• Pepito
    #14
    A zeneipar valojaban nem az elso, amely megsinyli az internetet, meg csak nem is a masodik.

    Az elso a level kezbesites volt, amely kenytelen volt komoly vesztesegeket elkonyvelni. A kovetkezo a telefonia. A zeneipar csak ez utan jon.

    Valojaban az informacio-disztribucio donto tobbsege at fog terni elentronikus formaba es ennek trivialis mediuma az internet. Zar vagy nyitott, tokmindegy.
    A vallalkozasoknak ezzel kell egyutt elni es hasznot huzni belole, ha tudnak. Az elkepzelheto uzleti modellek olyan valtozatossagot mutatnak, hogy mindig lesz olyan ceg, amely tetszoleges szolgaltatast ingyenesen kinal. Az a felhasznalok egyeni preferenciajan mulik, hogy mely szolgaltatast valasztjak. Ha valaki egyutt tud elni azzal, hogy a freemail-je hirdetesekkel bombazza, akkor jo, megtalalja a szolgaltatojat. Lesznek (vannak) sokan, akik fizetnek a hirdetesmentes levelezesi szolgaltatasert.
    Es ez igaz minden szolgaltatasra. Ha valaki hobbit uz abbol, hogy mindenbol az ingyeneset hasznalja, akkor azzal jarul hozza az internet fejlodesehez, hogy nezi a hirdeteseket.

    Igen, koszonom, mar vartam! Jottok a popup- es adkiller programokkal. Teljesen igaz. Csak azt nem szabad elfelejteni, hogy azok a fejlesztok, programozok es cegek, akik ezeket fejlesztik szinten a piacrol elnek, magukat olyan site-okon hirdetik, ahol vannak hirdetesek, a dolog termeszetebol fakadoan. At the end of the day minden, egyebkent jol kitalalt uzleti modell hasznot hoz. Ha nem, akkor tonkre megy es jon egy masik, kicsit maskepp megkonstrualva.

    A dotkom idejen azt felejtettek el az emberek, pedig a jozan esz (es egyeb torvenyek) ezt alatamasztja, hogy a gazdasag csak akkor mukodokepes hosszu tavon, ha az uzleti tevekenyseg *erteket teremt*. Amig egy uzleti vallalkozas erteket teremt, addig ez az ertek penzze is valthato. Felteve, hogy a teremtett ertek nagyobb a mukodes koltsegeinel.

    Az internet ertekteremto ereje es az akoruli vallakozasok netto haszna folyamatosan noni latszik. Nagy baj nem lesz tehat. Az, hogy ki-ki hogyan ad hozza ehhez az ertekhez, az fogja eldonteni, hogy ki-ki hogyan reszesedik az eredmenyekbol.

    Egyszer volt Budan kutyavasar alapon elmondhatjuk, nem lesz megegy dotkom boom.