24
Solasta: Crown of the Magister
  • fluency
    #1
    Megjelent a Solasta: Crown of the Magister. A játék a D&D 5.1 szabályrendszerén alapuló taktikai Turn-Based RPG. Nincs teljes licensz, vagyis a Lore az teljesen új, de a szabályrendszer elég jól átültetett. Aki szereti ezt fajta játékstílust, az tegyen vele egy próbát, mert a játék szórakoztató! :)
    A játék tartalmaz egy dungeon maker modult is, ami jelenleg még béta, de már most egész érdekes. A későbbiekben még bővíteni fogják.



  • fluency
    #2
    Két értékelés a játékról. Hátha valaki kedvet kap hozzá. :)




    Utoljára szerkesztette: fluency, 2021.06.08. 13:38:11
  • lwb
    #3
    Én tolom, egész jó, ami bajom van vele az DnD 5th edition baj, nem a játék hibája. Azon kevesek közé tartozom, akiknek nem hiányoztak a per rest alapú varázslatok a crpg-kből. Tudom, hogy ez a klasszikus, de már a régi BG-eknél (ADnD 2nd ed.) sem tetszett a rest scumming. Nekem a PoE 2 megoldása tetszik, ami ha jól emlékszem a DnD előző kiadása (4th ed.) szabályait lenyúlva, átdolgozva inkább per encounter varázslatokkal machinált a per rest varázslatok helyett.

    Ez az egy bánatom a játékkal, de ugyanez a bánatom megvan a BG3 early accessnél is, ez nem a játék hibája. Amúgy nem rossz a Solasta, akit ez nem zavar, annak tudom ajánlani.
  • fluency
    #4
    Hát a x spell/rest dologgal itt sem lehet mit kezdeni lévén OGL 5.1-et használnak: link és ez köti kezüket.

    Amúgy nekem elsőre az volt a fura, hogy itt nincs kimondott main karakter, aki viszi a történetet, hanem mint az IWD 1-2-ben, csapat alapú a dolog. Ha minden igaz, akkor minden karakternek lesz saját küldetése (egynek tuti van, mert azt megcsináltam).
    Az is fura volt, hogy néhány ellenfél simán mászik a falon vagy éppen repül a levegőben, ahol közelről nem éred el, vagy hogy néhány helyre te is csak repülve jutsz el. De a meglepődést leszámítva, ez kimondottan tetszik a játékban.

    Az is egész jó ötlet, hogy bizonyos tárgyakat meglőve (spellekkel is) azokat aktiválni/eldönteni lehet. Lesz olyan, hogy bizonyos itemet csak így tudsz megszerezni. :)

    Utoljára szerkesztette: fluency, 2021.06.08. 22:48:39
  • Tibbbor
    #5
    Szerintem az egyik legzseniálisabb húzás a játékban a Scavangerek beépítése, akik az általunk bejárt területekről begyűjtik az ott hagyott lootot, majd az eladási áron osztozunk. Remek kényelmi funkció és korrekt dolognak is tartom.
  • fluency
    #6
    Július 13.-án jön a sorcerer update, ironman mode, 3 új DM környezet és bugfix. :)

    Sorcerer Update
  • lwb
    #7
    Kicsit tesztelgettem a sorcerer update-et és a mana painter az új kedvencem. Kicsit olyan, mint a defiler a dark sunból. A hétvégén lesz egy kis időm, akkor végre talán az első 1-2 óránál tovább is bele tudok mélyedni. De minél többet játszok vele, annál jobban bejön. Már most jobban tetszik, mint pl. a Pathfinder tetszett.
  • fluency
    #8
    Én is elkezdtem újra és a mana painter tényleg érdekes. Kezdtem egy új játékot és bedobtam egyet a partiba, megnézem hogy muzsikál. :)

    Remélem lesz még több kaszt és emelik a szintkorlátot és a varázslatok számát. Volt egy felmérés és ezt a hármat tettem meg ott prioritásnak.

    Szerintem nem Pathfinder színvonal, azt azért nem éri el, de a maga nemében nagyon jó. Vagy inkább úgy fogalmaznék, hogy ez a szerepjáték szerepjátékosoknak készült. Minden kis hibájával együtt. :)
  • lwb
    #9
    Nekem jobban bejön, mint a Pathfinder. A partin belüli beszélgetések ezerszer jobbak, mint a klisé karakterek abból a játékból. De ez lehet csak egyéni ízlés.
  • fluency
    #10
    Nem véletlenül írtam, hogy ez szerintem szerepjátékosoknak készült. Itt nincsenek companionok, hanem olyan kicsit olyan hangulata van, mint az asztali cuccnak. Nincs igazi főszereplő, hanem karakterek, akik az előre beállított jellemüknek megfelelően reagálnak a történésekre vagy éppen beszólnak/dicsérik a másikat. A kedvencem az volt, amikor a harcosom kritikus kudarcot dobott, a női papom meg beszólt neki, hogy szar vagy (you suck). :D
  • lwb
    #11
    Ja, én meg egy rakás pozitív karaktejegyes csapattag közé beraktam az igazi rohadék, kegyetlen, önző varázslómat. :D Élmény a duma, nincs konszenzus a partiban. A varázsló kb mindig az erőszakos megoldásokat tolja, a többiek meg csitítják.

    Tudom, hogy végesek a variációs opciók, de így is ezerszer jobb, mint a cuki-cuki félszerzet bárd.
  • fluency
    #12
    Jön a Primal calling DLC november 4.-én. Barbár és druida kasztokkal, max level 12 lesz és 6.szintű varázslatokat kapunk. :)

    Link
  • fluency
    #13

  • Crasher99
    #14
    Ezt az új kampányt is sikerült gyorsan lecsapni. Remélem valami nehezebbet is összedobnak egyszer.
  • fluency
    #15
    Nem hinném, hogy ők arra mennének, hogy minél nehezebb legyen a játék.

    Tegyél egy próbát az Elden Ringgel, abban van elég kihívás és nehézség, főleg ha kitakarítasz mindent.

    Esetleg a Pillars of Eternity 2 DLC-kel, Mega Boss-okkal path of damned módban, partival vagy szólóba. Úgy már az sem könnyű. :)
  • fluency
    #16
    Új DLC jön. Max lvl 16-ra emelkedik (aki nem veszi meg az új dlc-t, annak a max level az 12 marad a kampány balance végett), bekerül a Gnome és a Tiefling faj, 4 fős co-op opció. Mentéseket elvileg tovább lehet vinni, de az új dlc-ben újakat is lehet kreálni lvl 10-től. :)

  • fluency
    #17
    Megjelent a Palace of Ice. Elég combos lett a Palace of Ice patch note: link

  • Dredge75
    #18
    Combos mert végre gatyába ráznak rengeteg dolgot az alapkampányban és tömérdek bugot fixelnek. Nem azért mert annyi extra került bele ezzel a kieggel. A min-maxolt karaktereimmel pedig valószínűleg 10 óra alatt lenyomom az állítólagos 25 órás kalandjukat
  • fluency
    #19
    "A min-maxolt karaktereimmel pedig valószínűleg 10 óra alatt lenyomom az állítólagos 25 órás kalandjukat."

    Na ezt szívesen megnézném. Nyomhatnál fel videót a végigjátszásról. Kíváncsivá tettél. :)
  • fluency
    #20
    A steamen ingyenes hétvége van. Ha valaki kíváncsi a játékra, de nem akarta megvenni, akkor most kipróbálhatja. :)

    Solasta Steam
  • Dredge75
    #21
    Végül 14 óra lett, két darab 7 órás menetben. Nem volt rossz de messze nem annyira kemény mint aminek beharangozták

    Nem foglalkozom videókészítéssel, sajnálom
  • fluency
    #22
    Nem harangozták be keménynek az új kieget. Csak magasabb szintű karakterekre lett optimalizálva. :)

    Amúgy lehet állítani a nehézséget elég durván:



    Utoljára szerkesztette: fluency, 2023.05.29. 15:25:35
  • Dredge75
    #23
    Megvolt. Semmi extra. Tovább lehet menni más, nehezebb játékokra
  • fluency
    #24
    Nem lett rossz a DLC. A vége egészen meglepett. Nem nagyon emlékszem olyan játékra, ahol:
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    Akár a csapatod egyik tagját is "beáldoztattad", hogy teljesítsd a játékot. Itt most nem companionokról vagy NPC-kről beszélek, hanem az általad alkotott kezdeti csapattagról. :)