10
  • Sir Cryalot
    #1
    szép szerverteremkártya :D

    közben egy egész m2 SoC elfér egy gamerpécénoti cipősdoboztápjának az oldallapjában
  • barret
    #2
    Szerencsére occcsóó a villanyáram :D Belefér!
  • wraithLord
    #3
    Azért az M2 3D grafikus teljesítményétől nem sok okunk van hasraesni, pláne nem a géjmer notikkal összevetve. Bár az tény, hogy messze nem annyival erősebb a videókártya bennük, mint amennyivel többet esznek. :D Igaz, ez sokkal rosszabbul hangzik, mint amiről valójában szó van... :D

    Ezek az újgenerációs videókártyák nem lesznek barátai a részlegesen megszüntetett rezsicsökkentésnek (...pontosabban a fogyasztóknak). Lesz itt többletfogyasztás bőven. :D
  • Sir Cryalot
    #4
    Abból hogy az M2 mit tud valójában még semmit nem láthattunk mert nem 30 millisec response timejú LCDn lesz megcsillogtatva. És közben már psvr2 n meg az új quest sisakon is lesz eye tracking, szóval ha az applenek is lesz akkor az 15-20 tflops al lesz egyenértékű ami pcn perpill abszolút csúcskategória, hoppá

  • Caro
    #5
    Ne aggódj a fogyasztás miatt, mert úgysem lesz pénzünk megvenni... :)
    Na persze, most jönnek azzal hogy már normalizálódtak az árak, de egy 6600 XT meg egy RTX 3060, ami régen a középkategória volt és 60-80k körül dobálták, ezek ma 200k körül, de inkább felette mennek.
  • wraithLord
    #6
    Hacsak nem kapott szét az Apple egy jövőből jött Terminátort, nem hinném, hogy ekkora csodákat képes kihozni egy 5 nm-es TSMC chipből. A legjobb x86-os integrált GPU-kat simán lehagyja, de ennyi. És ezt nem ilyen "kinek az apukája erősebb" szellemiségben írom, örülnék neki, ha végre lenne egy épkézláb APU, amihez nem kell dedikált videókártya, vagy egy jó kis SoC. De előbbi nem fog bekövetkezni, mert akkor pl. ki fogja megvenni a dedikált videókártyát, utóbbi pedig szerintem még odébb van, legalábbis az asztali "AAA" játékok szegmensében.

    @Caro #5: Hát ja, én biztos nem veszek ennyiért videókártyát. Legfeljebb munkához, de ahhoz meg nem kell.
  • t_robert
    #7
    Amúgy ez is csak időleges dolog. nagyjából ősszel év utolsó felében jönnek az olyan integrált X86-os procik, amik már határozottan erősebb GPU részt kapnak. ZEN 4-es AMD és 13. generációs intel procik. CPU részben most se veszik fel a versenyt az X86-os procikkal és szerintem úgy fél év múlva már a grafikában is el fognak maradni a legújabb prociktól. Amúgy kicsit csalókák voltak az egy hete mutogatott cikkek, mert ott a tesztekben egy AMD 6800U procival vetették össze a az Apple proci grafikai teljesítményét. és volt ahol nem volt gyorsabb az apple proci grafikája. Ráadásul nem a 6800U a legerősebb beépített grafikával rendelkező proci. Nagyjából az csak a 4. helyen van az AMD-nél is a kategóriában. Ott van ugye a 6800H, 6800HS, 6900HS stb. ha már a notebookoknál maradva. Szóval annyiban alapból torzított az Apple tesztje, hogy a legerősebbet vetteték össze a konkurencia nem legerösebb integrált grafikás notebook procijaival.
  • t_robert
    #8
    Amúgy ahogy telik az idő nem csak a hardverek erősödnek teljesítményben, hanem az aktuális "AAA" kategóriás játékok teljesítmény aktuális szintje is. Azért az elmúlt 20-30 év hardver és játék programjainak ismerete alapján biztosan kijelenthető, hogy 3 év múlva egy akkor "AAA" kategóriának tekintett játék teljesítmény szintje nagyobb lesz. Így logikus módon az érthető, hogy egy integrált GPU megugorja ma azt a szintet, hogy egy 4-5 évvel ezelötti akkor "AAA" kategóriának számító játék szintjét hozza annyira, hogy eljátszható vele 25-40 FPS körül talán. Lehet, hogy a mai új "AAA" kategóriás játékok szintjét majd a 3 év múlva használt hardver fogja hozni valamennyire játszhatóan. Csodák nem léteznek. Egy integrált CPU soha nem fog tudni 200 watt CPU teljesítményt produkálni 250-300 watt GPU teljesítmény mellet, ami kihozható egy jó asztali gépből. Főleg, amikor ráadásul egy hordozható eszközről van szó, ahol alkalmaszkodni kell az aksi kapacitásához is. Az nem használható notebook, ami mondjuk 10 perc alatt lezabálná a feltöltött aksit. Ráadásul mondjuk egy notebook hűtése meg se közelíti egy asztali PC vagy konzol hűthetőségét. Egy asztali gépben van hely beépíteni 1,5 kg-os léghütéseket vagy vízhütéseket de egy 1,5 kg-os 1 centi vastag notebookba lehetetlen. már pedig a termodinamikában se létezik csoda.
    Utoljára szerkesztette: t_robert, 2022.07.15. 11:00:57
  • Sir Cryalot
    #9
    Játékokban a legnagyobb teljesítmény igény a pixel shading, eye tracking az azért ér fel >15tf-el mert vagy 4-5-6x kevesebb pixel van (és lineáris a teljesítmény növekedés ami gyakorlatban nem szokott meglenni) vagy hasonló (screen space+textúra), viszont a DLSS-el meg hasonlókkal eleve elcsalták a pixelmennyiséget hogy olyan sok növekmény legyen.
    De eye tracking + MSAA az eleve ideális lenne és lelépné a PC-t mert a TAA + DLSS túl sokat ken.

    És ha azt hasonlítod össze hogy PC-nek egész képen kéne MSAA-t számolni vs. egy M2-nek a kép 1/8-án 16x MSAA -t akkor is egyértelmű a nyertes.
    Ráadásul ez még ki is jönne azon hogy 2010-es játékok többszörte jobban néznének ki (MSAA mérhetően >50% jobb mint a temporal még lassú mozgásnál is) újak meg el sem készülnek.
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2022.07.15. 11:25:15
  • Sir Cryalot
    #10