10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #532
    A válasz egyszerű: mert nem rendelkeznek sem a lánctalpas járművek, sem a gumikerekes járművek előnyeivel.

    A lánctalpas jármű fő előnye a jó terepjáró képesség. Namost az első kerekek miatt ez nem olyan jó a féllánctalpasoknál (hiszen a jármű elején a kerekeknél nagyobb a talajnyomás, ergo könnyebben elsűlyednek, mint a lánctalp) plusz a kerekek végzik a kormányzás oroszlánrészét, amit terepen ugye a fent említett okokból nem mindig tudnak tökéletesen ellátni.

    A kerekes jármű legfontosabb előnye a kiépített utakon való gyors közlekekés, amire egy lánctalpas jármű sose lesz olyan jó. Ráadásul a kerekes megoldás olcsóbb, kisebb üzemanyagfogyasztású, könnyebb és kevesebb zajjal jár.

    A második világháborúban a németek (Sd.Kfz 8, Sd.Kfz 25x, Kettenkrad) mellett az amerikaiak használtak még féllánctalpas járműveket (M5 család), de a második világháború után új féllánctalpast már nem állítottak szolgálatba, a feladatnak megfelelően vagy lánctalpas (pl. M113) vagy gumikerekes járművek (pl. BTR-széria) terjedtek el. Utoljára az Izraeli háborúkban szerepeltek, a 60-as években használtak harci helyzetben féllánctalpast, de aztán az Izraeliek is gyorsan kivonták őket a szolgálatból, és leváltásukra M113-asokat kaptak/vettek az USA-tól illetve zsákmányolt T-55-ös harckocsikat alakították át páncélzott harcjárművekké.


    Egy légvédelmi M5-ös, 4db M2-es géppuskával


    Egy ágyút vontató Sd.Kfz 251


    Kettenkrad valahol oroszországban...