39
  • SupraMKIII
    #1
    Persze hogy előrejelezhető. Már eleve úgy tervezték őket, hogy pont jókor menjenek tönkre.
    150-300 ezret már nagyon kevés autó megy el, mert a gyártóknak az az érdekük, hogy minél olcsóbb legyen, és elég ha a garanciális időszakot kibírja.
    De ha nem, az sem baj, garanciális időn túl úgy is akár 1000% haszonnal adják el ugyanazt - egy csere belefér, pláne hogy az élettartam alatt lehet hogy még több alkalommal is lesz cserélve.

    Mondjuk az meg egy másik kérdés, mit és hogyan lehet egyáltalán garanciában kicseréltetni...
  • TokraFan
    #2
    "A gyártóknak az az érdekük, hogy a beszerelt egyes elemek minél tovább működjenek és a járművek 150 000-300 000 kilométer tudjanak megtenni zökkenőmentesen."

    Hát hogyne...
    Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.07.02. 22:50:29
  • kvp
    #3
    Igen, ezt az optimalizalast meg Ford kezdte el anno. Kikuldott a roncstelepekre par embert, hogy nezzek meg, mi nem ment tonkre a kocsikon. Ezeket az alkatreszeket onnantol gyengebb minosegben gyartottak, hogy lehetoleg az egesz auto egyszerre menjen tonkre, igy ne legyen erdemes alkatreszcsereve javitani. Ezt a hagyomanyt az autogyartok azota is probaljak tovabb tokeletesiteni.
  • hypno
    #4
    150-300 ezer kilométer, az normál használat mellett 10-15 évet jelent, de van akinél akár húszat is.
    Ahhoz képest, hogy ennyi idő alatt 2-3 szor kicseréled a teljes háztartási gép és szórakoztató elektronikai parkot, átfesteted a lakásodat, elhasználsz minimum 10 pár cipőt, szerintem nem is rossz.
  • csulok0000
    #5
    csak nem mindegy hogy a teljes háztartásigép/szórakoztató elektronika cserét millió alatt megúszod, míg egy normális autó 5-6 millió. +évente/2 évente "kötelező" szerviz és műszaki.
  • Tetsuo
    #6
    Éppen arról írt, hogy az talán nem lenne rossz, de nincs így.
  • Jawarider
    #7
    Mai autók ipari hulladékok. Hiába van benne kávéfőző meg parkoló akármi, mind fos. Barátaim körében folyamatosan azt hallom mi nem működik bennük és mire kell költeni. Legutóbb a konzol háttér világítás halt meg az egyik figuránál, amikor kiderült, hogy mennyibe kerülne kicserélni egy izzót majdnem rosszul lettem.
    Ja és pl. egy Corsa is 5 misi...???? Szánalmas.
  • Tetsuo
    #8
    A Corsa régebben is ennyi volt. Valójában nem változtak az árak, csak a forint romlott.
  • gombabácsi
    #9
    valójában semennyire se biztos hogy akár gazdasági vagy környezeti szempontból jobb lenne egy autó ami 10-15 év helyett 20-25 évig használható... ez a "tervezett avulás" nem feltétlen rossz dolog ha csak erről van szó hogy nem gyártják strapabíróbbra az alkatrészeket.
    az viszont gáz, ha létezik ilyen, hogy pl egy nyomtatóba szoftveresen bele van rakva hogy 5 év múlva álljon le :)
  • Tetsuo
    #10
    A profithajhász multi helyett hadd döntsön a fogyasztó, mikor akar cserélni, illetve az állam, mikor lenne az már szükséges.
  • defiant9
    #11
    A fogyasztó dönt akkor is amikor az olcsóbb modell-t választja. Ha a vevők nagy része a meghibásodási statisztikákat lobogtatva választana, akkor erre priorizálnának a gyártók. Az pedig eléggé irreális elvárás hogy egy modellben belül legyen realible és standard verzió, mert erre és arra is van fogyasztói igény. A garanciaidővel/ingyenes szervíz ciklussal valamennyire próbálják a gyártók megkülönbözetteni magukat. Ráadásul egy modellen belül is folyamatosan változik a helyezet ahogy visszacsatolódnak a hibák a gyártóhoz, akkor javíthatnak egy korábbi a konstrukciós hibát. ADAC car reliability index
  • Tetsuo
    #12
    Ha több hozzászólást is képes vagy elolvasni a témát követve, láthatod, a kiindulás szerint általánosságban romlott a minőség, illetve a megbízhatóság, nem csak egy-egy modellt érintve.
    Senki nem beszélt konkrét modellekről, én pláne.
  • defiant9
    #13
    Jah, hopgy a többi hsz. az értelmes, csak a te döntsön a fogyasztó/állam felvetésed amire reagáltam volt merő hülyeség. Akkor OK.
    Egyébként én azt sem látom bizonyítottnak hogy a technológia fejlődés az élettartam rovására menne Kérdés hogy te miilyen tény adatokra alapozod ezen kijelentésed.

    U.S. households are holding on to their vehicles longer
    A fogyasztói döntés egyébként fontos dolog, az autógyártók közt öldöklő a verseny, ha valaki azt tapasztalja hogy szétesik alatta az adott márka járműve és folyamatos szervízbe járás van akkor legközelebb esze ágába sincs az adott márka mellett maradni, míg ha megbízható autót kapott akkor kialkulhat benne a márkahűség.
  • duke
    #14
    "Egy darmstadti startup a mesterséges intelligencia segítségével prognosztizálná az egyes károk bekövetkezését."
    "A gyártóknak az az érdekük, hogy a beszerelt egyes elemek minél tovább működjenek és a járművek"

    Ja kepzelem a gyartok milyen lelkesek. Gondolom megkoszonik nekik a kivallo otleteiket, aztan mikor becsukodik az ajto, akkor azzal lendulettel dobjak a kukaba az egeszet, a portan meg leadjak a nevuket, hogy ezeket tobbet ne engedjek be.
    Szerintem a gyartok nagyreszt az alkatresz eladasbol elnek nem lepodnek meg ha a beveteluk 60-70 szazaleka alkatreszekbol szarmazna. Nem kell ezeknek segiteni, egy autogyarnak, szazszor annyi tapasztalata lehet abban, hogy kell egy alkatresz mukodesi idejet hajszalpontosan beszabalyozni, hogy a vevo mar elfogadja a meghibasodast, es ne gondolja hogy atvertek.
  • Tetsuo
    #15
    Erre beszúrsz egy olyan képet, ami első blikkre cáfolja az általad leírtakat.
  • defiant9
    #16
    1. Te továbbra sem támasztottad alá semmivel az állításod.
    2. Az döntsön az állam módszered a tőled megszokott életszerűten utópia szintjén van.
    3. Miért cáfolná? Minél hosszabb a termék használhatósági ideje annál magasabb lesz a még nem bezúzottak járművek átlagos életkora. Mndezt amellett hogy az életszínvonal is emelkedik.

    Ahogy levezettem a gyártónak nem érdeke hogy olyan járművet adjon a vevőknek aminek szervízelése miatt elgedetlenné válnak, de az sem cél hogy extra költségek árán elnyűhetelen járművet gyártson mert azt már meg sem veszik az ára miatt. Ahogy kvp leírta az elején az az optimális működés hogy mondjuk a 90%-ot lefedő használati ciklus végéig van hitelesítve minden alkatrész. Ez egy teljesen valid mérnöki módszer, az űreszközöket is deklaráltan olyannak tervezik hogy adott élettartamon minden komponense működőképes maradjon. A 10% aki meg már bagóért megvette a sok éves/km-es autót vagy akár metrót/máshol levedlett villamost az számíthat rá hogy nem a vásráláskor fizet hanem az alkatrész cseréknél. A gyakorlatban ez persze nem ilyen vegytiszta mivel vannak jellegükől fakadóan elnyűhetelen alkatrészek is egy járműben, és vannak tervezési hibák amik miatt már az első hónapban elkezdenek visszahordani egy adott modelt garanciális szervízelésre.
  • Tetsuo
    #17
    1. Neked bizonyára elmentek otthonról.
    2. Nem én állítottam, hanem az #1, #2 és #3.
    3. Ez volt a "vita" kiindulása amire nem csak én, hanem szinte minden hozzászóló hivatkozott.
    4. Erre is fel kell hívni a figyelmedet, mert valami központi idegrendszeri problémád van.
    5. Oké, de ekkor minek szólsz hozzá? Feküdjél le és vedd be a gyógyszereidet.
    6. "Levezetted"... perszepersze.
  • defiant9
    #18
    1. Továbbra sincs érdemi érved, csak személyeskedésre fussa
    2-5. Rajtad kívül senki nem talált ki olyat hogy döntsön az állam/fogyasztó. Én erre a hsz-odra reagáltam.
    6. Igen, leírtam hogyyan műkődnek a piaci mechanizmusok. Cáfolni ezt sem tudtad.

    Vegyük észre hogy ismét nem volt semmi érdemi érv a hozzászólásodban, csak a személyeskedésbe próbálsz menekülni. Tipikus Tetsuo attitűd, amint az antikapitalista+keresztény+rasszista+nacionalista lózung-on túl kellene lépni akkor hirtelen elfogy a mondanivaló, a való világ működése pillanatok alatt töri össze a naív elképzeléseid.

    A tényadatok azt mutatják hogy egy gyártó modelljei közt is drasztikus különbség tud lenni a meghibásodási mutatókban(erre tettem be mintát), közel sem annyira profin tervezett módon megy ez ahogy Móricka elképzeli.
  • dyra
    #19
    Komoly fejlesztés, csak semmi értelme. 150-ig általában semmi nincs, 200 -nál már jó ha eladod a kocsit, 250 felett meg egy roncs és időzített bomba akkor is ha csak pályán használták. Okoskodnak nekem mindig a szakik, hogy kocsit nem kilométer állás hanem állapot alapján veszünk. Oké mondom nekik akkor vedd meg te én meg nézek olyat ami max 150-et futott.

    Mostani verdám 270-et ment, tavaly már simán ráköltetettem 300-at most megint kb annyit kellene. De már nem érdekel csörög csattog lyukas a kipufogó majd jövőre mehet roncsnak akkor jár le a műszaki.
  • Tetsuo
    #20
    És sajnos az a baj, hogy megcsinálni se nagyon lehet, mint a régieket, mert a típushibákon felül tervezetten nagyjából egyszerre hal meg minden óriási költséggel az adott időre.
  • mrzed001
    #21
    https://eu.usatoday.com/story/money/cars/2019/11/14/consumer-reports-auto-reliability-study-2020-vehicles/2578463001/
    A legmegbízhatóbb márka évek óta a Toyota és luxus leányvállalata a Lexus.
    Minden megbízhatósági felmérésben fixen toronymagasan vezetnek sok-sok éve.

    A "nagy" német autógyártók modelljei pedig rendre a kaki kategóriába végzik.

    Egy Lexus akár 500 eKm-el és 10 évvel is gyári állapotú ... ugyan miért is ?



    És most jön a poén az egészbe ....
    Ugye azt gondolnánk, hogy a h-lye Toyota túl tartós kocsikat gyárt, akkor tönkre fog menni, mert nem vesznek tőle 3 évente új kocsit a sz-r helyett ?!
    És NEM ! A világon a legtöbb autót a Toyota adja el !



    Másik érdekesség: A legkisebb értékvesztésű jármű jelenleg ... a Tesla Model 3.
    Újabb érdekesség: A legkisebb %-ban használtan eladott 3 autó ... a Tesla 3, S, Y
    Fog ez még meglepetést okozni az autóiparban ....
  • defiant9
    #22
    Hosszú távon egyértelműen előny ha sikerül felépítened az autómárkád köré a megbízható imázst, a vevők ha elégedettek voltak a korábbi autójukkal akkor sokan érdemben nem is vesznek figyelembe a márkán kívüli más opciót(járt utat járatlanért el ne hagyj bölcselet). Egyébként U.S. luxus katergóiában Lexus az első, tömegpiacon pedig dobogós a Toyota.

    Persze nem ez az egyetlen faktor, az is jó út a sikerhez ha sikerül lovebrand-et létrehozni, így működik az Apple, ilyen a BMW és kisebb részben a Mercedes is, de ez közel sem triviális feladat.
  • mrzed001
    #23
    Szerintem inkább arról van szó Tesla esetében, hogy az egyszerű emberek is érzik, hogy EZ a jövő.
    Olcsón járnak vele, környezetbarát, CSENDES (hibridben amikor elektro suhanásból átváltasz motorra ezt nagyon érzed ...)
    És, nem romlik el. Nem lesz hengerfejes (motor olcsó, de elektro motor amúgy sem romlik el), nincs olajcsere, hűtővíz ...
    Mindez megfejelve egy kb 20 évvel a jövőbe mutató infotainment rendszerrel. Pontosabban ahhoz képest amikor kijött már eltelt 15 év és még mindig nem tudta utolérni az autóipar.
    És ez az igazi poén, amiért olyan magasak a részvényei. Nem versenyez a többi autógyártóval, hanem azok évtizedekkel lemaradva próbálják behozni a hátrányukat ... és próbálják és eszméletlen nagyokat buknak közben.

    That Ain't No Rocket Science ... :D [fekveröhög]
  • Tetsuo
    #24
    Persze egyéni probléma, de a Tesla "infotainment" engem visszataszít ergonómia, biztonság és minőség szempontból, ugyanígy az autó is általánosan, bár talána biztonság rendben van, legalábbis a statisztikák alapján elhiszem.

    Nálam a Lexus/Toyota AZ autó. Leginkább meg az amerikai, német és egyéb európai márkák reprezentálják az alább írt kritikákat, tervezett avulást.
  • defiant9
    #25
    "évtizedekkel lemaradva" [fekveröhög]
    Az ilyenekből látszik hogy egy Tesla fanboy, objektivitástól távol álló érzelmi alapú kommentjeid vannak. Az egyszerű emberek alapvetően még mindig nem Tesla-t vesznek, a tipikus A-ból B-be transzport feladathoz ez drága megoldás, nem túl jó az ár-érték aránya. A trend azért nem egy egekbe törő képet fest.

    A luxus kategóriában ahova tartozik és ahol az ár kevésbé releváns tényező valóban képes megverni a német prémium gyártókat (ha külön-külön nézzük őket).
  • Tetsuo
    #26
    Ezt biztos nekem céloztad?
  • mrzed001
    #27
    "Persze egyéni probléma, de a Tesla "infotainment" engem visszataszít"
    Akkor ugye nincs se mobilod, se tablet-ed ... mert az az.
    A SpaceX ISS-re embert vivő rakétába is ezek nagyobb mását tették. Az űrhajósok mesélték is, hogy még az űrsiklókkal is repültek (pl Discovery), és az tele volt gombbal minden irányban ... itt mennyire más, hogy két touchscreen a vezérlés.


    "ergonómia, biztonság és minőség szempontból, ugyanígy az autó is általánosan"
    A Model 3 nem sokban tér el egy átlag sedantól külsőre. Kb egy mondeo.
    Minőségbe vannak bibik, de egy új szereplő ... és sose szabad semmiből se 1. kiadást venni, ez alapszabály.


    "bár talána biztonság rendben van, legalábbis a statisztikák alapján elhiszem."
    Nem csak a statisztika, ott vannak a töréstesztek. Amelyeken sose látott extra jó eredményeket kap.
    Az oldalról fa kettéhasította teszten is, ahol BMW-Merci szétszakad, Model 3 meg épp benyomódik (nagy merev aksipakk miatt)


    "Nálam a Lexus/Toyota AZ autó."
    Igen, a Toyota(pláne a Lexusa) a legtartósabb autó, legkevesebb hibával. Na nem is mai cég, idő volt mire ide elértek.
    Én is Lexust vezetek ... mert Cybertruck-nál is érvényes, hogy első generációsat nem szabad venni


    "Leginkább meg az amerikai, német és egyéb európai márkák reprezentálják az alább írt kritikákat, tervezett avulást"
    Így van. Pláne EU. Német-Francia-Olasz kocsit már rég nem érdemes venni (hosszútávra)

  • mrzed001
    #28
    Drágám, te tényleg az EV penetrációt magyarázod?
    Ne legyünk már gyerekesek ...
    Persze, hogy nem vesznek több EV-t emberek ... legtöbben még fosnak tőle (tudatlanság, butaság, fóbia ...).

    Na nem úgy a messzi északon, ahol már több EV fogy, mint belsőégésű ...
    Norvégiában 100 eladott új autóból 56 elektromos
  • defiant9
    #29
    "legtöbben még fosnak tőle"
    A fő ok a pénz, az ár-érték arány. 25 millióért sokaknak messze az ingerköszöbük felett van, az "elektro suhanás" feeling ennyit nem ér nekik.

    "messzi északon"
    Ahol a sok vízerőmű miatt gyakran fillérekért van az áram, és egyébként relatíve magas a vásárlóerő/környezettudatosság, az olajvagyon miatt az állam pedig annyira gazdag hogy az adórendszeren keresztül megteheti azt hogy az eGolf olcsóbb legyen a benzines Golfnál. Óriási a szakadék a Norvég adatok és a világ többi része közt ahol "közvetlenebb" árat kell kicsengetni, így hiba ebből átlalánosítani. Vedd észre hogy te az "egyszerű emberekről" tetted a kiinduló megállapításod, ezt kellene igazolnod, nem egy kivéltenek számító példán keresztül, hanem mondjuk EU vagy US szintű átlaggal. Segítek, ez nem fog menni.
  • mrzed001
    #30
    "A fő ok a pénz, az ár-érték arány. 25 millióért sokaknak messze az ingerköszöbük felett van, az "elektro suhanás" feeling ennyit nem ér nekik."
    Sajnos én nem így látom.
    Vannak ismerőseim, zsír új luxus járgányt vesznek (BMW, Merci). Az osztrákokról meg ne is beszéljünk, akik totál német luxus autó mániásak. És büszkék is rá (ossssstobaaaaa)

    Viszont vannak ismerőseim akik már elindultak az úton és új hibridet vesznek (Rav4, RX450h, NX300h).
    Ők már belekóstoltak az elektromos hajtásba, ők már nem zárkóznak el tőle hogy következő kocsijuk akár tisztán elektromos legyen vagy töltős hibrid.

    És alig pár ismerősöm, aki EV-t vett, kis városugrót. (OK 1 Teslást is ismerek, de csak barát-barátja)


    "Ahol a sok vízerőmű miatt gyakran fillérekért van az áram"
    Itt se drága ám. Valami 39Ft/kWh ... ezzel kb 1,5L/100 km fogyasztás jön ki benyára átszámolva.
    A gáz az, hogy a Teslán kívül a többi töltő (az államilag kiépített is) Kva drága. 80-100 Ft.


    És amíg a köztéri töltés nincs megoldva, amíg ennyire drága ... addig tényleg a béka sgge alatt lesz az EV penetráció.

    USA szinten Tesla nem tud annyit termelni, hogy ne fogyna azonnal el (de már legalább nincsenek 6-8 hónapos várakozások)
    CyberTruck-ra 3 nap alatt valami 45.000 előrendelés érkezett. Utoljára néztem már túl voltak 70.000-en.

    A kamionosok már tűkön ülve várják a Tesla Semi Truck piacra dobását (üzemi teszteket csinál velük Tesla, rendszeresen vannak videók ahogy autósok lekapják azokat út közben)
  • defiant9
    #31
    "Vannak ismerőseim, zsír új luxus járgányt vesznek (BMW, Merci)"
    Ugye megvan hogy azért hívják luxus autónak a Tesla-t meg a BMW-t is mert nem az egyszerű embrek veszik. Jelen állás szerint az egyszerű ember nem úgy gondolja hogy neki ilyen drága járműre van szüksége.

    "És amíg a köztéri töltés nincs megoldva, amíg ennyire drága ... addig tényleg a béka sgge alatt lesz az EV penetráció."
    A bekerülés ár a fő probléma, de valahol minden költség elem benne van a képletben, a norvégok olyan sok kedvezményt raktak rá az elektromos autóra hogy még elolvasni is sok. Ekkora mozgástere legtöbb - nem nyersanyagvagyonon csücsülő - országnak nincs, nekünk sem, bár most pár milliáddal mi is megdotáltuk ezen járműveket.

    Én nem vagyok az elektromos autók ellensége, csak arra mutattam rá hogy ez még nem nincs elérhető távolságban, a hurrá optimizmus még korai. 10 év távlatában viszont már egy látható része lesz az autóparknak elektromos, de kellenek hozzá az állami kedvezmények, piaci alapon ez egy jóval lassabb folyamat lenne.
  • mrzed001
    #32
    "Ugye megvan hogy azért hívják luxus autónak a Tesla-t meg a BMW-t is mert nem az egyszerű embrek veszik."
    Ugye megvan, hogy MINDEN újítás elsőnek a luxus autókban kerül bevezetésre. Utána terjed tovább a közép és kis kategóriákra.


    "Jelen állás szerint az egyszerű ember nem úgy gondolja hogy neki ilyen drága járműre van szüksége."
    Attól függ. Ha állandóan a belvárosban kell parkolnia, akkor már csak a parkolási díjból bejön neki egy kis EV ára.
    Az általam felsorolt indokok miatt nem veszi: töltőhelyek (km-frász), töltési árak (5-6L fogyival marad benya vagy dízelnél), fóbia (úúúúriszten ááááraaaaaaammmm).


    "10 év távlatában viszont már egy látható része lesz az autóparknak elektromos, de kellenek hozzá az állami kedvezmények"
    Meg szigor, pl kitiltják belvárosból belsőégésű autókat több nagyvárosban is 5 éven belül.

    "piaci alapon ez egy jóval lassabb folyamat lenne. "
    A 1,5L vs 6L fogyi maga egy erős piaci érv a vásárló számára.
    Amikor dízel 40%-al olcsóbb volt mint benya, és 40%-al kevesebbet evett belőle kocsi, mindenki dízelt vett 1,5x-es áron is.
    A 75%-al olcsóbb elektromos igencsak jól hangzik az embereknek.
  • defiant9
    #33
    "Utána terjed tovább a közép és kis kategóriákra."
    Vagy nem terjed tovább, mert azon az áron nem kell, ahogy írta valaki korábban technikailag még egy elektromos ablakemelő is feláras extra, amit sokan ezért meg sem rendelnek. Egyébként mutasd meg kérlek a nem prémium(=feláras) BMW-t vagy Mercedes-t, vagy mutasd meg a népautó Tesla-t. A dyra féle egyszerű ember ma még éppen azt érzi hogy neki nem lesz ilyen luxi önvezetője, meg eleve nem is kell neki, kormányt akar és prüszköl ha el akarod venni. A többség érdemben nem gondolkozik a kérdésen, az ára miat totálisan kívül esik a radarjukon egy Tesla, ahogy egy Ferrari is, megnézik az utcán.

    "Meg szigor, pl kitiltják belvárosból belsőégésű autókat több nagyvárosban is 5 éven belül."
    Ennek valóban lehet ilyen eredménye, csak erre sem gondol ma az egyszeri polgár, egyébként politikailag ez egy drága(=népszerűtlen) húzás lenne, tipikus politikus nem szívesen lépi meg ameddig nem muszály.

    "75%-al olcsóbb elektromos igencsak jól hangzik az embereknek"
    Csakhogy a dízel felára párszázezer volt, nem 20 millió.
  • mrzed001
    #34
    "Vagy nem terjed tovább, mert azon az áron nem kell"
    Vagy észre sem veszed és beleépítik az árába ... pl ABS, ASR, ESP


    "Egyébként mutasd meg kérlek a nem prémium(=feláras) BMW-t vagy Mercedes-t, vagy mutasd meg a népautó Tesla-t."
    A Model 3 alap 12MFt (mármint ha usa-ba veszed 37.000 $) ... itt még 43.000 euro (16 MFt) ... de a berlini gyárral ez majd megy lejjebb.
    És ha már vicceskedni akarunk, igen, a Tesla kövi dobása egy olcsó kis kocsi: https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/tesla-previews-small-electric-car-china


    "A dyra féle egyszerű ember ma még éppen azt érzi hogy neki nem lesz ilyen luxi önvezetője, meg eleve nem is kell neki, kormányt akar és prüszköl ha el akarod venni."
    Az ugye ma is tud venni egy Zoe-t, egy Leaf ...


    "Ennek valóban lehet ilyen eredménye, csak erre sem gondol ma az egyszeri polgár, egyébként politikailag ez egy drága(=népszerűtlen) húzás lenne, tipikus politikus nem szívesen lépi meg ameddig nem muszály."
    Már most kijelentették a politikusok. Ugyanúgy ahogy a dízelek kitiltását is. Sok városban be is vezették.


    "Csakhogy a dízel felára párszázezer volt, nem 20 millió. "
    Hohóóó, akkoriban a dízel változat 30+%-ot dobott az áron (mert olcsó üzemagyag miatt tömegesen vették)
    Plusz 1,5 misi is volt a különbség.
  • defiant9
    #35
    "Vagy észre sem veszed "
    Csakhogy ez nem cáfolat az állításomra. Ha nincs érdemi válaszod akkor próbáld ezt elismerni, ne maszatolni.

    "gyárral ez majd megy lejjebb."
    Tehát jelenleg luxus kategórában van, és az egyszerű emberek vételi szintján nem valós alternatíva. Ennyi. Ismét buktál.

    "Az ugye ma is tud venni egy Zoe-t, egy Leaf ..."
    Az hogy bediézel valamit és arra reagálsz egy oda nem illőt azzal csak magadról állítasz ki szegénységi bizonyítványt. Olvasd el és gondolkodj hogy amit írtál az miért nem válasz arra amit beidéztél:
    "A dyra féle egyszerű ember ma még éppen azt érzi hogy neki nem lesz ilyen luxi önvezetője, meg eleve nem is kell neki, kormányt akar és prüszköl ha el akarod venni."
    Az ugye ma is tud venni egy Zoe-t, egy Leaf ...


    Tényleg mintha egy elmeroggyanttal vitakoznék.

    "Ugyanúgy ahogy a dízelek kitiltását is."
    Ahogy mondtam van ilyen hatás, csak nem annyira szignifikáns amilyennek beállítod, bejelenteni egy tervet 10 éves távlatban más mint ténylegsen húsbavágóan bevezetni a korlátozást. Én egyébként támogatom a légszennyezés elleni küzdelmet. De a lényeg itt is az áron van, úgy kerül fel valami az egyszeri polgár választéklistájára hogy elérhető árú lesz, vagyis tesznek rá egy rakat kedvezményt, arra nem kényszeríthető senki hogy 20 millás autót vegyen, akkor inkább sokan mással járnak.

    "Plusz 1,5 misi is volt a különbség."
    Még mindig jelentősen elmarad az akkus felártól. Ez egyébként nem más mint kezdeti állami támogatás egyik formája, ami addig működőképes ameddig nincs sok ilyen jármű, ahogy elkezd fájni az adóbevétel kiesés amit a "tehetős" autósokra vetnek ki akkor megszűnik.
  • mrzed001
    #36
    Barátom, teljesen elszállt a józan eszed.
    És nem én fogom megkeresni neked, helyetted.

    Tényekre bunkózással válaszolni ... csá lúzer.
  • defiant9
    #37
    "És nem én fogom megkeresni neked, helyetted.
    Tényekre bunkózással válaszolni .."

    Tehát akkor saját állításod szerint mégsem sikerült a tényeked betenni, megkeresés meg már nem megy. A vitát így ezen a szálon is buktad.
  • mrzed001
    #38
    Kérnék egy moderátort, hogy akik ilyen szinten OFFTOPIC irányba visznek SZÁNT SZÁNDÉKKAL egy vitát, azt jutalmazzák ennek megfelelően.

    Autóalkatrészektről, tartósságról szól a topic. És nem defiant9 Teslafóbiájáról. Meg a folyamatos személyeskedése ...

  • defiant9
    #39
    "Kérnék egy moderátort, hogy akik ilyen szinten OFFTOPIC irányba visznek SZÁNT SZÁNDÉKKAL egy vitát, azt jutalmazzák ennek megfelelően."
    Támogatom, keressük ki ki volt az aki elsőként OFFTOPIC irányba vitte a témát és Tesla fanboykodásával:
    #23 "Szerintem inkább arról van szó Tesla esetében, hogy az egyszerű emberek is érzik, hogy EZ a jövő.
    Olcsón járnak vele, környezetbarát, CSENDES (hibridben amikor elektro suhanásból átváltasz motorra ezt nagyon érzed ...)"