234
  • xyl
    #1
    Első ránézésre olyan, mintha egy vitorlázó repülőre felraktak volna sok kis légcsavart...
  • Cat #2
    30 milliárd forint... és 10 éven belül bevallottan nem lesz termék. Megfogták az isten lábát.
  • NEXUS6
    #3
    Hát nem tűnik valami praktikus kialakításnak. Azon kívül, hogy halkabb mint egy helikopter ahhoz képest semmi előnye nincs ebben a formában. Se nem kisebb, se nem tűnik ezzel a 12 motorral üzembiztosabbnak, és talán még csak nem is olcsóbb.
  • gosub
    #4
    Ez halva született. Iszonyú veszélyes testmagasságban rotorokat használni. Csak idő kérdése, hogy egy idióta, vagy futkosó gyerek beleszaladjon. Ha meg emiatt körbe kell keríteni, meg mindenféle földi védelem kell akkor végképp semmi értelme. Egyszerűbbnek és praktikusabbnak tűnik egy sima kvadro/hexakopter fejmagasság felett és alatta középen a kabin. Bár akkor már helikopter is lehetne esetleg dupla rotoros. És feltaláltuk csőben a lyukat.
  • teddybear
    #5
    Az UBER annak ellenére veszteséges, hogy ott csalnak ahol csak tudnak.
    Most kijöttek ezzel a borzalommal, és azt hiszik hogy kapnak rá repülési engedélyt?
    Az elektromos helikopter fából vaskarika. Az akkuk holtsúlya gazdaságtalanná teszi az egészet, maga a helikopter meg pl. BP.-n csak korlátozottan repülhet. Itt nincs minden felhőkarcolón helipad, és nem hiszem, hogy a taxisdrosztokat átalakítják leszállóhelyekké.
    Ez csak egy fehér elefánt-trükk, ami esetleg egy-két ostobát be lehet etetni.
  • molnibalage83
    #6
    kb
  • duke
    #7
    A 250 kilometer varoson belul mar most is eleg. Par even belul pedig boven fejlodni fognak az akuk.
    A sok tudatlan par eve meg, az elektromos autok miatt is rinyalt, hogy lehetetlen meg keptelenseg, ma meg mar 600-800 kilometer hatotavnal tartunk.
  • molnibalage83
    #8
    Járunk egy túrót, már bocsánat...

    Nézegessél már videókat, amikor autópályán 130-as tempóval próbálkoznak villanyatóval. Lejtőn hátszélen 70-es tempóval lehet, hogy elmennek, vagy a totálisan luxustermék autó esetleg tonnás akupakkal. Vastaps...

    70-es tempóban extrakeményre fúj gumikkal egy benzines autó meg elmegy 2500 km-re, ahogy azt demonstrálta is egy-két megszállott. A realitáshoz ennek semmi köze nincs. Dobos hegyes terepen és télen meg aztán tényleg közelébe nem vagy ennek.

    A fejlődő akkuk mantrájával is teli van már a tököm, de nagyon. Gyakorlatban használható terémkeknél nemigen látom ezt...
  • gforce9
    #9
    "A sok tudatlan par eve meg, az elektromos autok miatt is rinyalt, hogy lehetetlen meg keptelenseg, ma meg mar 600-800 kilometer hatotavnal tartunk."

    Egyrészt senki sem mondta, hogy képtelenség, csak azt hogy értelmetlen, másrészt az akkuk kapcsán jelenleg ott tart a Tesla is, hogy "megkérte" a Panasonic-ot, hogy basszon le mellé egy kurvanagy gyárat a lítiumos akkuknak, mert semmi máson nem tudnak olcsóbbítani az akkuk árán, csak a szállításukon a gyárba. Nincs új technológia, ha lenne, akkor a Tesla ezt a Panasonic házasságot nem hálta volna el. Nem árt tisztában lenni a marketing és a véres valóság között tátongó szakadékkal. Előbb utóbb oda fog beleesni a hurráoptimista emberfia.
    Utoljára szerkesztette: gforce9, 2018.02.06. 16:38:00
  • duke
    #10
    Ha rakeresnenk, kb 10 milliard olyan forumot, blogot egyebb megnyilvanulast talalnank, az elmult 15 evbol, ahol lehetetlennek keptelensegnek neveztek az elektromos autot. En magam tobbszaz ha nem tobb ezer helyen vitatkoztam emberekkel akik egyebbkent tobbsegeben muszakilag olyan felkeszultek voltak, hogy tv szerelot hivnak, ha elemet kell cserelni a taviranyitoba. De azert teljes erobol allitottak, hogy fizikailag keptelenseg az elektromos auto. Mert sosem lesznek olyan akkumlatorok, ha lesznek akkor meg nem lehet eleg gyorsan tolteni, ha megis akkor ugyse lesz hozza eleg tolto, meg elektromos aram se. Mikozben 20 evvel ezelott is teljes egyertelmu volt, hogy ezek mind megoldhato problemak, mert csak a raforditott kutatasi penzek mennyisegetol fuggnek.
    Az pedig nyilvanvalo, hogy az akkumlatorok fejlodese igazan, meg csak most indul. A vilagon Nemetorszagtol Kinaig tucatnyi gigantikus akkumlatorgyar epul a kovetkezo 5 evben. 10 even belul 10-20-szor annyi akkumlatort fognak kesziteni, a mostani ar toredekeert. Es ekozben nagysagrendileg tobb penz, megy a kutatasra, tehat ugrasszeruen javulni fog a minoseg. A technologia eljut odaig hogy, 20 even belul mar a nagy utasszalito repulogepek is elektromos meghajtasuak lesznek.
  • gforce9
    #11
    " elmult 15 evbol, ahol lehetetlennek keptelensegnek neveztek az elektromos autot. En magam tobbszaz ha nem tobb ezer helyen vitatkoztam emberekkel akik egyebbkent tobbsegeben muszakilag olyan felkeszultek voltak, "

    Már ne is haraguj, de rossz fórumokra jártál. Az elektromos hajtás mint olyan megelőzte a benzinest. Az elektromos autó és a belsőégésű motorral szerelt is az 1800 as évek végétől eredeztethető. Fullhülye volt aki olyat mondott az elmúlt 15 évben, hogy képtelenség, hiszen több mint 100 éve valóság.

    Meg kéne válogatnod miket olvasol, mert a beidézett mondatod csak azt árulja el, hogy nagyon nem vagy képben.

    A fenntarthatósága az, ami megkérdőjelezhető. Óvatos számítás szerint sincs elég lítium a földön lecserélni az autóparkot. A kobalt meg méghamarabb fog elfogyni. Más technológiára épülő akku pedig nincs.

    A repülőgépeknél pedig: ha tanultál egy picike fizikát, te magad beláthatod, hogy baromság. Persze most nyomatják, mert sötétzöldőrület alatt mindent el lehet adni és találni sok hülye befektetőt. Ettől még nem lesz valóság, csak lufi.
  • duke
    #12
    Mondom, nehany eve meg ott tartotunk, hogy kar is vele foglakozni mert lehetetlen, most meg a csucs elektromos autok 800 km-t mennek. De a "nem is lehetseges"-hez kepest de az atlag autok 300-500 km-re is komoly fejlodes.
    A lenyeg hogy vannak, es mostmar egyertelmu, hogy par even belul atveszik az uralmat. Jonnek az elektromos kamionok, hajok, elektromos auto es motor versenyek.
  • gforce9
    #13
    Ne ismételd magad, mert csak hülyeségeket beszélsz......

    1-1.5 tonnányi akkuval persze hogy nő a hatótáv. Képzeld a Tesla kamionnak meg 14tonna akku kell. 14 tonna holtsúlyt meg nincs az a fuvarcég aki utaztatni fog. Marketignek jó.... ennyi....
  • duke
    #14
    " Óvatos számítás szerint sincs elég lítium a földön lecserélni az autóparkot"

    Ezt baromsagot csak azert nem irtam, hozza mert nem akartam meg hosszabbat irni. Mert ezt is mar sokszor cafoltak, meg itt az sg- is kiszamoltuk, egy hir kapcsan, hogy csak a Boliviai lithium keszletek 2 milliard 1000 km hatotavu autohoz elegendoek.(nem talaltam meg a cikket) Ezen kivul millio mas anyagbol lehet akkut csinalni.

    Nem tudom honnan vetted a 14 tonnat. Tudomasom szerint 800kWh akkumlator van a kamionban az biztos nincs 14 tonna, max 5. De szart se szamit mennyi az akkumlator sulya, mert a lenyeg hogy olcsobb az uzemanyag, es ezert olcsobban uzemeltetheto, a fuvarozo ceget csak ez erdekli.
    Es a tesla autokban 500-700 kg akku van.
    Utoljára szerkesztette: duke, 2018.02.06. 23:28:29
  • gforce9
    #15
    A 14 tonnát független szakértők számolták ki, mert a Tesla nem ad ki hivatalos adatot.

    A lítium kapcsán meg számítsd újra. Optimális becslések szerint 800 millió autó, realistább becslések szerint 300 millió. !HA! lítiumot másra nem használunk. A tesla mérnököket azonban a kobalt sokkal jobban aggasztja. Hamarabb fog elfogyni.

    "mert a lenyeg hogy olcsobb az uzemanyag, es ezert olcsobban uzemeltetheto"
    Nem. Gyakorlatban is szoktál gondokodni? 40T a maximum ami mehet közúton. Néhány országban 60. Ha ebből 14Tonna holtsúly, akkor az nem versenyképes.

    "Es a tesla autokban 500-700 kg akku van."
    Aha oké mindjárt elhiszem... ja mégsem. Azzal veri magát a Tesla, hogy milyen egyszerű az elektromos hajtáslánc, milyen egyszerű, mégis alig van 2 tonna alatti autója. Hagyjuk már ezt a parasztvakítást :)
  • gforce9
    #16
    ja még valami:

    "millio mas anyagbol lehet akkut csinalni."

    Megneveznéd őket? :)
  • duke
    #17
    A tesla 100 kwh akkuja kb 600 kg, szoval meglepodnek ha 5-6 tonanal tobb akkumlator lenne benne. Es ebbol persze le kell vonni a lenyegesen nehezebb disel motort+ uzemanyagot. Ez kb 2 tonna minusz.

    Akkumlator gyartasra, pedig ott van kb 100 fele anyag a periodusus rendszerben, es azok tetszoleges kombinacioja, kiegeszitve mindenfele nanotechnologias buveszkedessel. Szoval saccperkb siman lehetne kb tobb millio fele akkumlator tipust eloallitani. A milliobol meg kell talalni a legjobb tizet es kesz. Peldaul pratikus lenne valamilyen szilicium meg vas alapu akkumlatort fejleszteni mert azokbol korlatlanul van.
  • gforce9
    #18
    "A tesla 100 kwh akkuja kb 600 kg,"

    Te most minek hiszel a markeningnek, vagy annak, hogy egy alukarosszériás "egyszerű hajtásláncú" autó csak úgy 2 tonnától indul?, mert mondjuk esetleg gondolkodsz is? Az akkukat megfelelő hőmérsékleten is kell tartani az ahhoz tartozó súlyt is beleszámoltad ugye?

    "pedig ott van kb 100 fele anyag a periodusus rendszerben,"
    Most te teljesen ennyire sötét vagy? Szerinted véletlenül találták ki a lítiumot és kobaltot tartalmazó akkut? Azért használják, mert ennél nincs jobb. A jobbat úgy értem, hogy megfizethető áron gyártható, megfelelő élettartamú, stb és még így is baromidrága.
  • esztyopa
    #19
    Csak vakarom a fejem...
    Az én szerény autóm ólom-akksija 56 kWh-ás,és kb 15 kg.
    Ez a 100 kWh-ás Tesla akksi 600 kg ?!
    Míből lehet? És mekkora?És hányat bír el ebből egy elektromos autó?
  • bundasjezus
    #20
    Ne haragudj, de a hozzászólásaidat olvasgatva nem tudom eldönteni, hogy sírjak vagy nevessek, annyira nem értesz a témához.

    Ha elfogadsz egy jó tanácsot, akkor elkezded hanyagolni a klikkvadász, wishful thinking oldalak, fórumok olvasgatását és nekiállsz szakirodalmat olvasni, esetleg beiratkozol egy műszaki egyetemre.
    Az a baj tudod, hogy magabiztosan állítasz olyan dolgokat, amik nem igazak. A féligazságokon alapuló félműveltség, ha magabiztossággal párosul, nagyon kártékony tud lenni.

    Természetesen leírhatod a véleményedet, el is olvasom, csak amíg szakmailag semmi alapja nincs annak amiket írsz, addig jókat röhögök rajta.
  • duke
    #21
    A 100 kwh akkurol egyenlore nem talaltam hiteles adatot, de a 85 kWh-os akku hivatalosan 540 kg. Ezert szerintem nyugodtan elfogadhatjuk, hogy 100 kWh -as 600 kg korul van. (lehet hogy konnyebb, a nagyobb 2170-es cellak miatt, egy helyen 560 kg-ot irtak de ez bizonytalan)

    A kamion akkumlatorarol valoban csak feltetelezesek vannak, de azok eleg megalapozottak, es szo nincs 14 tonnarol.
    A tesla oldalan hivatalosan, teljes terhelessel(36 tonna) a kamion fogyasztasa kevesebb mint 2kWh merfoldenkent. (nem irjak pontosan, csak hogy kevesebb)
    Ebbol es az 500 merfoldes hatotavbol kovetkeztetnek 800-1000 kWh-as akkura.
    Ezenkivul szo van 1.6 mW-os gyorstoltorol, amivel fel ora alatt lehet feltolteni, es ebbol mar inkabb a 800 kWh, vagy kevesebb valoszinusitheto.
    Tehat igen valoszinu, hogy 8 x 600kg vagy kb 4-5 tonnanyi akkumlator van benne.
  • duke
    #22
    "Csak vakarom a fejem...
    Az én szerény autóm ólom-akksija 56 kWh-ás,és kb 15 kg."

    Erre most mit mondjak, nyilvanvaloan te is a "tv szerelot hivsz, ha kimerul az elem a taviranyitoba " kategoriaba tartozol.
    Ha elhiszed, hogy 56 kWh-os akkumlator van az autodban, ami egyebbkent nehezebb es nagyobb lenne az autodnal.
    Nem inkabb 0.6 kWh akartal irni ? Mert kb ekkora egy atlagos auto akkumlator kapacitasa.
  • fonak
    #23
    Az autód aksija 56 Ah-s, 12 V-os, ez 672 Wh-s azaz 0.672 kWh-s. Elvileg, valószínűleg nem tud tárolni ennyi energiát a valóságban.
    Utoljára szerkesztette: fonak, 2018.02.07. 16:00:26
  • gforce9
    #24
    Baromságokat én is tudok mondani. Az Autó akku mennyi idő alatt is merül le puszta önindítózástól? 15 perc? És csak a motort kell forgatnia semmi mást.

    Ébredj már fel.... :D
  • gforce9
    #25
    Bullshitmarketinget van aki beveszi: Te. Meg van aki utánaszámol és rájön, hogy orbitális kamu az egész. 540Kg :D Ja persze és akkor mitől 2 tonna a kocsi üresen? Hagyjuk már ezt a marketingdumát.
  • duke
    #26
    Most komolyan azt kepzeled, hogy 1.5 tonna akkumlator van egy autoban ? Azt hittem szandekossan tulzol.
    A Tesla S az eleg nagy batar 7 szemelyes auto. Amerikaban egyebbkent az atlag benzines autok is 2 tonnasak.
    Itt egy kep a suly eloszlasrol. Nem tudom leellenorizni valosak e az adatok, de mar csak nem hazudnak ilyen temaban.


    A weblapon meg reszletezve vannak az egyes alkatreszek sulya.
    Utoljára szerkesztette: duke, 2018.02.07. 18:02:56
  • duke
    #27
    A weblap nem sikerult.
    Ez a jo: weblap
  • molnibalage83
    #28
    Nem. Az olcsó, tömeges és használható villanyautót, ami tömegesen gyártható is és nincs nyersanyag vagy más oldalon szűk km-je. Ne tessék itten kvázi hazudozni...

    Jelenleg minden villanyautó kb. luxusautó igen erős korlátokkal.
  • molnibalage83
    #29
    Szegény szokás szerint fullba tolja...
  • molnibalage83
    #30
    Még a kereső használatára is képtelen vagy. A 85 kWh (névlegesen) pakkja 570 kg. Ez maga az akksi, nem a teljes package tömege, csak maga az akksié...
  • gforce9
    #31
    " 1.5 tonna akkumlator van egy autoban ?"

    Nem ez általánosítás lenne. Egy 3 tonnás elektromos autóban ennyi az akku és a hozzá kapcsolódó rendszerek súlya. Egy 2 tonnás autóban ez körülbelül 1 tonna.

    Miért? Azért, mert van olyan, hogy józan ész.
  • molnibalage83
    #32
    De van. Csak számolnod kéne. 8 tonnás akkukapacitással az jön ki, hogy kb. az első komolyabb dombra nem tud felmenni megrakva a kamion.
  • duke
    #33
    Nyilvan a plusz 30 kg alapvetoen megvaltoztat mindent.
  • duke
    #34
    A Tesla kamionja 0-rol 100-ra 20 masodperc alatt gyorsul, 36 tonnas terhelessel. Szerinted nem tud felmenni egy dombra ?
    Persze nem komolyan kerdem, mert nyilvanvalo, hogy legalapvetobb muszaki ismeret nelkul hulyesegeket irogatsz.
  • duke
    #35
    Ez meg mar tenyleg nevetseges, hogy nulla ismerettel keptelen kijelenteseket teszel, az elektromos autokrol. Valosagban szo nincs arrol, hogy egy elektromos auto tomegenek fele az akkumlator lenne. Az 1900 kg-os 150-200 km hatotavu Nissan Leaf-ben, csak 200 kg akkumlator van.
  • molnibalage83
    #36
    Mi köze van a gyorsuláshoz (teljesítmény) annak, hogy menny enerika kell ahhoz, hogy felmássz adott magasságra?

    Ki a faszt érdekel, hogy egyszer felgyorsul ami kb. 0 teljesítmény ahhoz képest, hogy felvigyél 40 tonnát 500 méterre...?

    A középiskolás fizikához is hülye vagy, de akkora arccal osztod az észt, hogy a fórummotor csoda, hogy nem roppan bele... A szezont a fazonnal kevered.
  • duke
    #37
    Akarhogy erted, akkor is marhasagokat irsz.
    40 tonna 500 meter magasagba jutatasahoz 200 mJ energia kell.
    A feltetelezett 800 kWh-os akkucsomag pedig 2880 mJ energiat tartalmaz. Szoval mindenfele vesztesegekkel egyutt is sokszor feltudna menni, folleg hogy lefele visszatoltene az energia nagyreszet.
  • esztyopa
    #38
    Igazad van !
    Ezt nagyon benéztem !
    Valóban.Az autóakkumulátorok kapacitása Ah-ban van megadva,és nem kWh-ban.
    Így tényleg kb. 0,6 kWh a kapacitása.
    /Egyébként tévedtél,mert ha a TV-m távirányítójába kimerül az elem,akkor veszek egy új TV-T !/
  • NEXUS6
    #39
    Közben a kínaiak bemutatták a személyszállító drón taxijukat: link

    Kb annyiba kerül egy 1-2 személyes dróntaxi, mint 3-4 db Tesla Model S, ami ugye nem olcsó kocsi, mert egy Maserati Ghibli árában van.

    Szal a Priussal taxizók idén még nem térnek át vélhetőleg a légitaxizásra.

    XD
  • molnibalage83
    #40
    Ez durva fizikai modellnek nagyon talán elmenne, ha nem lennénk más veszteségek is. Mert nem 0 sebességgel mész fel a hegyre pl, az út lehet nedves, lehet szembeled is, stb..

    Mondok neded 100%-ban gyakorlati adatot. Még kb. 5 éve volt, 103-as buszon utaztam és mit adj isten a vezető műszerfalán volt digitális fogyasztásmérő is.

    A Lágymányosi hídra az Ikarus 280 kb. 100 emberrel (tömött volt a busz), kb. 19-20 tonna össztömeggel télen lépésben felmenve 800 méter hosszon és legfeljebb 15 méteres szintdifivel megevett 1 liter gázolajat. Lásd kivel van dolgod, legyen 1 km. A motor és hajtáslánc hatásfoka brutálisan szar, kb. 25%.

    1 liter gázolaj energiatartalma kb. 10 kWh, de akkor ebből kb. 2,5 kWh volt a hasznos. Ez azt jelenti, hogy 150 méter szintdifii és 10 km-en megeszik 25 kWh-t hasznosat. Ez még dombocskának is harmatos, mert USA-ban tervezik használni. Na, ha ott fel kell menni mondjuk a Szikás-hegységben 1,5 km magasra, akkor ez önmagában 250 kWh úgy, hogy 20 tonnáról van csak szó legfeljebb és ebből lejön még a hatásfoka a motornak és a segédrendszereknek, ami mondjuk még 5-6%.

    Sík terepen fizikailag képes lenne viszonylag messzire menni már európai távokat nézve a vellanykamion belföldi fuvarozásnál, de nemzetközi vagy jenkiknél az országot átszelve eléggé vicces a hatótáv.

    A probléma az, hogy egy 40 tonnás kamionnál, ha az akupakk 8-10 tonna táján van, akkor gazdaságilag simán elhasal a belső égésű motorossal szemben. Az aboszlút tömegű tehet is korlátos, meg az összteher is. A másik gond vele, hogy ez sem ad generális megoldást, tehát csak szelektíven használható...
    Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.02.08. 10:16:08