10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • molnibalage83
    #90788
    Nos.

    18 csomós átlagsebesség mellett az Arleigh Burke osztályú romboló óránként kb. 1100 US gal üzemanyagot fogyaszt, ami kb. 4100 liter/óra, ami átlagos sűrűséget véve ami kb. 3,3 tonna üzemanyag óránként.

    Tegyük fel, hogy egy 6 hónapos bevetésen 5 hónapot tengeren van és ennyit fogyaszt. És többet ki sem fut abban az évben.

    Ez kb. 14,7 millió liter lényegében erőművi tüzelőolaj, ami lényegében gyengébb minőségű gázolaj. Sajnos nem tudom, hogy hol és mennyiért lehet ezekhez hozzájutni, de nyilvánvalóan nem csak az USA-ban veszik ottani áron. Legyen ez első közelítésben a magyar gázolaj árának 2/3-a, ami kb. 1 USD/l.

    Csak egyetlen romboló egyetlen rövid bevetésének (ma már 9 hónapos turnusok is vannak) direkt üzemanyag költsége így 14,7 millió USD. Csak ugyebár ezt tanker cipeli, ami szintén üzemanyaggal megy és legénysége is. Ha 30 éves szoli alatt van 30 ilyen út, akkor az 440M USD. Csak ugyebár senki nem mondta, hogy ez átlag fogyasztás hosszútávon.

    A mostani utolsó rendelés alapján egy AB FIII romboló ára úgy 800-950M USD.

    Ha tévedtem az árral, akkor a 20%-os tévedés az +100M USD, ami már 530M tája.

    Szóval és azt látom, hogy de, igenis faktor. Nem véletlenül akarták 150 USD/barrel árnál meglépni minimum a kísérletezést, hogy akkor ez 12-13 ezer tonnás hajó az legyen nuki. A hh alatt 8 ezer tonnás cirkáló is volt nuki hajtású.


    Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.05.10. 13:07:29