16
  • wraithLord
    #1
    Szerintem inkább fordítva van, az erre hajlamos emberek játszanak agresszív játékokkal, és nem a játékoktól lesznek agresszívek. És persze az erre hajlamos gyerekeken ez nem segít.
    Legalábbis magamból kiindulva. Nem lettem tőle semmivel sem agresszívabb.

    Fura példa, de olyan ez, mint a boncolás. Amikor csinálod, magára a feladatra koncentrálsz, és annak a lehető legprecízebb kivitelezésére, és nem arra, hogy a látvány gusztustalan, hogy a munkadarab büdös, stb. Amikor játszol, akkor a játékra koncentrálsz, hogy sikerüljön, te nyerj stb., és nem arra, hogy közben erőszakos dolgokat csinálsz. Az erőszak csak egy skin, FPS esetén lehetne helyette az, hogy szappanbuborékkal fújsz homlokon kiscicákat. Csak általában nem ez van, hanem puska, töltény és ember, mert az jobban belepasszol az ember ingerszükségletébe, ahogy Rómában sem kiscsirkék és kiskutyák kergették egymást, hanem oroszlánok, medvék és emberek szecskázták egymást.
  • Neocortex
    #2
    A gyilkolászás mélyen belénk van kódolva felmenőink évmilliós vadász életmódja után, sikerélményt jelent leteríteni egy vadat még virtuálisan is. Erre a tudatalatti ösztönre épít pl a WoW is. Ettől függetlenül lelkiismeretfurdalást okozna bántani vagy kioltani egy valódi állat életét, aki ezt a kettőt nem tudja különválasztani abból vagy hiányzik az empátia vagy valami egyéb mentális betegsége van
  • Sequoyah
    #3
    Amit irsz logikusnak tunik, de csak azert mert logikusnak tunik, nem feltetlenul igaz. Masnak meg az tunik logikusnak hogy a videojatekok altal a gyerekek "begyakoroljak" az eroszakos tetteket.

    Ezert kell objektiv szemszogbol is megvizsgalni a tudomanyos modszerekkel. De ugy nezem a legtobb ilyen kutatas hasonolo eredmenyre jut, szoval bebizonyosodik az elgondolasunk.
  • Sequoyah
    #4
    Erre van barmilyen forrasod? Az emberek kifejezetten nagy reszeben az egvilagon semmifele igeny nem mutatkozik semmifele gyilkolaszasra, szoval nem ugy tunik mintha ez valamilyen altalanos tulajdonsag lenne. Foleg hogy az oseink inkabb gyujtogeto/mindenevo eletmodot folytattak.

    Az empatia szempontjabol pedig az a fontos, hogy mikor alakul ki az empatia. Ha elotte jatszana lovoldozos jatekokkal, akkor lehet okozna problemat. Ha jol remlik, akkor 3-4 eves kor korul azert mar alakulgat az empatia, es akkor meg szerencsere ritkan jatszik ilyennel a gyerek.
  • wraithLord
    #5
    Persze, csak véleményt írtam saját tapasztalat alapján. Egy csomó dolog van, ami nem "magától értetődő", hiába tűnik egy magyarázat logikusnak. Szóval érdemes tudományos módszerekkel vizsgálni(a annak, aki ezzel foglalkozik).
  • Lapajka
    #6
    Attól függ milyen játék. Aki egész nap CS-t nyom meg hasonló fps-eket... vagy éppen a GTA nevezetű beteg retardált őrületet, az garantáltan agresszívebb... Persze legyen bármilyen buta piffpuff játék, biztos hogy az is fejleszt valamit, pl reflexeket, reakcióidőt, tán némi kombinatorikai ill stratégiai készséget is... De azért vannak gondolkodósabb szofisztikáltabb műfajok is... az RPG-sek (na nem az MMO agyhalál) vagy éppen komoly stratégiai gamerek, biztos hogy intelligensebbek és persze oda is kellenek sok esetben az előbb említett szkillek is... A jobb fajta szimulátorok is fejlesztenek, olyannyira, hogy profi versenyzők is használják gyakorlásra azokat már jó ideje... Ki lehet tehát egész szépen körvonalazni hogy melyféle játékok és játékosok, akiken tényleg érdemben fejleszt a hobbijuk... de ezek legkevésbé a lövöldöző, tülekedő, páváskodó hülyegyerekek...
  • zola2000
    #7
    Azt mondod hogy aki például vágóhídon dolgozik vagy egy alföldi faluban böllér (disznóvágó) vagy vadász stb és nem gyötri a lelkiismeret furdalás annak valami mentális betegsége van?
  • Neocortex
    #9
    nyilván hozzá lehet szokni, ha az első alkalom után nem sajnálja az állatot legalább egy kicsit akkor beteg
  • MerlinW
    #10
    Végül is csak 50 millióan haltak meg emberi kéz által csak a 20. században. Előtte meg még többen. Amiről te beszélsz azt a modern (~1800-20xx évek) társadalom szocializálta beléd. Ma már egy csirke megölése is problémát okoz a többségnek, míg több ezer éven át éhen haltak volna az elődeink a mai gondolkodás mellett. A 15-16. század előtt az emberélet sokkal "kevesebbet ért". Ha nem lennének törvények, szabályok és büntetés, akkor máig minden második családban öldökölnék egymást az emberek. Sok helyen még így is ez van. Az esetek nagy részében csak azért nem ölik egymást az emberek, mert nem akarnak börtönbe menni, társadalmi bélyeget.

    2020-ban 11 ezer gyilkosság (nem háborús) történt.
    Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2021.01.05. 20:58:22
  • zola2000
    #11
    Persze mert amilyen gyorsan változik a világ a technológia miatt (pl az atombomba felfedezése óta nem csapott össze két nagyhatalom) az emberi genetika/ösztönök nem tudnak olyan gyorsan változni, ennek az egyik legcsapódása a brutális játékok.

    "2020-ban 11 ezer gyilkosság (nem háborús) történt"
    Nem 400ezer?
    https://ourworldindata.org/homicides
  • Sequoyah
    #14
    " az garantáltan agresszívebb"
    Es ezt ki garantalja, te szemelyesen?:D

    Pont ez lett megcafolva a kutatasok altal. Ha elolvasod ezeket a kutatasokat, vagy csak a fenti SG-s rovid kivonatot, akkor lathatod hogy nem a Candy Crush es Farmville jatekosokat vizsgaltak... Azt senki sem feltetelezte hogy ok agresszivebbe valnanak...
    Utoljára szerkesztette: Sequoyah, 2021.01.06. 15:03:01
  • Sequoyah
    #15
    Most magadat cafoltad ebben a kommentben.

    Az esetek tobbsegeben epp azert nem bunozunk, mert ez moralis problema szamunkra, nem pedig azert mert ott egy rendor mogottunk. Ezert faj sokaknak egy csirke levagasa is, pedig azt aztan se torveny, se vallas nem tiltja...
    Ezert is elunk ma civilizaltabban, mint par evszazaddal ezelott...
  • Lapajka
    #16
    Próbáld értelmezni a szöveget! Nem azt írtam, hogy XY játék OKOZZA az agresszíót, hanem hogy aki jelemzően azokkal játszik (néhány példát soroltam), az garantáltan agresszívabb... mivel ezek ugyebár agresszív játékok (ebben ott az áhított garanciád)... nem bonyolult ám... ;)