A repülés szerelmeseinek topikja.
  • ambasa
    #13173
    A gond az, hogy az utasszállítógépek törzsének szilárdsági méretezésénél figyelembe veszik a túlnyomást. Konkrétan, a B737 Classic-nál már a földön egy a törzs egy a helyi repptér adatánál 236 lábbal alacsonyabb kabinmagasságot állítanak be automatikusan, ami azt eredményezi, hogy a törzsben 0.125 psi túlnyomás jön létre. Ha emlékeim nem csalnak, akkor ez a hajtóműindítás után jön létre.

    Úgyhogy a levegőben, ha csak nem hermetizálódik ki a gép, van túlnyomás a fedélzeten.

    Nézzük ajtó szempontjából, az ajtót a B737-esen max 40 csomó alatt lehet kinyitni és kinti helyzetben 65 csomóig lehet rögzíteni a szabályok szerint. A gép minimális sebessége erősen tömegfüggő, de 100 csomó felett van. És tegyük hozzá a B737 ajtaja előre nyílik, akárcsak az A320-asé.

    TG

    "Max cabin diff for takeoff & landing 0.125 psi (236ft below airport PA)
    Maximum wind speed for door operation: 40kts.
    The doors may remain latched open in winds of up to: 65Kts. "