67
Mass Effect 5
  • MerlinW
    #1

    Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2020.12.11. 03:58:39
  • lwb
    #2
    Na, csak kikaparják Shepardot a végén ... 2024-5-6 felé gondolom.
  • Sir Cryalot
    #3
  • MerlinW
    #4
    Elvileg jövő év végén jelenik meg.
  • Sir Cryalot
    #5
    Nem vagyok benne biztos hogy "5" a címe , vagy azzal címkézték volna a videót (az Andromeda "spin off" ) .
  • lwb
    #6
    Kizártnak tartom. Jövő év végére Dragon Age nem jön még ki, ha idén év végén egy kockányi gameplay sincs még kész belőle, nem ez. De ne legyen igazam.
  • lwb
    #7
    Azért Andromeda-t jól otthagyták ... :) Szétrobbant mass relay az űrben, bolygón háttérben lezuhant Reaper -roncs, Liara kikaparja Shepard N7 izéjét.

    Nem lenne rossz, ha megint Shepardok lehetnénk, visszahoznák az eredeti szinkronhangokat, mint az Uncharted 4-ben, egy utolsó jutalomkörre.
  • MerlinW
    #8
    Miután nincs címe, ezért a sajtó is ME5-ként hivatkozik rá. Egyéb probléma?
  • Sir Cryalot
    #9
    Igen a sajtó sekélyesebb fele esetleg :D

  • Sir Cryalot
    #10
    Valaki értelmezné ezt?
  • Papa01 #11
    Nahát! Jó hír! :)
  • lwb
    #12
    Liara sétál egy lezuhant reaperen, feltehetően ott, ahol a földbe csapódott Sheparddal együtt a citadella. Ebből nem feltétlen következik az, hogy a destroy ending lesz a kánon (bár valószínű), mert ugye reaperek a végső döntés előtt is meg lettek semmisítve a csatában.
  • Darun
    #13
    Szerintem Liara egy sziklán mászik felfelé, a reaper a háttérben volt. Gondolom, mert a végén nem mesze Liara-tól ott egy épület, azt meg nem hinném hogy egy döglött reaperre helyezték volna. Nem tudom mennyire lenne stabil alap.
  • Palinko
    #14
    Igen de kérdés hogy ezzel mit érünk el az első 3 rész sem Shephardtól volt jó, hanem a jó karakterektől, történetektől, helyszínektől. Namármost ezt mind meg lehetett volna valósítani az Andromédával is sajna inkább a dögunalmat sikerült, ismétlődő feladatok, rossz level design stb. Szóval igazán elkezdődhetett volna egy új történet az új helyen és így meg is lett volna magyarázva az új helyszín, de nem sikerült jóra.

    Most vissza lehet ugrani Shephardhoz ami lehet egy kicsit több eladást generál még akkor is ha nem lesz jó a cím, de itt a sikerhez jó címet is kell alkotni, azt meg 8 éve nem láttunk a Biowaretől az a baj és annyi idő alatt sok ember lecserélődik.

    Sajnos Shephard utáni vonallal az a baj hogy kb semmibe veszi a játékosok döntését még az elpusztítás meg szintetikus vonalat fel lehetne venni 2 féleképp textúrázott karakterekkel bár már ez is annyi meló hogy sztem szarnának rá és egy cutscenben elmondanák hogy miért nem működött az egyik életmód, viszont a control-t választók meg teljesen meg vannak lőve mert az már nyilván túlzás lenne hogy egyik játéksíkba be kéne építeni hogy a reaperekkel járnak kézenfogva bevásárolni. Szóval itt legnagyobb esély arra van hogy tényleg választanak egy hivatalos kánont, a másik lehetőség meg a cutscene hogy elmondják hogy jaj próbáltuk a szintetikus életet de nem jött át ezért egy generáció után visszatért a normális, a controllnál meg pl azt hogy rendszer instabilitások léptek fel később és el kellett pusztítani a reapereket mielőtt újra gondot jelentenének és akkor mindenki folytathatná kb az elpusztított endingnél. A játékosok 77%-a jogosan érezné magát szemen köpve.

    Shephard meg remélem max ilyen council-hősi halott szerepben lesz mert jó lenne újra látni, de irányítani már semmi értelme nem lenne a 3 rész alatt Shephard a csúcsra ért, tulajdonképpen megmentve az univerzumot már a végén, ezek után egyszerűen nincs az az epikus történet ami ezzel felérne max ismételni tudna, de nem ezek nem szoktak jól működni, el kell engednünk.

    Eskü talán azzal járnánk legjobban ha ilyen Dallasos húzással bedobnák hogy a Mass Effect 4 meg sem történt csak valaki rémálma volt és kezdenénk ott normálisan :D Bár nyilván soha nem ismernék be. Annak örülök hogy nem ilyen rák módjára előzmény történetet akarnak csinálni a trailer alapján hanem beleállnak és ki lesz valami találva.
  • lwb
    #15
    Szerintem is muszáj lesz választaniuk egy befejezést a ME3 végéről és szerintem meg is van melyiket: a legjobb (legtöbb war assetet igénylő) befejezést választották: destroy úgy, hogy Shepard túlél. Ha synthesis lett volna, akkor Liara nem így néz ki, ha control, akkor meg nincs N7 vértdarab a roncsok között, mert ugye Shepard dezintegrálódott és ő irányítja a reapereket.

    Én szerintem ezt úgy oldják meg, hogy dobják a számozást, nem ME4 vagy 5 lesz a neve, hanem vagy csak ME simán vagy ME: The Return vagy valami ilyesmi. Nem lesz karaktergenerálás, Shepard meg miután lényegében ismét meghalt vagy majdnem, nulláról tudja kezdeni az egészet, akár még amnéziája is lehet, bár ez túl nagy klisé, a ME univerzumban még nem lőtték el.

    Abban igazad van, hogy az Andromedát is meg lehetett volna csinálni jóra, de a nem csinálták. A karakterek másolatok, nem emlékezetesek, egyszerre akart a játék ME1,2 és 3 is lenni. Nem működik egy ME3: Citadel DLC-s "csapatépítés" olyan karakterekkel, akiket nem 4-5 éve ismerünk, hanem 4-5 órája csak. Egyszerűen nincs ugyanaz a hatása, amikor a 40 perccel előtte bemutatott, teljesen jellegetelen lófasz karakterrel piálok a MEA-ban és nagy barátság kötődik, ahhoz képest, amikor Garrus-szal lövöldöztünk 5 év és 400 óra játék után sörösdobozokra a Citadel dlc-ben. Az egyik karakterhez kötődünk, családtag, a másiknak már a nevére sem emlékszem. Ha a MEA nem akart volna több lenni, mint a ME1, akkor működhetett volna.
    Visszatérni Shepardhoz azért is jó ötlet, mert ott a teljes brigád. A régi karakterek. A nosztalgia pedig óriási erő, egy közepesen szar játékból is klasszikust tud csinálni. Ezt a ziccert nem lehet kihagyni.
    Utoljára szerkesztette: lwb, 2020.12.12. 06:54:42
  • Palinko
    #16
    Igazad van jó megfigyelések akkor a destroy ending lesz amit én is választottam. Érdekesek voltak a teóriák hogy az volt a piros ending a control meg a kék és ugye piros volt mindig a gonosz a kék meg a jófiú választás :D Aztán mondták hogy igazából az a srác-ot a reaperek vetítették oda hogy rávegyenek minket utolsó próbálkozásként hogy valahogy bár életbe maradjanak :D Nekem meg az volt a fejemben hogy basszus 3 játék óta ezért harcolok hogy megvédjem a földet és elpusztítsam ezeket nem most fogok visszakozni bármennyire is megviselt hogy eljussak idáig. Meg a sztoriban is tudtunk ugyan meg többet a Reaperekről de hát soha nem azt hogy hú de cuki lények amúgy csak most épp durcásak azért akarnak minden életet kiírtani :D Szóval a megmentésük nálam szóba se jöhetett.

    Áh de az amnézia ebben az esetben nem segítene sokat mert nem egy Geralt hogy kóborol valahol, hanem kimentették és elmondanának neki mindent úgyis, a Lazarus projekttel a 2-ben meg ezt a halálból visszahozást is elsütötték már, ami ott jó volt, de most újra már inkább kínos lenne. Nagyon nehéz hogy hozzányúlni nah, mert az első 3 az tényleg úgy sikerült hogy a legjobb Sci Fi történet valaha szerintem a Star Warst kb két vállra fekteti, tudom untána elkezdtem olvasni a könyveket is valameddig eljutottam de az már nem volt ugyanaz pár könyv után, meg vártam a filmesítést mint a franc de úgy néz ki az is besült valahol félúton. Megérdemelne még sok-sok jó játékot ez a világ, de most nagyon nehéz hozzányúlni. Igazad van tényleg nem volt időnk megszokni a karaktereket, meg nem voltak jó storyk az elején még élveztem a ME4-et, de aztán láttam mindig ugyan azt kell csinálni kb sajna pont abban az időszakban jött ki mikor megpróbálták az emberekre rátolni ezt a grindolós játékmenetet mint pl a Mafia 3 is, de szerencsére ez már nem ment át. Persze fejlesztői oldalról jó mert sokkal kevesebb fejlesztés de baromi unalmassá teszi a játékot. Plusz tényleg olyan pálya tervezési hibák voltak... egy barlangba bementem a járművel ott meg is támadtak ami még tök jó volt kimegyek a barlang másik oldalán tengerpart mondow wow de már ott kezdett kicsit pálya széle hangulat lenni, láttam mégis egy várost burokkal lezárva oda bementem és szó nélkül valami furcsa lények pár lövéssel legyaktak. Mondom akkor még ide nem kell menni, de totál olyan érzés volt mintha nem is a játék része lenne hanem ott is még akartak valamit aztán nem készült el de benne hagyták :D Végül ott jött a delete mikor mutatta a minimap hogy hová kell menni bolyongtam fél órát de nem lett meg egy több szintes pálya volt nagy árokkal próbáltam fent is lent is harcoltam értelmetlenül mindenkivel és csak el voltam tévedve a fenébe, ott mondtam hogy oké na ebből elég.

    Ezzel szemben a másik 3 játék meg arra alapozott hogy filmszerű volt, kiválaszthattuk a bolygót de onnan már kb fogta a kezünk és csőjáték lett ami jól is működött. Megmaradt a reaperes a fő vonalnak de közben minden nép problémájába beleláttunk és befolyásoltuk az életüket valahogy. Az még kicsit mindig fáj hogy a Rachni Queen nem segített a harcban de most olvasom szerepelt a többi játékban is csak én már vagy elfelejtettem vagy nem is találtam meg az utolásokat.

    Egyszóval tényleg egy komplex, sok összetevős, végtelen lehetőségeket kínáló világban játszódó történet volt ami hasonló minőségű folytatásra érdemes. A Contact war időszaka is nagyon érdekes nincs még kizárva hogy a trailer csak ezt bemutatta aztán hmmm visszaemlékezés hogy is kezdődött ez az egész mass relayek felfedezése stb. Csak az ilyen előzményekkel az a baj hogy általában arról szólnak hogy amott már befejeztük a sztorinkat elmentünk a falig akkor csináljunk előzményt, mert ott még van hely, de ugye a rajongókat meg jobban érdekli mi történt azután. Szerintem is jobb lenne ilyen nézzuk meg mi maradt a világból mass relayek újjáépítése felvezető rész, új tanács létrehozása Shephard vezetésével, lázadások kicsit mad max világ a káosz miatt aztán lenne megint pár rész ami kifutna egy új ellenségre, de valószínű úgy sem fogjuk kitalálni hogy mire gondoltak ők ott a Biowarenél.
  • Sir Cryalot
    #17
    Developer szemmel KURVA JO az andromeda. Az hogy xbox one ra kihoztak az meg megadurva. Nekem meg a prefab bazis is bejott. Lett volna garazs meg havonta kontent en megvettem volna.
    Mivel a ME2+3 az max sci fi shooternek csúfolt corridor shooter, nem is egy kategóriák az ME1+A - val.

  • Sir Cryalot
    #18
    + ha Casey - ek azért leptek le mert andromeda val szemben különutaztak Anthemmel akkor Good Riddance/ ágyő.
  • lwb
    #19
    Miért ne működne az amnézia? Shepard arca sérülhetett a citadella / catalyst lezuhanásakor (ez pl. ok lehet a szokásos karaktergenerálásra) és akár évekig kómában is lehetett és lehet, hogy akik kikaparták se tudták, ki az, ő maga se tudja és fokozatosan jön rá pl. Van megoldás.
  • lwb
    #20
    RPG játékos szemmel viszont nem az. A játékot nemcsak lefejleszteni kell, hanem jól megírni is. Legalábbis egy RPG-t. Ha a történet, a karakterek, a világ harmatgyenge, akkor az nem lesz jó rpg akkor sem, ha pl. a harcrendszer nagyon rendben van.
  • Sir Cryalot
    #21
    Legalább lett volna, de gondolom Casey megnyert valami vitát ezügyben hogy az o csapata kevesebb munkaval tobbet hoz es csak arcvesztés lett nem hozam.

    Fejlesztes az kb. az operatőr szintű munka játékokban, RPGsítés meg max. vágó szint.
  • Palinko
    #22
    Azt gondoltam hogy csak elmondaná neki mindenki hogy ki ő. Azért az univerzum megmentése csak beleférne a történelemkönyvekbe még ott is :D Azonosítani meg DNS alapján nem ügy. Időben meg akkorát nem ugorhatsz mert nyilván pár hétnél tovább nem élne túr a romok alatt, sőt sérülten még addig se.
  • lwb
    #23
    De ahhoz, hogy elmondják neki, ahhoz fel kell ismerjék, nem? Azonosításra meg kitalálnak valami technoblablát, hogy a dns szennyeződött a reaper dns-sel, amikor felrobbant a catalyst vagy akármi. Vagy csak egy a billiónyi sebesültből, nyilván nem csekkolják mindet, hogy te vajon ki is vagy. Az is lehet, hogy a földi pusztítás megsemmisítette a teljes Alliance adatbázist a katonák dns adataival stb.

    Csak agyalok persze. Mondom, legkésőbb 2045-ben megtudjuk. Ha élünk addig.
  • Palinko
    #24
    Igen ezek jó ötletek. Én sem tudom hogy gondolják jövő ilyenkorra kiadni, de kizártnak sem tartom, lehet megküldte őket az EA pénzzel amiről lemaradtam de tényleg nehéz elhinni hogy Anthem, Dragon Age mellett még erre is jutott egy 3. csapat aki 4 év alatt kiváló munkát végez majd :D
  • Sir Cryalot
    #25
    Preproduction az új ME. Emlékeztetőül:


    a PS4 1.8 teraflops, már karnyújtásnyira vannak a olcsó kici ARM chipek amik lenyomják ugyanezt , ventillátorok , TÁP és egyebek nélkül ! Be****ás.
    El lehet olvasni az activision évértékelőjét hogy be van zsongva Bobby Kotick a piacbővülés miatt.
  • Caliph
    #26
    az egy űrhajó...de én is akárhogy meresztem a szemem nem látom hogy az reaper lenne nem szikla...meg amúgyis shep a citadellán volt nem reaperen . .. áhh hiszek a szememnek,és nem hipeolok rá inkább belelátni olyat ami nem is biztos hogy ott van :D és mi van ha a lezuhant normandyt találták meg ? :D
  • Darun
    #27
    Az meg elég messze volt Sheptől, hiszen Joker épp a relén keresztül menekült. Ráadásul valami dzsungelbolygón zuhantak le, elég nagy kapufa lenne, ha valami hegyes/havas tájon találna rá Liara.
  • mulli1986
    #28
    Sziasztok itt is! Van értelme az Andromédát végignyomni? Imádtam az első 3 részt, meg se tudom számolni hány fajta módon játszottam végig.
    Az andromédáról sok jót nem hallottam. Van valami köze az első 3-hoz? A pásztorunk szerepel az andromedában? Ha igen, akkor hogy folytatták vele 4-et a különböző kimenetelek miatt?
    Közben láűtom, hogy nem csak nekem jutottak eszembe ezek dolgok és már megvitattátok természetesen :)
    Utoljára szerkesztette: mulli1986, 2020.12.16. 10:25:42
  • Palinko
    #29
    Az Andromeda sztorija ott veszi fel amiről a 3 játékban csak hallottunk, hogy elindult egy hajó új galaxist felfedezni, na mi azon a hajón vagyunk tök új karakterekkel. Az első 3 részt én is imádtam az Andromeda nem ment át, pedig már a bugjavított állapotban próbáltam rá. A lövöldözés meg a grafika jó, más se, ha szereted a grindolós sztorit, rossz level design-t akkor a Te játékod és érdemes végigtolni. Minden más esetben meg várjuk meg ezt az 5-et hátha visszatérnek magukhoz Biowareéknél.
  • lwb
    #30
    Shepard nem szerepel benne, 600 évvel és egy galaxissal arrébb játszódik az egész. Shepardot egyszer megemlítik, ha jól tudom, a nemét az elején ki kell választanod, de csak az angol nyelvtan miatt, hogy "he" vagy "she" legyen abban az átvezetőben, aminek 0 köze a trilógiához.

    A játék története erősen közepes, nagyon látszik, hogy rövid idő alatt lett összedobva, hiányoznak az emlékezetes karakterek, sok viszont benne a korábbi részekből másolt dolog és a lyukak is elég látványosak a történeten. A játék történetvezetése lineáris, leginkább talán a DA: Inquisitionre emlékeztet, hogy ahogy a történetben újabb helyszín nyílik meg, ott lesz egy nagy homokozó, amit szabadon bejárhatsz, sok kis izével a térképen, pontokat gyűjtögetsz (csak nem power pontokat, mint DAI-ban, hanem a bolygó életképességét jelző százalékpontokat). A főszál kiszámítható, darabnak elmegy, de ne várj nagy dolgokat tőle.

    6/10 kb. Ha még nem játszottál vele, egynek elmegy. Nagy elvárásaid ne legyenek.
  • mulli1986
    #31
    Az az igazság, hogy Márciusban jön a gyerek és annyi ennél értelmesebb játék van még porondon, hogy ezek alapján még virágboltit se. Nem éri meg a befektetett időt.
  • lwb
    #32
    Világos, ha van jobb, akkor nem éri meg szenvedni vele.
  • Although_
    #33
    Ráfér a Biora egy kis bojkott. Nem mintha számítana, hiszen már nem létezik csak a név van. Ami alatt polkorrekt szarokkal játszhatunk, nehogy már legalább a játékba ne legyen.
    Nem veszek meg semmilyen EA játékot, 2Ft- sem költök erre a beteg szar cégre. Beth játékait legalább meg lehetett venni eddig.
  • mulli1986
    #34
    Azért a Fallout 76-al ők is csúnyán lejáratták magukat...
  • Sir Cryalot
    #35
    Srácok, azért ahhoz jó nagy whiner -nek kell lenni hogy egy Andromeda-ba ne lásson bele előremutató dolgot szinte senki.

    " beteg szar cég"

    milyen érzés lehet ezt mondani ezt egy cyberschlong77 árnyékában fel nem foghatom :D
  • mulli1986
    #36
    Miért azzal mi van?
  • Sir Cryalot
    #37
    bughalmaz
    https://www.businessinsider.com/why-are-there-so-many-dildos-in-cyberpunk-2077-bug-2020-12
  • Kancsalborz
    #38
    Ugyanolyan érzés mint "cyberschlong77"- ként aposztrofálni amazt gondolom.
    Ugyanolyan 0-toleranciás Haterkedés/fanboykodás. Vicces, és szánalmas mindkét megnyilvánulás...;)
  • Sir Cryalot
    #39
    Kinntvan egy pártatlan oldalon hogy dildo problem :DDDD

    Nem érzem hogy stigmatizáltam volna, az meg minimum gyanús amivel a cikkben védekeznek, kvázi kikacsintgatva. Hogy bug lenne, nem tudom milyen hülyének nézik a gamer /whinereket, de Oké, nem fetisizmus EZ IS BUG ;)
  • Kancsalborz
    #40
    Ha igy értetted,akkor nem szóltam. :)
    Félreértettelek, bocs.
    Egyébként tényleg kurva vicces "bug", az igaz...XD