért fáj a profnak, hogy _máshogy_ jut el a vizsgázó a helyes eredményre? Ha 100000 jegy élességgel számol mindent, lehet, hogy lassú és felesleges, de a végén ugyanazt a "drótot" fogja választani, csak több munkával jutott el odáig. Ha az elv és a végeredmény helyes, akkor szvsz nem illene buktatni, legfeljebb megjegyezni, hogy egy kis ésszel könnyebben is meg lehetett volna oldani ugyanezt.
Egyik évfolyamtársam vizsgázott egyszer egy idős profnál mechanikából, a feladata az volt, hogy egy háromnyílású, befogott, 3-4szeresen határozatlan keretre mondja el, hogy hogyan oldaná meg. (Csak a számítás menete volt a kérdés, elvi szinten, egyetlen adat sem volt megadva)
Haver izzadt rajta fél órát, rajzolt, egyenleteket írt fel paraméteresen, kivitte a profnak. Az nézegette egy darabig, közölte, hogy ő nem úgy tette volna határozottá, és beírt egy egyest. Haver megkérdezte, hogy egyébként sem jó, amit írt? "De, de jó, de én nem így tettem volna határozottá."
(Annyit kell tudni a határozatlan szerkezetekről, hogy TÖKMINDEGY, hogy hogyan teszi az ember határozottá, az eljárás ugyanaz. A különbség annyi, hogy az egyenletrendszereket kicsit másképp kell felírni, meg az ismeretlenek mást jelentenek, de a végeredmény ugyanaz lesz.)
Mindenesetre köcsög buzi egy dolognak tartom, ha ilyen mondvacsinált indokkal basszák meg az embert.