6
  • defiant9
    #2
    Egy várostól távoli erőműnek a lakosság légúti megbetegedésire gyakorolt káros hatása viszont alacsonyabb mint a karnyújtásnyira pöfékelő belső égésű motoroké.
  • kvp
    #3
    Egy szeneromure konnyen fustgazmosot rakni, mint egy autora. Persze voltak mar egesz jol mukodo megoldasok jarmuveken is, pl. a londoni metro gozmozdonyain, de ha az egesz eromu, a hutotorony es a fustgazmoso nem mozog a jarmuvel, az sokkal energiahatekonyabb.

    Raadasul Kinaban az osszes uj szeneromu ugy van megpitve, hogy szukseg eseten at lehet allitani oket gazmoderatoros peeble bed reaktorok hasznalatara. Csak a gozkazan melle le kell rakni az uj reaktort es bekotni az eromu meglevo rendszerebe. Tudom, hogy a forralos vizes peeble bed reaktorok nem annyira biztonsagosak, de nagyon-nagyon olcsoak mivel a hocserelo a reaktortartalyban van, tehat kozvetlenul goz jon ki a tartalybol, ami mehet is a meglevo gozturbinara. Tehat ha Kina at tudna allni elektromos hajtasra mindenutt, akkor ezzel parhuzamosan at is tudnak allni nuklearis energiara. Plusz az osszes elhasznalt futoanyabol atomfegyvert lehet kesziteni, amire mint a vilag uj orzoje szukseguk is lesz. (elvileg valamikor 2020-ban all(t) uzembe az elso aramtermelo valtozat)
  • defiant9
    #5
    "annak kis százalékáért felelős az autó."
    Mennyit értesz kis százalák alatt?

  • zola2000
    #6
    "láttad már a kínai nagyváros körül lebegő szmogot"

    Én azt írtam be YouTubera hogy "Shanghai walk" meg "Beijing walk" -> ebből nekem úgy tűnik hogy nem jellemző.