20
Avagy melyik Linux disztibúció a legjobb szerinted?
  • Pali
    #1
    Nos, azt szeretnék megtudni, mik a tapasztalataitok a Linux disztribokkal kapcsolatban. Amennyire láttam, itt főleg Mandrake rajongók vannak.
    Én elég kezdő vagyok Linben, és amúgy sincs kedvem két tonna doksit átnézni, hogy az /etc/kutyafule fájl 123-ik sorában kell ezt vagy azt állítani. Idővel persze el lehet jutni ide is, sőt célszerű, de valami könnyebbet szeretnék, ami megy magától, és széles körben támogatott. Én Debiant próbáltam először, az kicsit húzós volt, sokáig játszogattam mire ment az egér. Meg is untam hamar. A Corel Lin már jobb volt, csak az eléggé megfeneklett, meg kicsit idegesítő volt, hogy a CD playerben volt a proxy config.
    Amennyire el tudtam dönteni, a RedHaton alapuló különféle distribok mutatkoznak a legjobbnak, mindegyik másban erős. Pl. a mandrake, vagy ott az asplinux, aminek állítólag a különféle karakterkészletek (kelet-európai, kínai) az erőssége, ami nem elhanyagolható szempont) Szóval szerintetek mivel érdemes kezdeni?
  • Anti_IQ
    #2
    Gyakorlatilag azzal kezdesz, amivel akarsz, a végén úgyis rájössz, hogy doksi olvasás nélkül csak a "windows fikázás" működik, a linux nem. Amint elkezdesz doksikat olvasni, gyorsan megérted, hogy muszáj áttérned a Debianra. Amíg valaki linuxot használ, biztos, hogy a Debiánnál köt ki és arról vált valami "komolyabb" operációs rendszerre.
    Egyébként nem olyan veszélyes az a doksi olvasás. Sok időd megspóroltál volna egy " apt-get install gpm" parancsal és máris műxik az egér. :-)
  • Pali
    #3
    Köszi az infot. Megfontolom amit írtál. Mi az a "komolyabb operációs rendszer"?
  • Anti_IQ
    #4
    pl. VMS :-)
  • Pali
    #5
    Hát, én láttam már VMS-t, de ott egy alkönytárváltás is elég:

    SET DEFAULT kötetnév...directory

    So lehet vele arcolni, de szerintem fapados :)