59
  • Ender Wiggin #1
    jó érzés lehet milliárdokat költeni egy projektre, ami egy dologban jobb, mint az emberi sofőr: betartja a sebességhatárokat (ha a tábla nincs összekoszolva)...
  • fonak
    #2
    A képfelismerés az egyik legfogósabb dolog, nem csoda ha ebben nem érte még be a gép az embert.
  • ClassicR
    #3
    Na ne már :D Hányan is halnak meg naponta a világon emberi mulasztás miatt? Az önvezető járművek gyakorlatilag képtelen balesetet okozni, mert többféle szenzort is használnak a 360 fokos látásra. Azt is látják, amit az emberi szem nem. Ha képesek is balesetet okozni, elenyésző számban az emberi sofőrökhöz képest.

    Természetesen nem tökéletes még a technológia, ezért is nincs tele önvezető járművekkel minden út. Jók ezek a cikkek, amelyekben feltérképezik a hibákat, hiszen egy hibát csak annak feltárása után lehet korrigálni.

    Egyébként a cikk egy 3 éve elvégzett kutatás eredményeiről ad hírt, azóta biztosan sokat fejlődtek a szenzorok, algoritmusok.
  • Tinman #4
    "Félre­értelmezik a közlekedési táblákat a robotautók"

    Akkor az emberek előtt járnak durván. Nem gondoltam volna, hogy már ilyen fejlett a technika ;-)

    Az emberek egy része simán csak NEM ismeri a közlekedési táblák nagy részét és még ez a jobbik, mert a másik része meg figyelmen kívül hagyja.

    Ha az önvezetők érzékelik, hogy ott van, de nem tudják mindig 100%-osan értelmezni, az már bőven jobb, mint ahogy most állunk az emberi sofőrökkel...

  • kvp
    #5
    Azt persze a cikk nem emliti, hogy csak a sajat iszonyatosan buta kepfelismero algoritmusukat tudtak atverni. Meg egy kozel 20 evvel ezelottrol szarmazo Recognita-t (osi OCR szoftver) sem tudnanak atverni ezzel a modszerrel.

    Ezekutan a Google fele open source kit-ben levo algoritmust megnezve kiderul, hogy meg egy felig osszegrafitizett tablat is kepes felismerni, mig az osszes vedjegyrol es egyeb hamisitott tablarol kapasbol tudja, hogy melyik cege es mit is reklamoz. (pont a google szoftvere ne ismerne fel egy ceges logo-t) A kutatok kepesek a sajat tudatosan gyengitett algoritmusukat atverni, de egyetlen modern kepfelismero algoritmust sem. (meg a Google Goggles app.-ot sem)

    Ezek utan az egyetlen tamadas ami esetleg mukodhetne az a minden iranybol mast mutato tabla, viszont mivel pl. a google kamerai tobb kepet neznek, ezert ezek teljesen hatastalanok lennenek, raadasul az egyszerubb robotautokon is pont olyan magassagban van a kamera, ahol egy kamionsofor feje, ezert ez a fajta ket valos tablat mutato tamadas az osszes nagyobb teherauto vezetojet is ugyanugy megteveszthetne. Annyi kulonbseggel, hogy a robotautok jellemzoen nem nezik a tablakat, hanem az online terkepuk alapjan tudjak, hogy ott egy tablanak kellene lennie es azon mi is van. (fuggetlenul attol, hogy jartak-e arra femgyujtok vagy vandalok)

    A kutatok igy pontosan 3 ongolt rugtak. A mai robotautok nem ugy mukodnek ahogy elkepzeltek. (vagy feltehetoen inkabb azert valasztottak buta algoritmust, mert egyebkent nem lenne mirol kutatasi eredmenyt publikalniuk)
  • NEXUS6
    #6
    Az ilyen HSZ-ekből simán ki lehet szűrni, hogy kinek van kocsija/ki vezet és kinek nincs/nem vezet!?
    ;)

    "Az önvezető járművek gyakorlatilag képtelen balesetet okozni, mert többféle szenzort is használnak a 360 fokos látásra."
    Majdnem jó a mondat, ELVILEG nem képes, gyakorlatilag igen. Abba meg ne menjünk bele, hogy hány önvezérlő autó van az utakon, a kísérletieket hány ember felügyeli folyamatosan nehogy balesetet okozzanak és ehhez képest hány ember van kint, valóban elég széles spektrumban eloszló vezetési képességgel és vezetett km-re így mennyi baleset is jut? Kb mintha az űrhajó biztonságát akarnád összevetni a bicóéval.
  • ClassicR
    #7
    Az önvezető autó mindent lát, nemcsak szimpla kamerák vannak rajta, hanem radar, lézeres szenzor stb. Azt is látja, ha valami 150 méterre megmozdul a bokorban, meg azt is, ha a mellette/előtte/mögötte haladó akárcsak fél mm távolságra is megközelítette. A reakcióideje nem is összevethető az emberével, mert valós időben, mindenféle késlekedés nélkül reagál a legösszetettebb, legváratlanabb szituációkra is, és ezt teljesen "higgadtan" teszi, ellentétben az emberrel, aki csak úgy félrerántja a kormányt, ha pl. valaki kifut az autó elé. Az önvezető autó a tökéletesen optimális sebességgel, szögben, ütemben rántja arrébb a kormányt, úgy, hogy közben a környezetét is pásztázza, nemcsak a elé szaladó emberre fókuszál.

    Szerintem abban mindenki egyetért, hogyha egyszer csak minden autó önvezető lenne, akkor drasztikusan lecsökkenne a balesetek száma. (Természetesen nem a jelenlegi, félkész önvezető autók kerülnének hirtelen az utakra.)
    Utoljára szerkesztette: ClassicR, 2018.02.22. 14:49:29
  • vasedeny2
    #8
    ezek azt kutatják, hogy mire tudják ráfogni hogy s*ar? egyébként a példákban mindig pont a legszigorúbb táblát vette, ha nem tudná feldolgozni, amiből karambol nem hiszem hogy lesz
  • Kurfürst
    #9
    Pont múlt héten kerültem kellemes hóesésbe (hóviharnak se nevezném, pedig az is jöhet). Elég esett hozzá, hogy az alsóbbrendű utakon, se az autópályán nem látszottak az útjelzések, sávok, "érzésre", tapasztalatból meg a többi autó által vágott nyomvonalakból lehetett tartani. Egyébként szinte egybefüggő fehér felület volt az úttest. Max sebesség 50-60 autópályán is, mert annyire csúszott volt mint, a kormányon lehetett érezni, hogy ne nagyon rángassa az ember kormányt, mert nem lesz jó vége. Aa mögöttem 2,5 km/h sebességtöbblettel közeledő kamiont is inkább úgy engedtem "előzni", hogy a belső sávba átterelgettem a kocsit, mert ha ő csúszik egy normál előzés során, ott bizony keresztbe fog állni és nem lehet kivédeni.

    Két dolog jutott eszembe:

    1. Erős a gyanúm, hogy bármilyen önvezető robot összefosta volna magát ettől a szitutól, jó eséllyel nem is nagyon érzékelné/találná ki jó előre, hogy az autópályás 130 itt most bizony max 50 lesz és meg se kíséreld elérni, utólag már nem lesz lehetőség korrigálni, ha megpróbálod. A sávokat is nehéz úgy tartani, ha a felfestésekből semmit nem látsz a robotszemeddel és nem tudod helyesen értékelni a szituációt minimális adatból.
    2. Ha elterjedne az önvezető autó és mindenki azt használná 99%-ban egy emberi backup/beavatkozási lehetőséggel, katasztrofális az eredmény akkor is, ha az emberi sofőr átveszi az irányítást ilyen esetben, egész egyszerűen azért mert semmilyen vezetési tapasztalata nincsen. Így is volt pár hülye aki minden időjárási körülmény ellenére vadul rádjött 2 méterre.
  • ClassicR
    #10
    Pont, hogy az ilyen helyzetekben mutatkozna meg igazán az önvezető autók előnye.

    1. Az önvezető autók a tucatnyi szenzoruk mellett GPS-re, naprakész térképes adatokra is támaszkodnak, ellentétben az emberrel, aki hóesésben és szemmel felismerhetetlen tájon csak a látására.

    2. Az önvezető autó az autó legkisebb megcsúszását, a légellenállást, a nyomatékváltozást stb. is érzékeli, ellentétben az emberrel.

    3. Az önvezető autó pontosan meg tudja állapítani a többi autó sebességét, és azt is érzékeli, ha csak akár negyed fokkal elkezd valamelyikük jobbra vagy balra kanyarodni.

    4. Az önvezető autók egy központi, online adatbázisból is gyűjtenek közlekedési adatokat, az embereknek erre most ott van a Waze, de a jövőben az önvezető autó már akkor tudni fogja, hogy 10 km-rel odébb csúszós az út, és lassabban kell közlekednie, amikor még el sem indult, csak bekapcsolták.

    5. Ha hirtelen keresztbe áll előtted egy kamion, akkor az önvezető autó algoritmusának sokkal nagyobb esélye van kiszámolni a tökéletes lépéseket, amellyel elkerülhető az ütközés, mint a legtöbb emberi sofőrnek, aki reflexből elrántja a kormányt, amennyire csak tudja és benyomja a féket. Az önvezető autó még egy ütközésnél is úgy tud korrigálni, hogy az utasokat a lehető legoptimálisabban érje a becsapódás ereje.
    Utoljára szerkesztette: ClassicR, 2018.02.22. 16:29:55
  • paragic
    #11




  • tom_pika
    #12
    septében? anyám!...
  • tom_pika
    #13
    "Annyi kulonbseggel, hogy a robotautok jellemzoen nem nezik a tablakat, hanem az online terkepuk alapjan tudjak, hogy ott egy tablanak kellene lennie es azon mi is van."

    Ezzel nem igazán nyugtattál meg...
  • NEXUS6
    #14
  • Kurfürst
    #15
    Bocs de ez nekem üres lózungnak tűnik. A mondandóm lényege hogy az ember akkor is tud döntést hozni, amikor a ‘tucatnyi szenzor’ éppen nem tud értékelhető adatot szolgáltatni, vagy épp elhalt a net mert az átjátszó állomás beázott vagy soha nem is volt.
  • ClassicR
    #16
    Sokkal kisebb az esélye, hogy a rendszer teljesen döntésképtelenné válik, mint az embernél egy szívinfarktus.
  • Tinman #17
    Erősen passzol ide... nincs miről beszélni.

    https://index.hu/belfold/2018/02/22/6_5_evet_kapott_a_vasarhelyi_ferfi_a_karambolos_ongyilkossagi_kiserletert/

    Bocs... van. Mikor lesz már minden autó önvezető végre? Csak nekem több ismerősöm veszett oda az utakon és nem, nem ők voltak a hibásak, ez a legszörnyűbb az egészben.
  • fonak
    #18
    Bizonyíték erre, vagy ez csak valami hitből fakadó állítás? Amikor pár éve a gugli azzal büszkélkedett, hogy hány ezer órát mentek az önvezető kocsijai, azért kiderült, hogy mindegyikben be kellett avatkoznia a felügyelőnek, mert időnként döntésképtelenné vált a rendszer... persze azóta biztos fejlődött.
  • NEXUS6
    #19
    És mi fogja megakadályozni, hogy az öngyilkos hajlamú kikapcsolja az autópilótát?
  • tom_pika
    #20
    Mikor lesz már minden autó önvezető végre?

    Hát ez az! Hogy mindnek annak kéne lenni. És az soká lesz. Nem utolsó sorban anyagi okok miatt.
  • molnibalage83
    #21
    Ebben semmi lózung nem volt...
  • duke
    #22
    "Félre­értelmezik a közlekedési táblákat a robotautók"

    Akkor ebben maris sokkal jobbak a robotok, mert az emberek az esetek nagy reszeben eszre sem veszik a tablakat, illetve leszarjak. A robot legalabb latja es figyel ra.
  • Tinman #23
    A komolyabb vasakban már most sem tudod kikapcsolni az olyan alapvető funkciókat, mint pl. a ráfutás elleni védelem, ahogy borítékolhatod azt is, hogy a frontális karambolt megelőző védelmet sem fogod tudni kikapcsolni.

    A sofőr kezében egyre kevésbé lesz ott a döntés joga, és ez iszonyúan így van jól.

    (Közben a TC-on a hülye gyerek azon aggódik, hogy a !közúton! használt Bemvéje' 655 ló, 250 körül leszabályoz és hát tudna az többet is... ménem' tuggya'?)
  • NEXUS6
    #24
    Te valami fejlesztőmérnök lehetsz, vagy mi.

    A robot pont azt veszi figyelembe, amit beleprogramoztak, aztán persze a szituációkból tanulhat és akár olyan senki által soha nem tapasztalt következtetésekre is juthat, hogy ha meglát a pályán két BMW-t versenyezni, akkor abból baj lesz és az eseményekre való jobb rálátás érdekében jobb nagyobb távolságot tartani a gyökerektől.

    Az emberek fejében mondjuk nagyobb számtek kapacitás van, mint amit az egész önvezérlős autóipar most és a köv 10 évben fel tud vonultatni. De igazad van, szarjuk le de legalább becsméreljük természet ősanyánk eme kis csodáját. És eszünkbe se jusson támogatni, segíteni, kihasználni, hiszen úgy is hibás az összes, az lenne jobb ha mindenki öngyi lenne!

    Jól elcsíptem a gondolatmeneted?
    ;)
  • NEXUS6
    #25
    Hát én is most néztem, de erről az jut eszembe, hogy azért mert vannak ilyen gyökerek és van olyan cég is aki ezekből a gyökerekből él, akkor valóban az a megoldás, amit írsz, hogy más gyártó pedig minden átlagos kisember által is megvásárolható kocsit is elélményteleníteni?

    Persze, marha jó beülni egy személyes kabinba, ami gyorsabban, kényelmesebben elvisz akárhova, mint pl az átok MÁV és közben tovább FB-zhetek. Meg néha jó szolídan kocsikázni is. Vajon megtaláljuk-e a kettő közötti egyensúlyt, vagy az emberi élet védelmének zászlaját lobogtatva kiirtunk minden értéket az autózásból?
  • Kurfürst
    #26
    Mármint a Tökéletes Szenzorok alapján Minden Helyzetben Tökéletesen Reagáló Önvezető Autó fikción kívül? Ez eddig egy informatikus Hiszekegy.

    Én más konkrétumot nem látok, a működési elvet írta le (azzal pedig szerintem mindenki tisztában van, aki ide klikkel), és feltételezi hogy az minden körülmények között lényeges jobban, ne adj Isten, tökéletes működik.

    Mint már mások is utaltak rá, az ilyen hozzászólásokból érződik, hogy az illetőnek nincsen valós napi tapasztalata a vezetési/közlekedési szituációkról, merőben elméleti síkon képzeli el, hogy néz ki a szitu a gyakorlatban, mit és hogyan észlel a vezető, hogyan reagál a kocsi.
    Az embernek ugyanis nagyon jó kis szenzorai (szeme, füle és: segge) vannak aminek egyetlen hátránya, hogy 360 fokban nem lát, de többnyire nem is kell neki, mert a közlekedési szabályok ennek megfelelően vannak kialakítva. Van egy képessége, amit a robot sohasem tud majd - önállóan értelmezni a szituációt és alkalmazkodni hozzá. A robotpilóta csak egy előre megírt, többnyire egyszerű forgatókönyvet tud alkalmazni, ha a kapot input alapján jól ismeri fel a szitut, viszont mindent leprogramozni nem lehet (btw emberek, sőt, informatikusok által) ahogy a szenzorok által adott adatok sem lesznek mindig tökéletesek. Ez egy merő fikció.
  • molnibalage83
    #27
    Senki nem mondta, hogy tökéletes. A probléma, hogy te úgy festetted le, hogy az önvezető autó nem tud semmit csinálni, ha nincs felfestett sáv. Ami más szerint nem igaz. Erről szólt a komment.

    A "jó kis szenzorok" ellenére napi szinten van az, hogy csak azért nem csap el autó, mert én figyelek és sofőr meg nem...

    Az USA-ban a 100k-ra eső éves halálozási arány picivel 10 fő felett van. Tehát, ha mondjuk egy átlagos NFL meccsre kimész, akkor arra kivetítva azt jelenti, hogy jövőre abból 6-8 ember átlagot véve már nem fog élni... Nem rák vagy bármi más miatt, hanem közúti baleset miatt.
    Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.02.23. 10:41:36
  • Laceee
    #28
    A "GPS nem látja/érzékeli melyik sávban vagy...
  • Kurfürst
    #29
    Senki nem mondta, hogy tökéletes. A probléma, hogy te úgy festetted le, hogy az önvezető autó nem tud semmit csinálni, ha nincs felfestett sáv. Ami más szerint nem igaz. Erről szólt a komment.


    Lárifári.

    "Az önvezető járművek gyakorlatilag képtelen balesetet okozni, mert többféle szenzort is használnak a 360 fokos látásra."
    "Az önvezető autó mindent lát, nemcsak szimpla kamerák vannak rajta, hanem radar, lézeres szenzor stb. Azt is látja, ha valami 150 méterre megmozdul a bokorban, meg azt is, ha a mellette/előtte/mögötte haladó akárcsak fél mm távolságra is megközelítette."
    "Pont, hogy az ilyen [hóeséses, sávok nem látszanak, lecsökkent látótávolság ] helyzetekben mutatkozna meg igazán az önvezető autók előnye."

    A "jó kis szenzorok" ellenére napi szinten van az, hogy csak azért nem csap el autó, mert én figyelek és sofőr meg nem...


    Tessék szépen a biciklisávban közlekedni és/vagy rendesen kivilágítva.

    Az USA-ban a 100k-ra eső éves halálozási arány picivel 10 fő felett van. Tehát, ha mondjuk egy átlagos NFL meccsre kimész, akkor arra kivetítva azt jelenti, hogy jövőre abból 6-8 ember átlagot véve már nem fog élni... Nem rák vagy bármi más miatt, hanem közúti baleset miatt.


    Szomorú.
  • NEXUS6
    #30
    Magyarországon abba, ahogy a bicikisek és autósok forgalmát összehozzák, még a bicó utak létesítését is beleértve gyakorlatilag kódolva van, hogy valaki meg fog halni. Értelem szerűen ez nem az autós lesz, hanem a puhatestű bicós.

    Én látok egy olyan beteges irányzatot a forgalomszervezésben, hogy nem élő emberek pszichológiájára, és maximális biztonságra írják, hanem ahogy azt mérnökagyú egység sugarú szakember elképzeli, ahogy azt a soktest modollben lefuttattya és csodálxik, hogy a zemberek hülyék, meg egymást gyilkolják, ahelyett, hogy épeszű logikával közlekednének.

    Az emberek 99.999% marhára nem akar balesetet okozni és mindent megtesz, hogy elkerülje és még is vannak pl halálkereszteződések, olyan szakaszok, amire az emberek szisztematikusan úgy reagálnak ahogy. Ezt nem figyelembe venni az a gondatlanságból elkövetett emberölés!
  • lammaer
    #31
    Technofóbia
    Elég sok kommentelőre illik :D
    Utoljára szerkesztette: lammaer, 2018.02.23. 11:18:07
  • Kurfürst
    #32
    Ez pontosan így van, sajnos kétkerekű cyborgként egy-két tonnás vasak között csalinkázással potenciális öngyilkossági kísérlet. Ugyanaz mint besétálni a vonuló bölénycsorda közepébe bízva abban, hogy majd mindegyik észrevesz. Egyszerűen nem lenne szabad összeereszteni a kettőt, de van ahol ez a helyhiányból és a településszerkezet miatti élethelyzet. Az emberi faktort és magyar közlekedési morált most hagyjuk.

    Az egységsugarú, tapasztalataim szerint valóban elméleti közlekedési modellek bűvöletében élő kockák védelmében azért legyen elmondva az is, hogy köti őket a már kialakult úthálózat, épületek, műtárgyak elhelyezkedése, ugyanakkor meg a közlekedési útvonalakat valahogy ki kell alakítani. Feltételezem ezért van annyi elbaszott, lekövethetetlen rendszerű vagy csak simán túlbonyolított kereszteződés, ide oda cikázó útsáv. A jenkiknél ez a része azért jóval könnyebb, nagyrészt tervezett városszerkezetek és eleve nagyobb kapacitásra méretezett úthálózattal dolgozhatnak.
  • molnibalage83
    #33
    Nincs mindenhol bringasáv...
    Ahol van rendszeresen ráparkolnak...
    Ha nem parkolnak, akkor csak vészvillógóval várakoznak és kicsapják az ajtót elém.
    Két szét erős fényű lápám van.

    Másegyéb?
  • NEXUS6
    #34
    Én nem védeném őket, mert ott ahol adott az útszerkezet, pl. régi városrészben T alakú keresztesződésben simán jobbkézszabályos kereszteződést létesít, amikor az egyenes út gyak a főút, a betorkolló, meg egy szálloda parkolójába visz, ráadásul a járdán levő parkoló kocsik miatt nem belátható, hogy ki jön ki. Köztudott, hogy az emberek nagy részének gondjai vannak a jobbkezével, de lexarja.
    Telezöldes lámpás hely detto, amikor pedig lenne hely még egy sávot bevarázsolni oda, akkor is eröltetik.

    Vidéken a belvárost a széles sugárutakkal gyak kiürítik, 1 sávra szűkítik, a sávok helyére bicó sávokat raknak, utcákat zárnak le, kinevezik sétálóutcának (kutya nem megy arra), a lakótelepen meg kissrác nem mer átmenni az utca túloldalán levő sulijába, mert annyira megnő a forgalom az előbbi miatt is.

    Nekem az a meglátásom, hogy van egy irányzat, amit valszeg valakitől a suliban kapnak, mert a régi élhetőbb, biztonságra törekvő forgalomszervezést sok helyen felváltotta egy didaktikusabb, trendibb, amikor az "akkor is így csináld te hülye ha beledöglesz is!" elv érvvényesül.
  • NEXUS6
    #35
    De a spirituális transzhumanizmust is sokan nyomják!

    Értsd: technikai, más háttér ismeretek nélküli érzésből nyomott hurráoptimizmus. ;)
  • paragic
    #36
    "Van egy képessége, amit a robot sohasem tud majd"
    Ez egy elég öntelt kijelentés, ami feltételezi, hogy van bennünk valami isteni eredetű összetevő, amit soha nem leszünk képesek megérteni és meghaladni.
    Ha elvetjük az isteni eredet elvét, akkor viszont ezt a képességet a természet "programozta" le, méghozzá random mutációk révén, mindenféle tudatos tervezés nélkül. Ez egy nem túl hatékony és lassú módszer szemben az emberek célorientált, tudatos fejlesztési törekvéseivel.
  • paragic
    #37
    Ez az első spiritualizmus, ami a tudományon alapul, és egy komoly előrelépés ahhoz képest, hogy egyesek szerint minden, amit tudni érdemes a világról, le van írva egy könyvben, amit jeruzsálemi papok írtak parasztok számára valamikor az időszámításunk előtt.
  • duke
    #38
    "Az emberek fejében mondjuk nagyobb számtek kapacitás van, mint amit az egész önvezérlős autóipar most és a köv 10 évben fel tud vonultatni. De igazad van, szarjuk le de legalább becsméreljük természet ősanyánk eme kis csodáját.

    Jól elcsíptem a gondolatmeneted?;) "

    SZART SE ER az emberek agyi kapacitasa !
    Az emberek erzelmi alapon keptelenek normalisan vezetni, ezt 100 ev 100 millio balesete tamasztaja ala. Mindenki pontosan tudja, hogy az emberek tobbsege az auto iranyitasa kozben legtobbszor kurvara nem a vezetesre, a forgalomra figyel. Mert almos, mert alkoholista, mert aggresziv onbizalom hianyos kreten, aki meg akarja mutatni milyen kemenyen tudja nyomni a gazpedalt, mert telefonal, mert kutyat simogat, gyereket nevel, mert gyengelmeju. Es sokan egyszeruen csak baszakodnak az utakon unalombol, mert olcso a benzin.
    Es meg aki esetleg 100-bol 1, kepes lenne normalisan, a szabalyokat betartva vezetni, az sem kepes folyamatosan figyelni, es csak ido kerdese, hogy balesetet okoz a figyelmetlensege.

    Szoval ismerjuk az emberek kepsegeit, LOFASZT sem szamit hany hany agysejtje van egy embernek, tudjuk latjuk mindennap, hogy alkalmatlanok egy veszelyes uzem uzemeltetesere.
    Az egesz egy nagy elmebetegseg, hogy emberek 100 millioit arra kenyszeritik,
    hogy veszelyes uzemben folyamatosan reszt vegyenek, mikozben kurvara alkalmatlanok ra.
    En nem engedtem volna az embereket addig autozni, amig elnem keszul az onvezeto auto, legfeljebb a taxizast, dupla sofforrel, mint a repuloknel.
  • duke
    #39
    " Van egy képessége, amit a robot sohasem tud majd - önállóan értelmezni a szituációt és alkalmazkodni hozzá."

    A vezeteshez az esetek 99 .9 %-ban nincs szukseg semmifele kulonos kepesegre inteligenciara. Fel kell ismerni az utat, es betartani a szabalyokat. Az emberek pont a szabalyok betartasara keptelenek. Pedig nehany alapveto dolog eleg lenne a baleseteket 95 %-nak elkerulesehez.
    (gyorshajtas, RELATIVGYORSHAJTAS, kovetesi tavolsag, zarovonal, szabalyos elozes, piros lampa, gyalogatkelo szabalyos megkozelites, folyamatos figyelem baszakodas nelkul)
    Ezekhez kurvara nem kell semmifele inteligencia, az emberek megis keptelenek ezeket megoldani.
    Es bar meg jo par ev, amig robotjarmuvek elkeszulnek, de ha keszen lesznek (sacc per kb 5-8 ev), akkor egyertelmu, hogy jobban fognak vezetni, mert donto tobbsegben, eleg lenne csak, a mar regen meglevo szabalyok betartasa.
  • NEXUS6
    #40
    Akkor most ugye nincs is jogsid valójában!?

    Mert amikor általában másról beszélsz, nekem úgy tűnik, hogy valójában magadról beszélsz. Nem az emberek nem tudnak általában vezetni, hanem konkrétan te nem tudsz.
    Szerintem a vezetés az egyik legnagyobb figyelemkoncentrációt igénylő tevékenység és amit az emberek jelentős része elsajátít készség szintre fejleszt és naponta használja. Ilyenkor nem igazán jön szóba az érzelem, mint ahogy a futószalag mellett dolgozó gyári melós se elsősorban erről ismerszik meg. Ismerőseim közül 1-2 viszont bevallja, hogy vagy nem akarja ilyen szinten elsajátítani a dolgot, mert ennyi energiát neki nem ér meg, vagy bevallja, hogy nem is képes rá, ezért jogsi megszerzése után egyszerűen nem vezet.

    Az ember tehát valóban szarra sem képest, mert mindenhol kivágja a hisztit ugye? Ehhez képet ugye csak eljutottak az amcsik is a Holdra akkora számtek támogatással, ami egy féldolláros kínai számológépben van manapság!

    Akkor most hogy van ez? ;)