
A repülés szerelmeseinek topikja.
-
#13138
Normál esetben a gépeken válaszjeladók vannak, amik visszasugározzák a saját adataikat, de ettől a radar akkor is látja a gépet, ha ezt lekapcsolják, csak kevesebb infót ad a rendszer és kisebb távolságról. Egy nagy utasszállítónak akkora radarkeresztmetszete van, hogy a legócskább radaroknak is elileg 100-200-em belül jó időjárásban simán észlelnie kellene a gépet.
A visszaugárázból volt katasztrófa már, mert a gép saját szenzorának adatát látja / látta az operátor, ami ha hibás, akkor semmit sem ér. Az Aeroperú Flight 603 esetén a statikus pitot rendszer nyílásai szigetelő szalaggal le voltak fedve és hiába követte nyomon a földi rendszera gépet a gép által visszasugárzott hamis magasságadat miatt a gép végül lezunhat.
A régebbi egyszerűbb radarok magasságmérésre meg alkalmatlanok, de amennyire tudom a világ szerencsésebb felén már a civil életben is "3D" radarokat használnak.