1
Ingyenes RTS, TBS, Tower defense és Factorio hibrid
  • lammaer
    #1
    Szeretném a figyelmetekbe ajánlani ezt a gyöngyszemet ami nekem sok sok óra jáékélményt ad és adott.

    Mobilon és PCn is jászható, ha minden igaz cross platform multiplayerben is. Én személy szerint egyelőre single playerben tolom, PCn....

    Alapvetően egy szabad építkezéssel (!!) megáldott tower defense játék, ahol az egyre erősebb hullámokban érkező ellenséges földi és légi járműveket kell elpusztítani, illetve kampány módban az ellenség bázisát lerombolni a saját egységeinkkel.

    A csavar a történetben, hogy mind az egységeink gyártáshoz mind a különféle ágyútornyokhoz szükséges nyersanyagot (beleértve a lőszert is) leginkább a Factorio-hoz hasonló futószalagos rendszerben ki kell termelni és le kell gyártani. Szintén vannak benne termelési láncok, ahol az egyszerűbb nyersanyagokból komplexebb nyersanyagokat előállítani, amelyek értelemszerűen a magasabb tierű épületekhez, tornyokhoz és egységekhez szükségesek.

    Amikor támadunk, bizhatjuk a feladatot a viszonylag buta AIra, vagy átvehetjük az irányítását bármelyik egységünknek, miközben persze a többi jön velünk.

    Kampány módban - ami leginkább egy stratégiai játékra hasonlít - egy bolygót kell elfoglalni, ahol szabadon foglalhatunk területeket, nem lineáris módon, amelyek elfoglalás után továbba is meglátogathatóak, ott ugyanúgy lehet építkezni, nyersanyagot termelni, amelyet a megfelelő technológia kfejlesztése után át tudunk küldeni más szektorokba (mondjuk oda ahol éppen harcolunk, vagy ahol szükség van rá). Igy nemcsak pályákon belül, hanem a pályák közt is mehet a logisztika és a termelési láncok felállítása.
    Már csak ezzel rengeteget el lehet szöszölni, ahogy az ember optimalizálja a szállítószalagokat hogy még több és még több nyersanyagot tudjonk kitermelni még gyorsabban.
    Aki persze nem ilyen optimalizálós fajta, kész sémákat is le tud tölteni a redditről vagy a steam workshopból, néha igen durva ötleteket lehet találni.


    Az egész real time megy (természetesen bármikor megállítható, amig gondolkodunk, tervezgetünk mit hogy kéne), tehát miközben mondjuk harcolunk az egyik területünkön, a többi termel, küldi a nyersanyagokat a megadott helyekre - de bármikor szabadon ki be mehetünk a zónák közt, pl amig várjuk a következő hullámot a csatatéren, addig kiugorhatunk a másik zónába hogy mondjuk titániumot irányítsunk át a harci zónákba mert fogyóban van.
    Ha esetleg egyszerre több helyen megy a harc, akor sincs gond, ahol éppen nem vagyunk ott az ott felépített védelem teszi a dolgát, de bármikor beszálhatunk abba a csatába ahol éppen szükség van ránk. Természetesen nem csak mi hanem az ellenfél is támadhat, ilyenkor 10-30 hullámot kell visszaverni, tehát a veszélyeztetett zónákat érdemes elfoglalás után is karbantartani, átépíteni.

    Van egy bazi nagy tech tree is ahol az egyre durvább pusztitó és ipari egységeket és épületeket lehet unlockolni (a kitermelt nyersanyagok a fizetőeszköz), ahogy haladunk előre a kampányban.

    Ha mindez még nem lenne elég, nemrég berakták a programozás LEHETŐSÉGÉT is a játékba, ahol különféle automatizmusokat vagy akár AI-t is írhatunk az egységeinknek. Ez teljesen opcionális, én rengeteg órát letoltam enélkül is, csak az utóbbi időben kezdett érdekelni a dolog - de megint csak, sok kész megoldát lehet összeszedni redditről vagy a steam workshopból.

    Végül a játékhoz van rengeteg MOD is, ahol a játékosok orrba szájba adják hozzá az egységeket, épületeket, nyersanyagokat a játékhoz, hogy aki unja már az alapot az kereshet új kihívásokat (én még nem tartok itt).

    A játék open source, a fejlesztő folyamatosan dolgozik rajta (nemrég jött ki a V6 verzió, még mindig olyan lelkes a srác mintha most kezdené a projektet) de programozó hajlamú egyének is besegíthetnek.

    És akkor pár link:

    A játék INGYENESEN (bármilyen limitáció nélkül) letölthető innen:
    https://github.com/Anuken/Mindustry

    A teljesen opcionális fizetős steam verzió - egyetlen előnye az integrált workshop, ahol kényelmesebb modokat letölteni, de a játékon belül is van aját mod support. Szóal tényleg csak arról szól a steam hogy ha úgy érezzük megérdmli, akkor adjunk pénzt a devnek.
    steam

    Természetesen mivel komplex játék, van wikije is.


    És a reddit group, ahol rengeteg infót, sémát, ötletet lehet találni

    Utoljára szerkesztette: lammaer, 2021.03.09. 13:13:30