22
  • dzsagon
    #1
    nem tudok biciklizni
  • tom_pika
    #2
    majd megtanulsz
  • ostoros
    #3
    Valószínű, hogy ha a gyaloglás és kerékpározás kiváltására használják, akkor a mozgáshiány fokozása miatt még egészség károsító is.
  • Caro
    #4
    Mert az autó nem az... sokkal többet ártott az emberi erőnlétnek, mint a roller/segway/akármi valaha is fog.
  • inkvisitor
    #5
    Ha belegondolsz, hogy autó nélkül naponta lehetne lapátolni a lószart, mint télen a havat, akkor tényleg sokat ártott az erőnlétnek.
  • Macropus Rufus
    #6
    Már vártam, hogy mikor fog erről is kiderülni, hogy szennyez.
    Bezzeg a jó kis robogók meg a kormot okádó buszok/teherek/autók azok nem annyira szennyeznek. De a villanyvasak (legyen roller vagy motor vagy autó) legalább annyira szennyez mint a fent említett füstöt okádó sz@rok. Jól van, működik a benzin/gázolaj lobbi...
  • mcganyol
    #7
    Segítek a cikk értelmezésében.
    A roller nagyon kis mértékben ugyan, de nyílvánvalóan szennyez. A kérdés csak az, hogy összességében "zöldebb" lesz-e attól a világ, ha rollerek vannak a városokban.

    - Ha autó vagy motor HELYETT használják az emberek, akkor ez szupi, környezetbarát megoldás.
    - Ha a biciklizés vagy gyaloglás HELYETT száll valaki rollerre, akkor viszont nem nyerünk rajta (sőt egy kicsit vesztünk is), mert azoknál az akkumulátor és az energiafogyasztás miatt viszont rosszabb alternatíva
    - Elhanyagolható azok száma, akik a semmi helyett választják (értsd, ha nem lenne roller, akkor el sem indultak volna).

    Úgy tűnik, hogy a jelenleg kialakult helyzetben, az emberek túlnyomó többsége a gyaloglás és a kerékpározás kiváltására használja, amivel összességében nem hogy nem lett "zöldebb" a világ, hanem egyenesen kevésbé lett az.
    Ennek az egyik fontos okának azt jelölték meg, hogy jellemzően a belvárosba vannak ilyenek rollerek "telepítve", nem pedig a külvárosba, a tömegközlekedés állomásai és az otthonok "közé".

    Összefoglalva: Ha rosszul használjuk a rollert (nem az autó, hanem a séta kiváltására), akkor összességében csak rontottunk a helyzeten. Vagyis a roller szennyez, mivel ahelyett hogy csökkent volna az összkibocsájtás (ahogy reméltük), emelkedett.

    Engem is pénzelhetne a "gázolaj lobbi", szép napot :)
  • VolJin
    #8
    Szerintem meg bassza meg az anyját, aki azon kalkulál, hogy környezetbarátabb lenne gyalogolni, mint rollerezni. Talán az rollerezik, aki nem 1 kilométert gyalogol egész nap, hanem 15-20-at. Akkor meg kalkulálja bele, hogy az hány hektár mezőgazdasági terület többletkajában, az meg hány köbtonna (tudom, hogy ez nem létező mértékegység, de az abszurditást kifejezi) marhafing meg ilyenek.
    Most komolyan, de annyira belerekedt a klímaszorongás valamelyik idióta agyérgörcsébe, hogy nincs jobb dolga, mint a rollereseket baszogatni?

    Az egyik hülye már arról cikkezett az egyik skandináv felsőoktatási intézmény oktatói székéből, hogy a bolygót úgy menthetjük meg, ha megesszük a halottakat.

    Ja bazmeg, 30 kiló hús per halott az mondjuk fedezné egy ember éves hússzükségletének a harmadát, tehát mondjuk évi 120 ezer halottal jól is lakathatnánk 40 ezer honfitársunk. És akkor hurrá, nem halnak ki az esőerdei bálnák vagy mi a fasz.
  • ostoros
    #9
    Nem. Szerintem pont ugyanannyit.
  • ostoros
    #10
    Ő... ki szart bele a müzlidbe? Rolleres vagy? Fáj, hogy amiről azt hitted, hogy környezet barát, az valójában nem az? Hát baszod, a tényeket nem lehet csak az alapján elutasítani, vagy elfogadni, hogy tetszenek-e nekünk...
  • VolJin
    #11
    Félre értesz.
    Én leszarom a rollerek ökolábnyomát.
    Nincs rollerem.
    Ami zavar az a buzeráns klimarettegők faszkodása, hogy vizsgáljuk meg a rollereket, hogy mennyi esőerdei bálna halála szárad a lelkükön.

    Megvilágítom a kérdést máshonnan, hogy mennyire idióta a világháló műkörmös ökoanyu kommandója, és az erre reflektáló vállalatok marketingesei.

    Itt baszakodnak az Indiai óceánban nejlonyszatyorba fulladt teknősökön, és ezért mondjuk a DM kivezette a nejlonyszatyrokat, helyette körülbelül százszor akkora tömegű úgynevezett ökotáskákat árulnak 499 forintért.

    A szatyor az azért kell, mert nincs nálam amikor a boltba betérek. Van is otthon kettő. A múlt hónapban ki is basztam 10-15 ilyen ökoszatyrot. Kettő pont elég, amikor megyek bevásárolni, a többire nincs szükségem. Amit most a DM-ben kaptam, az is megy a kukába.
    Tahát amit elértek, az csak annyi, hogy 10-15 vékony műanyagzacskó helyett 10-15 vastag, jóval több műanyagot tartalmazó ökozacskót basztam ki, ami nekem legalább 5 ezer forint mínusz, néhány tucatszor több műanyagszemét.

    És mindezt miért?
    Mert a fészbúkon a sok idióta picsa osztogatja a harmadik világ szemetelésébe beledöglő teknősbéka képét, mert műanyagmentes júliust tart, a cégek marketingesei meg lereagálják a faszságaikat.
    Amikor elindulok munkába, a zsebemben van a pénztárcám, a cigim, az öngyújtóm, a kulcsaim, a telefonom és egy csomag papírzsebkendő.
    Egy szatyrot nem viszek magammal csak azért, hogy utána üresen hazavigyem. Ezért sosincs nálam ilyen. Amikor viszont úgy döntök, hogy most valamit veszek, én azt nem döntöttem el reggel. Éppen ezért kénytelen vagyok megvenni egy jóval több műanyagból álló ökotáskát, hogy utána ugyanúgy kidobjam.
    Ebből egyetlen dolog fog következni, hogy a DM-be többet nem megyek. Mivel rá akarnak kényszeríteni a szaros 500 forintos ökoszatyorjukra!
    Illetve a műanyagmentes júliusig a szelektívet használtam, de mostantól kezdve nem teszem. Megy a szemétbe a papír, a műanyag válogatatlanul.
  • ostoros
    #12
    Oké, értelek, a sötét-zöldek a problémád. De azt mondom, hogy jelen cikk pont azt mutatja, hogy a sötétzöldeknek, akik annyira megőrülnek az elektromos rollerekért (melyhez az áramot szén erőmű termeli) nincs igazuk.

    Amúgy az igazi megoldás a bevásárló kosár... jó öreg fonott cucc, kibír vagy tíz évet is akár...
    Mondjuk a probléma nem létezne, ha az emberek tervszerűen intéznék bevásárlásaikat, ahelyett, hogy spontán csinálnák.
    Utoljára szerkesztette: ostoros, 2019.09.16. 20:02:32
  • VolJin
    #13
    Bingo
  • mcganyol
    #14
    nem vagyok jártas a témában, de úgy tippelek az ökotáskát ha kidobod, akkor az húsz év múlva csak így nem lesz, minden további teendő nélkül, mert lebomló anyagokból készül. cserébe a tized akkora tömegű polimer alapú cuccok még ezer év múlva is ott fognak szépen úszni az óceánban (vagy szophatunk végtelenül a kihalászásával és semlegesítésével)
    ha tévedek, akkor világosíts fel bátran, nem tettem bele a 15percet, hogy informálódjak rendesen. de eléggé meglepne, ha nem ez lenne a különbség (az árán kívűl).
    Utoljára szerkesztette: mcganyol, 2019.09.18. 00:42:07
  • pakeszke
    #15
    a jo kis ketutemu robogok az igazik !!!
  • pakeszke
    #16
    egy kicsit szamomra is erosek voltak azok a kepek amikor az Amazonas mellett ugy beleontottek a szemetet, es akkor itt ahol a nejlonpungat a palotai egetomu elegeti itt nekunk jonak kell lenni, mert akkor a sok retardalt goreny nem fogja beletolni teherautoszamra a szemetet az oceanokba
  • pakeszke
    #17
    "A roller nagyon kis mértékben ugyan, de nyílvánvalóan szennyez. A kérdés csak az, hogy összességében "zöldebb" lesz-e attól a világ, ha rollerek vannak a városokban."

    eleve ugy kellene megszervezni a kozlekedest hogy a rollerrel ki lehessen valtani az autozas nagy reszet es ha ez megvan akkor extra adokkal elleheteleniteni azokat akik az immaron szabad utakra ugy gondoljak hogy de jo lesz bedugositani

    az hogy ezt a nyugati kultura es a nemet autogyartok csecsen csungo nemet tudosok direkt nem ertik attol meg igy kellene hogy legyen...
    egy alomszep reggeli 10 perces agglomeracios rollerezes a vasutig, ott 20 perc vonat utan a masik oldalon 10 perc ujra es ezt ugy hogy az alatt a 10 perc alatt a rollerrel letol 4 km -t...

    amugy segitek az ertelmezesben ezek nemet mernokok voltak akik az elektromos autot is szennyezonek hoztak ki...
  • M2 #18
    Autókat kitiltani a városokból és akkor majd mindenki megkeresi szépen, hogy mivel szeretne elevickélni az úticéljához. Az a baj, hogy sokaknak már odanőtt a seggük az üléskárpithoz és mostanra lett miattuk élhetetlen minden nagyváros.
  • Macropus Rufus
    #21
    "Segítek a cikk értelmezésében."
    Na akkor értelmezem neked én: maga a tanulmány nem mond igazat, és valótlan adatokat állít egymás mellé.
    Az addig okés, hogy az e-roller előállítása környezet szennyező, ezt igazából nem vitatja senki, de az, hogy a bicaj meg nem az (vagy nem annyira az), ez már erősen vitatható kijelentés. Sőt: úgy butaság ahogy van. Vagy esetleg van egy tanulmány arról, hogy a canga aluvázának és/vagy alufelniéjek az előállítása milyen szennyezéssel bír? Vagy a fényezése? Nincs. Akkor ugye az almát hasonlította a körtéhez -> baromság lesz a vége.

    Szóval még is csak az a helyzet, hogy a lobbi nyomja a nagyobbnál nagyobb marhaságokat. És sokan erre vevők. Ennyi. De a zöld lobbi is ilyen agyament marhákból áll. Persze az óceánokba az EU-ból meg a jenkiktől kerül a műanyag cucc még véletlenül sem a harmadik világból..
    Indonézia: https://www.liveleak.com/view?t=Svjn_1550666524
    Dél Amerika: https://www.liveleak.com/view?t=uPSJu_1569039579

    amerikai és európai folyókról nem találtam hasonló felvételeket.
  • mumoka 2012
    #22
    itt 1 a lényeg az autó,vonat, repülő ami elektromos az Maria Krautzberger-nek környezetbarát abba nincs aksi szerinte látszik hogy az elnök csak dumál mert jól meg tömték a zsebét az tuti mostanában túl sok az ilyen fura tanulmány csak kőrül kell kicsit nézni.be kéne ültetni egy régi járó dízel autó mellé csukot garázsba és kiderül menyire környezet kímélők az ilyen járművek.