6
  • kvp
    #1
    A cell to pack megoldas mindossze annyi, hogy tobbcellas aksikat gyartanak egy tokban, igy joval kevesebb csomagoloanyag kell es egy darabban alakitjak ki a tokokat. Ezt egyebkent a japanok probaltak eloszor, csak meg optimalizaltabb formaban. Ott szuletett tisztan muanyagfolias aksicsomag is. Ez utobbi persze azt jelenti, hogy csak kulso tok van, az egesz aksicsimagot belul csak a muanyagfolia tartja ossze. (ugy kell elkepzelni, mintha hatalmas folias mobiltelefon aksik lennenek beletomve egy femdobozba) Ezt lehetne tovabbfejleszteni ugy, hogy az aksik kozotti elektrodak is a foliaretegek kozze legyenek befogva es akkor egy nagy foliacsomag az egesz aksi, sok belso zsebbel a cellaknak.
  • pakeszke
    #2
    tudomasom szerint a Tesla buszke volt arra hogy a cellak koze bepakolt par tuzgatlo anyagot
    nos allitasod szerint most annyira kompakt lesz, hogy nem marad hely a tuzgatlo anyagnak :)))
  • barret
    #3
    Tesla aksik nem véletlenül vannak fém tokban.Aktív vezérelt folyadékhűtésük/fűtésük van,oda meg fontos a hő leadó felület minden cellánál.
  • duke
    #4
    Eddig a jobb hutes, vagyis a gyorsabb toltes, merites lehetosege miatt hasznaltak kis cellakat. Lenyegeben most noveltek a cellak meretet. Vagyis akkor valahogy meg kellett oldaniuk a megfelelo hutest, vagy kevesbe melegszenek.
  • kvp
    #5
    A femtokok megmaradnak, csak a szabadalom szerint egy lapbol preselik majd oket, amire mar csak egy (valoszinuleg szigetelt elektrodakkal kidiszitett) boritolemez megy. Kerdes,hogy mennyivel lesz ez olcsobban gyarthato. Mindenesetre a falvastagsagot megfelezi, mivel innentol ket cellanak kozos fala lesz. A hengeres formakat tovabb lehetne optimalizalni de a koztuk kimarado reseket fogjak feltolteni hutofolyadekkal az egyik oldalrol. A masikon meg az elektroda grid lesz, ami igy ugyanugy gyarthato egy darabbol.

    A megoldas elonye, hogy megno a hutofolyadek kontakt felulete, kevesebb fem kell a cellakhoz es azok nem tudnak egymashoz kepest sem elmozdulni, igy a hoallo ragaszto sem kell csak az elektrodalemeznel. Hatranya, hogy ha egy cella tonkremegy, akkor max. kikotni lehet (azt sem konnyen), de cserelni biztosan nem.

    https://news.metal.com/newscontent/101012189/tesla-is-expected-to-push-ahead-with-a-new-radical-battery-design/
  • mrzed001
    #6
    Eddig ugye így nézett ki a pack


    Most pedig teljesen elárasszák az elemeket.
    Amihez pedig nem vezető folyadékot kell alkalmazni.
    Ez annyira nem újdonság, hogy az 1996-ban indított Prius-ban, majd 2003-as Lexus SUV-ban is ez van.
    Igaz ott csak az elektronika, inverter hűtésére.