7
  • kvp
    #1
    Ha az EU nem iktatja torvenybe es szabvanyositja az autok javithatosagat, mint ahogy teszi eppen a mobiltelefonoknal, akkor a gyartok nyugodtan mondhatjak, hogy a kesz autoban nincs jaithato alkatresz, csak cserelni tudjak a garanciaidon belul, egyebkent hiba eseten kuka. (mondjuk kotelezhetoek a hibas autok ingyenes atvetelere, de masra nem igazan)
  • Gabbbbbbbbbbbb
    #2
    "Ha az EU nem iktatja torvenybe es szabvanyositja az autok javithatosagat"
    Ilyen sose lesz.
  • nirriti
    #3
    Talán mint tudatos fogyasztóknak a mi dolgunk, hogy ne vegyünk olyan kocsit ami olyan szinten kémkedik utánunk, hogy "biztonsági kockázatot jelenthet".

    Nem beszélve arról, hogy az én kocsim ami adatot összeszed rólam az szerintem az én tulajdonom és azzal osztom meg akivel akarom legyen az márkaszervíz vagy Kókler Jóska sufni autó javítója.
    Utoljára szerkesztette: nirriti, 2023.03.06. 08:04:29
  • kvp
    #4
    "Ilyen sose lesz."

    Ha az Apple-t is meg tudtak "gyozni", hogy szabvanyositson, akkor az autoknal is megoldhato. Minden mas esetben ra lesz irva az autokra, hogy nincs javithato alkatresz bennuk es kvazi egyszer eldobhato termekek lesznek.

    "Nem beszélve arról, hogy az én kocsim ami adatot összeszed rólam az szerintem az én tulajdonom és azzal osztom meg akivel akarom legyen az márkaszervíz vagy Kókler Jóska sufni autó javítója."

    Az adatmegosztasrol elvileg a GDPR rendelkezik, de az allamnak (EU) kotelezo hozzaferest biztositani. A szervizek viszont csak hitelesitett eszkozokkel ferhetnek a jarmuhoz es hitelesitett eszkozt csak a gyarto tud kiadni. Az EU-s rendelkezes arrol szol, hogy ezt ki kell adniuk a kulso szervizeknek is.
  • gosub
    #5
    Hány százalékkal fizetnél többet egy olyan autóért? Erre vajon mekkora mértékben lennének vevők?
  • Dodo55
    #5
    #1: "a hibas autok ingyenes atvetelere"
    Dehogy is, ingyen nem adunk oda hibás műszaki cikkeket, úgy is elég nagy értékük tud még lenni. Ezt el kell felejteni minden szinten, környezetvédelmi szempontból is írtózatosan káros, hogy van ahol még nekem kell fizetnem az értékes hulladékok átadásáért (ebben a formában aki átveszi, az kétszer is tud nyerészkedni rajta elég jól). Ez a fajta megközelítés az illegális szemétlerakást ösztönzi ezerrel, nem pedig a felelős hulladékgazdálkodást. Még ha csak jelképes árat is (ha pl. nehezen újrahasznosítható, vagy teljesen értéktelen hulladékokról van szó), de mindig az átvevő fizessen, hogy az állampolgár folyamatosan jutalmazva legyen a jótékony magatartásáért. Mert ez ugye az ösztönzés egyetlen működő formája, büntető-elrettentő megközelítés mindig csak rövidtávon lehet működőképes, de közben természetszerűen ellenállást, ellenérzést, lehetőség adtán súlyos megtorlást von maga után az igazságérzetükben sérelmet átélő egyének részéről.

    #2: Sajnos ettől én is tartok, ugyanis míg mobiltelefongyártó nem igazán van az EU legnagyobb cégei között, addig a VAG és a Stellantis kb. felérnek egy európai Blackwater Company-vel.

    #3: "Talán mint tudatos fogyasztóknak a mi dolgunk, hogy ne vegyünk olyan kocsit ami olyan szinten kémkedik utánunk, hogy "biztonsági kockázatot jelenthet".
    Ez is nagyon jó, de van még jobb:
    Az EU-snál szigorúbb szabályokat mindig hozhat egy tagállam. Az nem opt-in alapú nyomkövetés, OTA frissítések, OTA diagnosztikai jelentések, stb... mind besorolható nemzetbiztonsági, illetve fokozott baleseti kockázatként. A gyártóknak nem érné meg komplett országokat, mint piacokat veszítenie. És ha pedig javításhoz kell adat, akkor a szervizben a klasszikus módszerrel rámászva az OBDII csatlakozóra az már nyilván nem minősülne "veszélyes üzem műszaki paramétereinek működés közbeni közveszélyokozásra alkalmas hozzáférése"-nek. Ilyen alapon amúgy 1-2 már forgalomban lévő típus helyből azonnali visszahívásérett is, ahol pl. kényszerített infotainment OTA upgrade miatt (közben) nincs mód szélvédőpárátlanítást kapcsolni.

    #4: "Minden mas esetben ra lesz irva az autokra, hogy nincs javithato alkatresz bennuk es kvazi egyszer eldobhato termekek lesznek."
    Ez is teljesen támogatandó törekvés. Nem csak autók esetén.
  • Ender Wiggin #7
    Az autók szinte minden adatot begyűjtenek a feljhasználóról. A Kiánál külön van olyan kategória is, hogy "sex life". És ezt meg is osztják az anyacégekkel.