10
  • VolJin
    #1
    Ez most miről szólt?
  • kvp
    #2
    Az airbus egyik fo gyara Nagybritanniaban van. Ha vamot kell fizetni minden ott gyartott komponensre nem eri meg anyagilag. A gond hogy nincs hova vinni a gyarat, de talan a spanyolokhoz lehetne.

    A masik az, hogy az eurofighter az brit-francia-nemet fejlesztes. Nem gyarthato az EUn kivul. Na most az olaszoknak tul nagy falat lett a brit fejlesztes atvetele. Mas ur- es haditechnologiai ceg meg nem maradt az EUn belul...
  • VolJin
    #3
    Oké, a vám. Ne de végig csak rizsázás ment.
  • kvp
    #4
    Azt megse mondhatjak hogy brexit eseten az airbus-ok arban nem versenykepesek a boeing-okkal.
  • ostoros
    #5
    UGYAN MÁR... Ha van rá politikai akarat, néhány tollvonás, és a repülőgép alkatrészek kivételt képeznek a vám alól. Persze riogatni tökéletes a téma...
  • kvp
    #6
    Az eurofighterbe nem kerulhet kulfoldi alkatresz. Na most ha Nagybritannia kulfold lesz akkor kiesik... Ha meg eltorlik a korlatozast mindenki amerikai gepet vesz.
  • barret
    #7
    Azért az elektronikájára kíváncsi lennék :)
  • ostoros
    #8
    Ja, biztos. Csak átcímkézik amit Kínában gyártottak...
    Mint amikor Magyarországon öntik az alumínium bilétákat amin az áll: Made in Austria.
  • kvp
    #9
    A jelenleg szolgalatban levo gepekben texas instruments mikrovezerlok es motorola 68k kozponti egysegek vannak (lasd Amiga). Nem gondoltam volna de egy holland ceg (nxp, volt phillips) meg gyartja oket, elvileg nagyjabol mai technologiaval. Ezek alapvetoen 40 eves aramkorok, szoval picit elavultak...

    A cikk lenyege viszont az eurofighter utodjarol beszel (fcas), mivel a britek nelkul nem valoszinu hogy folytatjak. Egyebkent az olasz allami ceget kozben ugy nez ki megvettek a japanok, tehat a britek nelkul nem maradt europai kezben levo ceg aki akarcsak papiron is ertene hozza. A spanyolok viszont lelkesek csak nem ertenek hozza es az iparuk nagyresze joreszt csodben van...
  • ostoros
    #10
    Hát, sok sikert a spanyoloknak!