• galocza
    #4173
    ok, leírom, hátha valaki még jár erre s hasznos lesz.

    a játék fontos eleme az idő múlása: egyrészt fickós ifjúból reszkető kezű öregember lesz belőlünk (nem megy annyira a vívás pl.), másrészt ha nagyon megroggyantunk, zsákmányosztáskor egyszer csak nyugdíjba küldenek és game over.

    időt, ha ez nem is rögtön nyilvánvaló, sok mindennel nyerhetünk.
    időt nyerünk, ha
    - lassabban öregszünk (orvoslás skill, gyógyító tárgyak)
    - gyorsabban, könnyebben haladunk a főtérképen (navigáció skill, viharban vitorlázós tárgyak, navigátor specialista)
    - hamarabb végzünk csatában, kevesebb emberünk fogy, kevésbé rongálódik a hajó, később kell kikötőbe vonulni - 1 városlátogatás=1 hét!!! (navigációs dolgok újra + ágyúzás, vívás skillek, vívós tárgyak + ács, vitorlamester, sebész, ágyús specialisták)
    - nem romlik olyan gyorsan a legénység morálja, több jelentkező van 1-1 városban (kevesebb időt kell legénységvadászattal tölteni) és később kell zsákmányt osztani, s azzal hónapokat veszíteni illetve legénységünket és flottánk nagy részét (morálnövelő tárgyak + szakács specialista)

    nem soroltam fel feljebb, de nyilván a hajó upgrade-ek is jelentősen befolyásolják a fentieket, valamint a flotta összetétele: a flotta sebességét a leglassabb hajó határozza meg, gyors hajókra pályázzunk (mail runner, sloop-ok, fregattok, ha nagyon muszáj, brigek - a többit jobb elfelejteni) és mind szereljük fel mielőbb vitorla és réz hajótest upgrade-ekkel. az ágyú, lőszerek, vasszerkezet, lőpor a csatában való sikerességünket befolyásolják, így közvetve szintén kihatnak időgazdálkodásunkra.

    a fentiek közül mind számít, de ahol a cipő legérezhetőbben szorítani fog, az a morál. egy idő után úgy tűnik, nem tudunk annyit rabolni, hogy boldogan tartsuk a legénységet: lelépnek kikötőben, egyre több időt töltünk városokban és még így sem tudunk eleget toborozni, extrém esetben pedig lázadnak - elkötnek hajót jó sok zsákmánnyal, vagy el kell páholnunk az elsőtisztet kardlappal (és -éllel). ráadásul csatában (vízi és szárazföldi is) bénábbak lesznek, ami megint csak remek ördögi körként nagyobb veszteségeket jelent.

    van megoldás, bár ha ezzel akarunk élni, valamelyest érdemes tervezni. kedves fanatikus pirates! veteránok kidolgozták az egyenletet, amellyel a játék a morált számolja, s a várhatóak mellett érdekes felfedezéseket is tettek:
    - az, hogy a szakács, háromhúros hegedű és concertina javítják a morált, nem újdonság
    - az sem, hogy számít, egy főre mekkora zsákmányrész jut
    - nem függ a mi zsákmányrészünktől
    - nem függ a fedélzetmestertől
    - nem függ attól, mennyi kaja van (a régiekben úgy rémlik, szempont volt)
    - függ azonban a nehézségi szinttől
    - és főleg függ attól, mennyi ideje vagyunk úton.

    és itt a trükk: a játék maximalizálja az expedíció idejére adott büntetés értékét a morál számításánál.

    mit is jelent ez?
    hogy bizonyos idő után a morál nem romlik tovább, ha elégedett a legénység az addig összeharácsolt arannyal. ha eddig a pontig eljutunk:
    - soha többet nem kell zsákmányt osztanunk
    - ha nem osztunk zsákmányt, nem kell kényszernyugdíjba vonulnunk, játszhatunk a végtelenségig (?) és akkor vonulunk vissza amikor akarunk.

    és végül ami számít, a konklúzió - tudom, mért nem ezzel kezdtem:
    - ha van szakácsunk, hegedűnk ill. concertinánk, és 64-68 hónapig (nehézségi szinttől függően) kihúzzuk úgy, hogy a legénység minden tagjára kb. 1000 (pontosabban 1004, még pontosabban 1003,99) arany jusson, elégedetlenek lesznek, de nem fognak lázadni
    - kb. 2000 arany/főnél elégedettek lesznek
    - kb. 3000/koponyánál vidámak.

    akit a matematika érdekel, a gamefaqon fellelhető legteljesebb pirates! írásban megtalálja.

    folyt. köv. a módszertanról.