5
  • wraithLord
    #1
    Azért annyira nem Heroes of M&M klón (meg akkor már lehetne Heroes 1 is, az is ugyanolyan), lényegében csak ez is egy fantasy TBS.

    Várom, de remélem, nem lesz olyan bugos, mint a Renaissance volt.
  • Vanek úr
    #2
    Pedig de, HoM&M klón, akár tetszik, akár nem. Pár apróbb különbség van a játékban (meg ugye, más a világ), de egyébként szinte ugyanolyan, mint a Heroes. És mivel az volt előbb (mondhatjuk, hogy inspirálta a készítőket), így minden hozzá nagyon hasonlító játékot annak a klónjaként jegyeznek.
  • wraithLord
    #3
    Ha azt vesszük, hogy tagadhatatlanul a Heroes inspirálta a készítőket, akkor igen, egy klón.
    De nem csak pár apróbb különbség van. Annyiban hasonlít, hogy ott is lovon ülő csávókkal kell rohangálni egy térképen,vannak városok, amikben építkezni kell, és különböző objektumokra kattintgatva eventeket lehet triggerelni. Meg talán még a hős megvalósítása, ami hasonló. És talán itt ki is merül a hasonlóság... Tök más harcképernyő, harcrendszer, tök más egységkezelés, van benne egységfejlődés, nem csak a hős fejlődik, van benne területfoglalás, más a nyersanyagszerzés módja, más a "fővárosok" szerepe stb. Nem apró különbségek.

    Ez nem "tetszik vagy nem tetszik" kérdés. Mind a kettőt szeretem. Viszont ha Heroes-ozni akarok, akkor nem jó helyette a Disciples, és ugyanez fordítva is igaz. És nem csak a világok miatt, hanem mert alapvetően teljesen mások a játékok. Pl. a Disciplesben nincsen ágyútöltelék egység, amiből csinálsz 8000-et (alapszintű egységek, pl. csontik), és miközben arra koncentrál az ellenfél, te legyakod a magas tier-ű egységeiddel. Hanem ott az egységek minden osztályából (közelharcos, távolsági, varázsló, gyógyító, 2 helyet foglaló bazinagy területre ható sebzéses tank vagy többfunkciós support) egyetlen egy darab van egy hősnél, és mindegyik ütőképes, a játék végéig normálisan és maximálian ki tudja, és ki kell vennie a szerepét a harcból. Mindegyik a játék teljes ideje alatt teljesértékű és nagyon fontos. XP-t kapnak, fejlődnek, szintet lépnek, (általában) azonos osztályú, de erősebb kategóriájú egység lesz belőle (hasonló, mint a Heroesban az épületfejlesztéses egységtípus fejlesztés, csak ez többlépcsős és tapasztalati pont alapú, amellett, hogy meg kell lennie a szükséges épületnek a városban). Nem az van, hogy ahogy haladsz előre a játékban, egyre jobb egységeket tudsz toborozni, és az alacsony szintűek le vannak szarva, vagy ha sokan vannak (mert a Heroesban van egységmennyiség), akkor jók ágyútölteléknek, hanem mindegyikből 1 van, mint a hősből, és azokból az alapszintű egységekből lesznek egyre jobb, és egyre magasabb szintű, tier-ű és jobb képességű egységek.

    Szóval a Disciples nem csak a világában sötétebb, és másabb, mint a Heroes, de játékmenetben sem helyettesíti a Heroest. Nem olyan, mint a többszáz Diablo-klón pl., hogy gyakorlatilag ugyanaz csak más témával, hanem alapvető különbségek miatt tök más játékot kíván meg a játékostól.
  • VampireKain
    #4
    Ez a legjobb hír az elmúlt héten, remélem tanultak "Reincarnation"-ból, és nem követnek el újra hasonló hibákat.., ha a készítők a Disciples 2 alapjaira fókuszálnak akkor nem lesz gond! ;)

    és nem, nem csak egy HOMM klón! :D
    Utoljára szerkesztette: VampireKain, 2021.02.16. 22:27:34
  • emberz
    #5
    Maradok a Heroes IV-nél.