• G_ArchAngel #17002
    A legegyszerubb, ha beszerzel Lynda.com-os videokat. Ha azokat megnezed, akkor ezekre valaszt fogsz talalni, de ha pro eredmenyre varsz, akkor sajnos idot kell ra szanni, egy pro retoucher evekig (inkabb elete vegeig) tanul es a legtobb technika a rajzolasi/festesi keszsegeden mulik, mert a legfelsobb szinteken mar nem masolnak, hanam ujraalkotjak a kepet.

    A) A legtobb esetben a fotozas soran kell egy kozepszurke viszonyitasi pontot tenni a kepre, amihez egy raw konverterben vagy akar PS curves-szel szinhelyesse teheted a kepet, igy azt a hatteret kapod, ami ott volt a helyszinen. Ezt a referencia kepet vegig hasznalhatod a sorozatban es akkor minden hatter egyforma lesz.

    B) meg kell tanulnod festeni dodge and burn technikaval, ez kicsit osszetettebb, mert van ra n+1 modszer es egy het nem lenne eleg az osszeset bemutatni, de kezdoknek a legegyszerubb ket Curves-on dolgozni: az egyiket darken, masikat lighten-re allitod, mindkettore fekete mask-ot raksz es feherrel festesz a maszkon, ahol sotetitetni (darken) vagy vilagositani (lighten) akarsz. A curves + mask az bolondbiztos, kesobb is modosithatod az eroseget.

    C) Lynda.com videok.
    A masodik reszehez annyi, hogy kell fuves kepet szerezni pl. egy stock oldalrol es azzal megcsinalni, mert ilyen kicsi mintabol nem fogod tudni megoldani ismetlodes nelkul.

    D) Dodge and burn, clone tool, heal tool, ugyes maszkolas.
    Minden alapja az, hogy tudsz maszkolni, minel finomabban, annal kevesbe latszik meg, hogy szerkesztetted a kepet.

    E) ezt nem ertem