5
  • barret
    #1

    Utoljára szerkesztette: barret, 2019.04.09. 23:42:09
  • kvp
    #2
    Magyarra leforditva:
    -ez egy raklapszallito robot
    -fel- es leakodni egy masik geppel kell, idealis esetben mindket helyszinen varja egy fel-, illetve lerakodo gep
    -megadhato az utvonal amin kozlekednie kell
    -intelligensen eldonti, hogy ha lat valamit maga elott, akkor nem megy neki, hanem megall amig szabad nem lesz az utvonal (a cikkel ellentetben, egy elelepo embert sem ut el)
    -ha egy robot vagy egyeb szenzor uttorlaszt lat barol az epuletben (pl. egy cigizo munkas tamasztja a falat), akkor errol szol a tobbi robotnak is, igy azok lehetoleg masfele mennek a megadott utvonalak valamelyiken
    -ha az elakadt robot is megunja a varakozast, akkor ker egy alternativ utvonalat
    -a fenti tevekenyseghez van ket lidar-ja es ket sztereo kameraja

    Se itt, se az eredeti forrasban nem irjak le mi az az AGV, de a gyarto nem is hivatkozik ilyenre a hivatalos oldalon. A roviditest altalaban mas felszini jarmuvekre ertik, itt lehet pl. egy villastargonca is. (targonca ele belepni rossz napot jelent a raktari almoskonyv szerint, mert altalaban elore nem lat, oldalra meg nem nez)

    A lenyeg, hogy ha az MI-nek hala, a robotok kepesek elkerulni egymast, a terepet es az utjukba akado nem vezerelt mozgo targyakat (lasd meg: emberek). Hasonlo 'intelligens' utvonaltervezo algoritmusra epul a legtobb RTS, csak ez most eloben csinalja. A technologia uj, 1992-ben jelent meg az elso ilyen jatek, de eredetileg 1956-ban talaltak fel (lasd: Dijkstra SPF).

    ps: A fenti magyar cikk jo forditasa (lasd: google translate) az eredeti felig sem ertelmes angol cikknek. Az eredeti cikk iroja viszont lathatoan kevesbe tudja mirol ir.
  • barret
    #3
    Ezeket a magasítós raklapokat 4 magasan szokták pakolni,hogy kevesebb helyet foglaljanak! É nem oda teszik le,ahol éppen van a "robotocskának" dokkoló helye...
    No és a hatótávolságáról sem esik szó...Persze el lehet vele bohóckodni a kieső időben :D
  • Macropus Rufus
    #4
    Hát ez is egy hiánypótló. Értelme nincs, gondolom ehhez mérten kib@szott sokba fog kerülni. Ez önmagában nem használható. Kell mellé egy targonca is (vagy daru), ami rárakja a cuccos, és ugye ott is kell lennie egynek ahová viszi.
    Egy villany targi ezt egyedül megcsinálja. Egy logisztikai magas raktárban értelmezhetetlen az új útvonal keresés. Ez nem egy város, kismillió elkerülő úttal. Ez egy raktár amiben egy polcrendszer van. Ezek párhuzamosak egymással és jó esetben csak a sorok két végén van kijárat. (sok esetben nincs, tehát ott jössz ki a sorok közül ahol bementél, ebben a kőrnyzetben értelmezhetetlen az új útvonal keresés) A polc rendszer előtti terület meg nem 2x4 sávos autóút, nem lehet csak úgy kerülgetni. Szóval nincs olyan, hogy alternatív útvonal. Előzgetni sincs értelme, mivel a raktárakban sebesség limit van a baleset elkerülések véget. Igazából a közlekedő út is az áruktól veszi el a helyet, szóval annyi van ami feltétlen szükséges a biztonságos munkavégzéshez, se több se kevesebb.
  • Macropus Rufus
    #5
    "A lenyeg, hogy ha az MI-nek hala, a robotok kepesek elkerulni egymast,"
    ne kezd már te is ezt az MI dolgot. Ahhoz, hogy elkerüljék egymást miért kell MI?
    A raktárban való tájékozódáshoz nem kell MI sem pedig ahhoz, hogy elkerüljék egymást.
    (csak így zárójelben: jelenleg nincs semmiéle MI. A gond az alapoknál van: senki nem tudja egyetemlegesen meghatározni az intelligenciát. És amíg ez nincs, addig mesterségesen is nehéz előállítani. Ami felé mennek a kutatások, azok inkább egy emberi gondolkodás módot utánzó alkalmazás fejlesztése, ez meg nem azonos az MI-vel)