2
  • kvp
    #1
    Teljesen agyhalott megoldas. A konstrukcionak semmilyen muszerezettsege nincs a vaganyok allapotanak vizsgalatara, meg egy ultrahang fej sem. Gyakorlatilag egy sima dron negy kis muanyag kerekkel. A szembejovo vonat eseten torteno automatikus felszallas kulon jo otlet, foleg nehezen belathato vagy felsovezetekes palyan. Ha nem tapossa le a vonat, akkor vagy a szelvedon megy be, vagy a felsovezetekre es az aramszedore akad fel.

    Egy rendes onjaro hajtany alvazra epitett, sinaramkorok altal is detektalhato jarmu, ultrahangos es lezeres sinvizsgalo rendszerrel, balise es gsm-r transciverrel mar sokkal ertelmesebb lenne. Es akkor a meghajtas is barmi lehet az aksitol a dizelgeneratorig barmi. Raadasul mehetne a normal vonatok kozott es akkor soha nem kell a sinrol felszallnia. Csak akkor nem dron, hanem egy ARV (autonomous rail vehicle) lenne.
  • Csaba161
    #2
    Azért a magyar sínhálózathoz elég lenne egy pályafelvigyázó-segédőrtiszt (magyarul bakter) szemmértéke, hogy megállapítsa, hogy a magyar sínek úgy tekeregnek, mint egy gyomorbajos földigiliszta: