Kinetix

"Aki másnak felbontás...!"


  • Zokni
    #62666
    Ez nem egy egyszeru kerdes es nem is lehet nagyon egyszeruen valaszolni ra, ugyhogy leirom a sajat velemenyemet. Pontosabban azt, ahogy en elindultam ezzel az egesszel, valamikor ugy 7 evvel ezelott.

    A kezdetektol fogva az epiteszeti latvanytervezes erdekelt, a szerint is alakitottam ki a tanulmanyaimat. Egyszer csak, leven kirugtak az akkori munkahelyemrol (letszamleepetes volt, en kerem dolgoztam mint a gep, becsszo :)), nagyon sok szabadido szakadt a nyakamba, mivel valamennyi penz is volt keszleten, ezert elhataroztam, hogy akkor talan itt a soha vissza nem tero alkalom a regota dedelgetett almom megvalositasanak, miszerint, hogy belevagok a 3D-be.

    Jopar honapon keresztul tanultam, amennyit csak birtam, tutorialokbol (UI, modellezesi alapok, ilyesmit) (ezekbol sok olyat talalsz ami tenyleg er is valamit (Pl. Gnomon, Lynda, Pluralsight-tal csak ovatosan, ott sok a kokler, de lehet talalni jot, de ha egyaltalan nem ertessz hozza, akkor nem feltetlenul erdemes kockaztatni, bar teny, hogy nagyon nepszeruek).

    Ezt kovetoen beiratkoztam az egyik nagyobb magyar kepzesre a M***rray-nel, elvegeztem, megvan a szuper Autodesk papirkam, orom, boldogsag. Ezeken a kepzeseken semmi olyat nem tanitanak meg, amit amugy nem talalnal meg tutorialokban, vagy az interneten. En szerettem oda jarni, amugy is olyan vagyok, ha valamit nem ertek, akkor kerdezek, ezt tutorialnal nem olyan egyszeru, a hangulat is jo volt.
    Csak azt tudom mondani, ezt tanacsolom mindenkinek, ha "mindegy" az a 4-500e forint, akkor menj el valamelyik ilyen kepzesre, azonban ha komoly gondot okoz es jelzalogkolcsonre van szukseg, akkor annyit nem vesztesz vele, ha kihagyod es tanulod magadtol.

    Miutan elvegeztem, rajottem arra, hogy tudok eleg sok dolgot, de ahhoz, hogy munkat talaljak, ez lenyegeben edeskeves, ugyhogy folytatodott a tanulas, honapokig, a vege fele mar nemileg elkeseredetten, mert mar nagyon fogytan volt a penzem es kellett volna egy allas.

    Kuldozgettem a portfoliomat ide-oda, (ami annyira nem is volt nagyon gaz kinezetu), voltam vagy 2 allasinterjun, de vegul nem engem valasztottak. Minimalis elkeseredes, vajaskenyer eves.

    Ezt kovetoen nem sokkal, amire a mai napig azt mondom, hogy nagy szerencsem volt, hogy igy tudtam elindulni, megkerestek az egyik korabbi helyrol, ahova elkuldtem a portfoliomat, ami (most nem nevezem meg, de annyira sok nincs) az egyik legnevesebb magyar latvanytervezo ceg volt. Kicsit bajban voltak, sok a projekt, kell az ember, a portfoliom megutotte a szintet, felvettek. Ezert a mai napig nagyon halas vagyok. Elso idoszak zabszem effektus, de azert akkor mar rendelkeztem egy olyan merteku tudassal, hogy annyira azert nem voltam megijedve egyfolytaban. Sokat tanultam ott, kellemes hangulat volt. Jo 3 evig voltam ott.

    Ezt kovetoen ugy dontottem, hogy irany nyugat, ugyhogy most nyugat-Europaban vagyok, itt mostmar a masodik allasomban a szakman belul. Kivetelesen az elsot en hagytam ott es nem az engem, majd egy ev utan, mert nem pont ugy mentek a dolgok, ahogy nekem tetszett volna. Elvagyok, tervezgetem a jovomet aprankent a szakman belul es amikor csak az erombol telik, akkor eppen tanulok, most eppen a Substance package-et.

    Amit en tudok tanacsolni annak aki esetleg most indulna, archviz-en belul.

    Rengeteg tanulas es nem csak 3D, hanem Photoshop, kompozicio, szintan, fenykepeszet.

    Sokan elkovetik azt a hibat, hogy szep dolgokat ossze tudnak rakni 3D-ben (shaderek, modellek), de a kompozicio vagy a bevilagitas mar gyenge, vagy amikor az utomunkara kerul a sor, akkor csak rohangalnak mint a mergezett eger es osszecsapnak valamit.

    Ahhoz, hogy egy utokepes portfolio osszejojjon (igen, a nelkul sajnos nem megy, bemondasra nem hiszik el, hogy tudsz valami jot is csinalni), rengeteg tanulas, kitartas es elszantsag szukseges. Hosszu honapok, de en azt mondanam, hogy kb. mondjuk egy ev, mire kezded magad magabiztosnak erezni, persze ha az ember csak napi 1-2 orat tud raforditani, akkor tobb, nekem "szerencsem" volt, idom volt, mas se.

    En mondjuk az a fajta ember vagyok, aki sose szeretett sz*rt kiadni a kezebol, mindig az aktualis maximumot tukrozte, amit nyujtani tudtam, ha azt ereztem, hogy nem ut meg egy adott szinvonalat az, amit akkor tudtam, nem kuldozgettem a portfoliomat es farasztottam vele az embereket.

    A portfolioban nincs szukseg 20 kepre, legyen benne 5-6, de azok legyenek annyira jok, amennyire csak meg tudod csinalni.

    ...

    Rendermotor gyanant mindenkeppen erdemes a V-ray es a Corona parossal ismerkedni, a Coronaval konnyebb sikereket elerni, mostanaban amugy is inkabb az divik, en is azzal dolgozom, de rendkivul celszeru megismerni mindkettot.
    Mondanam, hogy a V-ray-jel kezdj, mert ha az mar megy, akkor a Corona 2 nap alatt menni fog, de a V-ray elsore nagyon bonyolultnak tud tunni.

    Angol nyelv nelkul sajnos nem megy, otthon sem, ha azzal gondok vannak, akkor azt sajnos - legalabb alap szinten - de el kell sajatitani. Ami projekteken dolgozni fogsz, azok se magyarul lesznek, ha 5 percig kell szotarazni, hogy mittomenmilyen kovet kell rakni a jardara, az egy kicsit gaz tud lenni. Az osszes ertelmes tutorial, how-to angolul van, ilyen szempontbol nincs igazi magyar kozosseg, nincs is igazan ertelme magyarul tutorialt gyartani annak a 20 embernek aki megnezne, bizonyara lehet talalni parat, de elhanyagolhato a szamuk.

    Kb. ennyi jutott most eszembe.