Anime stílusú 2D-s verekedős game
  • Massato
    #186
    "Basic"

    "Attacking" - Támadás

    P,K,S,HS (így növekvő sebzés)
    illetve D ami kicsit különleges: Sweep ill. Overhead hozzá fűződik, valamint az égbe lövés is; talajon kevesebbez sebez HS-nél levegőben viszont többet, valamint egyéb hatást is kap levegőben...("Knockdown", ill Counterként "Wall bounce" (-falon pattogás))
    További támadási lehetőség is van PL: Chippnek: Taunttal a levegőben tud suriken-t lőni (sebzés: 1)

    "Command Normal"-ok:
    =Normal támadások valamilyen iránnyal együtt nyomva.Mindenk van: 6P, 6HS illetve néhánynak 6K...
    Fontos tudni hogy ezek közül a 6P (kiv. Testament-nek) felső testi sebezhtetelenséggel bír, kiváló ezért levegőből jövő támadások ellen...

    A "Dust":
    Overhead, ha talál (míg a talajon van az ellenfél, iletve nincs "támadási sokk" -ban (sebződés utáni rövid tehetetlenség))(lényegében csak ha lába a földön van akkor; nem fekve persze) akkor felküldi az égbe pörögve az ellenfelet... itt aztán jöhet egy jó kis levegőbeni kombó...
    -Egy kis idő után miután repül fel az ellenfél (és mész utána 7 v 8 v 9-el) a háttér pirosas havazósra vált, ez egy fontos momentum: egyrészt ez előtt sokkal gyorsabban tudsz egymásba kombózni támadásokat (csak normalokat, ezeknek a recovery-je lecsökken ekkor nagyon, még nem gatling láncban lévő támadásokat is lehet egymás után berakni), még olyanokat is amiket amúgy nem lehetne (ehhez nyomva kell tartani a felfelét közben), PL air.Dustot, ha nem nyomsz felfelét közben, 1-et bevihetsz piros előtt, ha nyomod akkor 2 is befér mielőtt piros lenne a háttér (kombóhoz: itt ugyanis már érvényesül majd a lelökő hatása a
    Dustnak szóval ez nem a legjobb ha itt találna a második Dust, és mivel a Dust jól sebez levegőben érdemes 2-vel nyitni a levegő kombót (Anji-val én is ezt teszem))(márpedig 2 Dust szintén nem gatlingol levegőben!)
    Másrészt - Impossible Dust (későbbiekben)

    "Sweep" - (láb)söprés:
    2D vel hozod elő (Robo-KY-nak nincs csak Ex-ben), Knockdown-ot eredményez (ellenfél kiterül).
    Fontos tudni, mit lehet, ha sikerül még bevinni utána... Anji (Faust ellen csak) utána a legyezős levegőben való megfogását is ráküldheti ezután, vagy pl Fuujin is talál utána... Baiken a szőnyeges támadását beviheti utána (ami levegőbe is küldi így az ellent) stb.

    "Throw" - dobás:
    Jó sebzés, védhetetlennek számít (csak kikerülni illetve ellene tenni lehet), könnyű kivitelezés. 6H vagy 4H val előhozhatod (az irány is ettől függ merre dob, de karitól is függ merre, Potemkinnek különc asszem) ha elég közel vagy az ellenfélhez (de nem túl közel...) (hogy hogyan lehet úgy hogy ne kockáztass sokat, majd a haladó cuccban)

    Command Throw - speciális Throw ami egyes kariknak van (Anji, Slayer, Sol, Millia, Eddie, Potemkin, Chipp...) és természetesen spec. input kell hozzá /PL Anji: 632236+HS (levegőbeniek ellen), Chipp: 41236+K.../ Több sebzés jobb
    kombózhatóság jellemzi ezeket és persze unblockable ez is.

    Air Throw - dobás a levegőben
    U.A. mint Throw, csak nagyobb a hatótávja (és levegőben 4 v 6+HS). (nem lehet dobni levegőben ha diagonális útvonalon van a levegőben az ellenfél (pl talajon 7 v 9 et nyomkod az ellenfél azaz kiugrik, ez a fő védelem throw ellen) + ami a többi throw-ra is igaz: blokk ill sebzés sokkban lévőt, valamint éppen "Recovery"-zőt (="Tech")) (Dizzy-ben, Stagger-ben lévő ellenfelet lehet...)

    Még nem lehet dobni az ellenfelet ha:
    - a találat után 6 frame-ig nem lehet dobni az ellenfelet (RC esetén sem)
    - a védett ütés ("block stun" azaz védelmi sokk vége után) után 5 frame-ig nem lehet dobni...
    - "knockdown"-ban lévő, azaz fekvő ellenfelet
    - "Tech" után 8 frame-ig (minden ellen eddig sebezhetetlenek ekkor)

    "Taunt" és "Respect":
    Taunt - gúnyolás:
    Miközben ellövöd emeled kissé az ellenfél tensionját..., viszont kb a felénél cancelelni lehet bármibe...

    Respect - tisztelet:
    (6+Taunt)
    Bármikor másban cancelelhető...

    Lényegük, hogy azt sejtetik, hogy védtelen vagy, mégis ellen tudsz támadni gyorsan, ha úgy dönt az ellenfél, hogy támad, mert

    azt hiszi hogy védtelen vagy... persze ezt tudja mindenki innentől és nem dől be, szóval...
    Chipp-nak sebez is a taunt-ja levegőben...

    Itt említem meg, hogy move-oknál a recovery az az az idő amíg a move bár már nem sebez, de még nem is tud semmit tenni sem (normál esetben).
    Míg a "Recovery"-t arra értem amikor a game is kiírja hogy Recovery (azaz kis aura és kiugrasz miközben esel lefele egy találat után (ami után ezt lehet persze)) (előhozni bármely támadó gomb lenyomásával lehet amikor lehet) (Erről a köv. részben)