14
Old World - Civilization új alapokon
  • Montanosz
    #1
    Old World szerencsére nem egyszerű Civ klón hanem kizárólag ókorra öszpontosítva emelhetünk fel egy birodalmat.
    Nem egyszerű kihívás, nagyobb súly lesz a sztorin. Folyamatosan fejlesztett eseményfán jelenleg 1200 esetvan. Kb 2000 választási lehetőség,stb. Egy év egy kör így nem kell kapkodni.
    Példa: meghal a szomszéd királyi család egy tűzvészben, mivel a királynő unokatestvérünk volt, így a többi rokont is kiiktathatjuk vagy vállat is vonhatunk és nem törődünk a dologgal. És vagy lefizetjük a katonaságot, diplomáciai modszerekkel probálkozunk, és stb.
    Kb mintha a civ meg crusader king és universalis játékokat gyurták volna össze, megtartva a legjobb dogokat. Még csak egy napot játszottam vele de már is látom hogy nagyon jó játék lesz. A Civ-ekkel kb a 3ik részig toltam ki aztán a többi már nem inspirált, vártam egy trónkövetelőre. Volt persze probálkozás, de vagy a játékmenet vagy a rajzos grafika taszított el. Itt erre sincs gond.

    Ismertető magyarul
    Utoljára szerkesztette: Montanosz, 2020.05.07. 07:06:28
  • Montanosz
    #2
    angol bővebb ismertető

    Homepage

  • Kmarha
    #3
    Azért azt tegyük hozzá, hogy a játék még fejlesztés alatt áll. Vannak benne még hibás részek (főleg animációk terén), illetve a felhasználó felület is még több helyen funkcionális csak. Ettől függetlenül, nekem nem volt kérdéses, hogy meg kell vennem, órák százait raktam bele civilization játékokba és a ck2-be :)

    A játék szépen pörög, az új rendszer gyorsan megismerhető, igazából nekem hiánypótló is, hogy egy birodalom felépítése mellett a dinasztiát is építgetni, kezelni kell, vagy legalábbis az hatással van a játékmenetre, diplomáciai kapcsolatokra.

    Én azért várom, hogy kicsit belelehessen nézni a többi nemzet családfájába, kicsikét több ráhatással lenni a dinasztiát érintő eseményekre (amit lehet még csak én nem tapasztaltam ki elégé). Valahogy a kutatás se úgy akar működni még, ahogy én azt megtervezem (a tech-tree-ről lehet választani, vagy csak megjelölni lehet?). Kiváncsi vagyok mennyire lesz módolható, azért egy Dune vagy AGOT módot itt is el tudnék képzelni. Meg majd pár év múlva remélhetőleg a második részre, ahol még több birodalom, még több korszak lesz a cél :)
  • Kmarha
    #4
    Tegnap amúgy volt éppen egy CK2-őt idéző játékom. Az aktuális uralkodó (sorban a második), aki amúgy remek diplomáciával a körülötte lévő hatalmasabb nemzetekkel remek viszonyt ápolt, és kezdett az országa felvirágozni, fiatalon elhunyt. A trónörökös még csak 4 éves, nulla tudással és pontokkal rendelkező gyermek, kapásból diplomáciai kihívásokkal találta szembe magát. Az egyik, túl sok haderővel rendelkező tőrzsi szomszéd, telepesek hadát indította meg az országba, amit két féle képen kezelhettem le (ennyi választási lehetőségem volt). Egyfajta migrációs lehetőségként tekintek a dologra (ehhez +4 charismára lett volna szükség, amivel a gyermek nem rendelkezett), vagy invázióként tekintünk rájuk, és háború.

    Szóval délen kitört a háború.

    Az északi szomszéd közben előszedett egy régi sérelmet, amikor is befogadtam az ottani uralkodó rokonát (politikai menekültként). Kiengesztelhettem volna, ha a karakternek lett volna bármi diplomáciai skillje. De nem volt, tehát háború.
    Azt hiszem, lassan megnézhetem, mit dob fel a játék a végén, mikor kikapok :)
    Utoljára szerkesztette: Kmarha, 2020.05.07. 08:36:52
  • Montanosz
    #5
    köszi a kiegészitést és a ismertetésedet is, sajna az én izlésemnek kicsit sok az angol szöveg :-D és nagyon még wiki sincs de én is probálkozom, igen azt elfeljtettem irni hogy karoi fázis ez is mint ahogy megszokhattuk már mostanában
  • Kmarha
    #6
    Na, ez a szigetről szigetre átutazás nem volt egyszerű. Egy kis segítség azoknak akik elakadtak ebben, mint én.
    Szóval a szituáció, az egyik földi egységedet át akarod vinni a tengeren át a túlpartra. Van egy brieme hajód, ami képes kikötni (anchor). Aztán hiába kattingatsz rá, próbálod felvenni az egységet, nem megy.

    Nos, a hajó transzportálni tud a mozgás távolságán belül. Tehát a két part közé kell vinni, ott lehorgonyozni, várni egy kört. Ez után, magát az egységet kell mozgatnod, és ő fogja igénybe venni, az amúgy a tenger közepén horgonyzó hajót, az átjutásra.. hogy érthető is legyen, itt a screenshotom, a műveletről:


    Utoljára szerkesztette: Kmarha, 2020.05.08. 22:55:38
  • Montanosz
    #7
    akkor azért nem tudtam kolumbuaszt játszani, jó hogy írtad már éppen felidegesített a dolog
  • AnuluWork #8
    Térképileg, van valós világtérkép, vagy random?
  • Kmarha
    #9
    A test branchben van kampány térkép, de csak a Római Birodalom és Karthágó/Egyiptom térképek. A teljes világtérkép talán kicsit túlzás lenne még a játék korlátjait nézve, ez inkább ilyen kisebb limitált mappos játéknak tűnik egyenlőre.

    De van opció saját térképek szerkesztésére és térképek betöltésére, plusz már készül az AGOT mód, szóval gondolom lesz világtérkép is majd hozzá valamilyen módon.
  • Kmarha
    #10
    Pár tanács a kezdéshez (a legtöbb egyértelmű, pár játék után, ezek voltak nekem a legfontosabb szempontok):
    1. erőforrás gazdálkodás. Az elején még kevés polgárt tudsz dolgoztatni farmokon, bányákban, de addig is az első körtől kezdve el tudsz adni erőforrásokat és tudsz vásárolni (felső sor). Ctr és Shift gombokkal 10 és 100as egységekben.
    2. erdők. A fa az elején fontos nyersanyag, és sokáig nem lesz fűrész teleped. Keress a határodon kívül nagy erdőket, és kíméletlenül kezd el kivágni őket egy-két munkásoddal. Az erdő pár év múlva visszanő (ha nem pusztítód ki a gyökereket is (remove)). Nekem 2-3 munkásom is favágóként dolgozik az elején
    3. szüretelés. A felderítő egységgel, olyan helyen lévő erőforrást, aminek a közelébe sem tudsz költözni, vagy éppen az ellenfél határának közelében van, le tudod szüretelni, értékes vashoz és kőhöz jutva a játék elején.
    4. katonaság. NEM szabad elhanyagolni a katonaságot. 25 év elmúltával, az ellenfél tipikusan 8-15 katonával már rendelkezik. Védekezni nagyon nehéz a játékban, és ha egy ilyen haderő neki indul, 3-5 katonával 1 körig fogod húzni. Aztán már csak a városok maradnak hátra az ellenségnek, akikhez szépen lassan az összes többi szomszédot is csatlakozik. Folyamatos haderő pótlás, és megelőző támadások, nekem eddig beváltak, és ki kell használni a terep nyújtotta adottságokat (szűk, védhető kanyonok, magaslatok).
    5. Utak. Még a tech fa elején van az útépítéshez szükséges technológia. Érdemes rá időt szánni, és kiépíteni némi úthálózatot. Sok order pontot meg lehet spórolni, ami főleg majd a háború kitörésekor, jól fog jönni.
  • AnuluWork #11
    Köszi.
  • Montanosz
    #12
    kint van fullban codex verzio
  • Montanosz
    #13
    úgy nézz ki lesz hozzá deepl forditás, majd jelzem itt is
  • Montanosz
    #14
    kész a magyaritás a gépi forditos topikban a link