9
  • zola2000
    #1
    "széles tömegek az egyszerűbb, szerényebb játékokat részesítik előnyben"

    Ez már változott kicsit, mivel az egymilliárd dollárt meghaladó címek listáján olyan címek szerepelnek manapság elől mobilon mint a PUBG mobile, call of duty mobile vagy épp a genshin impact, egyik sem könnyed/túl egyszerű cím.
    Utoljára szerkesztette: zola2000, 2021.10.12. 21:52:13
  • zola2000
    #2
    Mondjuk az is érdekes hogyha a sensor toweren keresek rá, akkor például usában első helyeken tényleg olyan egyszerűbb játékok állnak mint a roblox, candy crush, pokemon go európában is hasonló a helyzet:
    https://sensortower.com/ios/rankings/top/iphone/us/games?date=2021-10-12

    Míg ázsiai országokban vannak elől olyan címek amik játékmenete közelebb áll a pc/konzolos címekhez például
    https://sensortower.com/ios/rankings/top/iphone/philippines/games?date=2021-10-12
    A többi ázsiai országban is hasonló a helyzet.
    Utoljára szerkesztette: zola2000, 2021.10.13. 01:35:37
  • grobs
    #3
    Ez azért lehet mert ázsiában sokaknak a telefon mellett nincs pc-je, konzolja. Ezért is vesznek (akarnak) egyre nagyobb telefont. Ázsián kívül aki "gamer" az pc-n, vagy esetleg konzolon nyomja az időigényes játékokat.
  • asgh
    #4
    Mivel a jutalék mindenhol ugyanannyi, így ez csak annyit jelent, hogy a mobil platformok nagyobb piacot jelentenek a játékkiadóknak, mint a konzolok együttvéve.
  • M2 #5
    Mobilja mindenkinek van. Ebből a halmazból is közel 1 milliárd ember, akinek iOS eszköze van. Játékkonzolok csak álmodozhatnak ilyen számokról.
  • grobs
    #6
    Erre némi cáfolat a Fortnite per irataiból, hogy PS-en 8x annyi volt a fortnite bevétele mint IOS-en, és xbox-on is 3,5x annyi. Ez a kitiltás előtti bevétel. Azóta nyilván majdnem nulla az IOS.
    És az IOS-es bevétel egy számottevő része olyan vbuck vásárlás amit csak azért ios-en vettek, mert ott sokkal egyszerűbb volt mint más platformokon. Nem ios-en használták el.
    Utoljára szerkesztette: grobs, 2021.10.14. 10:10:04
  • zola2000
    #7
    "mert ott sokkal egyszerűbb volt mint más platformokon. Nem ios-en használták el"

    Akkor lehet hogy ezért dobatta ki magát az epic az appstoreból, lehet hogy így még jobban is jöttek ki.
  • zola2000
    #8
    Akkor vajon mennyi lehet a genshin impact összbevétele, ami csak iOS/andoridon 2 milliárd dollár egy év alatt, ebben nincs benne Kína, és PS/PC verzió bevétele.

    https://sensortower.com/blog/genshin-impact-mobile-two-billion-revenue

  • asgh
    #9
    Ez miben cáfolja azt, hogy a nagyobb piac miatt több a mobil platformok szoftvereladásokból befolyó nyeresége?