Utálom azokat, akik 60- 70 -nel vánszorognak előttem egyenes úton.
  • Vlala #674
    "Van aki meg túlélt egy balesetet,
    mert nem volt bekötve."

    Ez évek óta a leghülébb kifogások egyike, olyan, mint a dohányzást népszerűsítő emberkék...
    Bár van ilyen balesettípus, pl. a vízbe esés. Az ember ijedt állapotában ösztönösen menekülne, de az öv visszafogja, és a sokktól azt sem tudja, hogyan kell kikapcsolni.
    De: 1-2 m magasról vízbe esni - a dummy öv nélkül kap egy akkora ütést a buksijára, hogy elájul, és nagyobb a valószínűsége, hogy vízbe fullad, mint ha be lett volna kötve.
    Ha ez az érv valakinek nem lenne elég, elmondanám, hog 1000-ből 3-4 baleset a vízbeesések aránya, kerekítsük föl 1 %-ra. Mire fogadnál? Az 1:100 esélyre, vagy a majdnem tutira? (99:100)

    Másik alapvető téves ellenérv: "volt, akit a biztonsági öv fojtott meg, törte el a bordáját, stb.
    1: A biztonsági övet (régebbi autókon) be kell állítani. GyK a helyes beállításnál a becsatolt öv és a mellkasunk közé éppen be kell, hogy férjen az öklünk. Ez elegendően laza, ergo kényelmes, de nem túl laza, hogy a kormányig engedeje a fejemet.
    Újabb autókon már automatizálták, ezzel a beállítással sem kell vesződni. FONTOS: Az automata öv nem azt jelenti, hogy balesetkor automatikusan bekapcsolódva megvéd bennünket! (sajna volt ilyen feltételezés is.)
    2. Képzeljük el, ha a biztonsági öv ekkora sérüléseket okozott a testén, a kormány vagy a műszerfal pereme mit csinált volna a fejével? "Semmit, mert kondizom és kitámasztottam volna magamat.", mondják sokan. Megnézném, de szerintem az ezen véleményen lévők a fizikáról nem sokat tudnak.
    Ha autónak ütközöl, 0,5 m alatt lassulsz 50 km/h-ról nullára. Ha előtte fel tudsz készülni, tehát nem, váratlanul ér, akkor <futtatás, calc.exe> 13.8 m/s / 0,5 m = 27,6 m/s2 lassulást produkálsz. Ez majdnem 3G mínuszban, tehát a testsúlyod háromszorosát kellene megtartanod.
    A számításhoz elég enyhe körülményeket választottam, lehet, hogy az illetőnek nem lesz fél métere a megálláshoz.