10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #1156
    Nehéz ügy. A fő kérdés, hogy melyik Abrams-al, mivel van pár fajta (M1, M1A1, M1A1(HA), M1A2, M1A2SEP). A sima M1A1 ellen partiban van, mivel annál modernebb tűzvezető rendszere van, és mozgékonyabb - viszont gyengébb a páncélzata. A legutóbbi Abrams változat, az M1A2SEP már biztos elfenekelné, mivel az páncélzat terén jobb, és a tűzvezető rendszere is modern.

    A dolog másik fele viszont a harctéri alkalmazás - a Leclerc export verziójába egy igen megbízható MTU dízelmotor dohog, amely sokkal kevesebbett eszik és sokkal kevésbé hajlamos a meghibásodásra, mint az Abrams gázturbinája. Továbbá a Leclerc páncélzata modulszerűen kiképzett, ha az egyik eleme megsérül, csak le kell csavarozni, és kicserélni egy új darabbal - megfelelő körülmények (daru, szerelőszemélyzet, pótdarab) között ez akár egy órán belül is megoldható. Az M1A1(HA) és M1A2 esetén viszont a páncélzat sérülése csak komoly szervízháttérel javítható. Ha az üzemeltetést nézzük, szvsz a Leclerc orrhosszal jobb, mint az Abrams...