12
  • globint
    #1
    Nem piskóta reklámértékű, ahogy a Tesla Roadster a Mars körül kering!
    Van fantáziája ennek a pasasnak, na meg iszonyú sok pénze.
    Tényleg lehet valami abban, hogy ő Satoshi Nakamoto, akinek van még pár indításkori bitcoinja...., mondjuk 1milla
  • NEXUS6
    #2
    Jól mondod, reklámértékű!
    XD
  • molnibalage83
    #3
    Szerintem meg gigantikus faszság. Ahelyett, hogy valami értelmes payloadot találna...
  • Irasidus
    #4
    Lehet neked faszság, de a marketinghez nem értesz. Na, ezért van neki sok pénze, és milliárdos vállalkozásai, és neked meg ezért nincs.
  • fonak
    #5
    Szerintem ez már nem marketing, hanem egyfajta önkielégítés, totál értelmetlen a "f.szmutogatáson" kívül.
  • efelypszilon
    #6
    Annak, hogy az első start valószínűleg nem végződik sikerrel, és valószínűleg tüzijátékrakétaként végzi, melyik része nem világos számodra. Pont neked kéne elmagyarázni, hogy egy payload értéke magában meghaladhatja az egész falcon heavy értékét, az mit jelent? Inkább egy Tesla roadster vesszen oda, mint egy csilliárd dolláros szonda, vagy műhód. Az előbbinél maximum néhány hiperneard fog felsóhajtani, hogy "deszép is lett volna", míg a másodiknál durci befektetők csapkodnák az asztalát Musk bácsinak.
  • Nabateus
    #7
    Jogos.
  • llax
    #8
    Szerintem ha tényleg akkora esélye lenne egy tűzijátéknak, mint azt Musk írja, akkor csiszolnának még a technikán. Inkább csak azért jósol nagy esélyt, hogy ezt az indítást tényleg kísérletnek tekintsék az emberek, plusz, ha mégis robbanna, akkor nem kell annyit magyarázkodni. Szerintem.

    Amúgy tegnap már már kivitték az indítóállásra, orrkúppal a tetején, ma vissza lefektették. Ha nincs semmi gubanc, pár napon belül meglesz a hajtóműteszt.
  • saxus
    #9
    Ezzel szemben ott van a Vega első startja, ahol csak-csak fel mertek engedni értelmes terhet és néhány egyetem cubesatját. Nem kevés egyetem van, akiknek lenne pénze összerakni valami értelmes dolgot, de arra már nincs lehetősége, hogy kifizessen egy startot. Így volt pl. a BME is, akiknek azért sikerült a MASAT-1-et fellőnie, mert a VV-01-en ingyen mehetett.

    De még azon sem lepődnék meg, ha lett volna olyan cég, aki azt mondja, hogy bevállalja a rizikót.
  • Running
    #10
    Majd az SG megmondja, hogy mit kell szállítaniuk. Olyan kibaszott okos ez az ország, nem is értem, miért nem látszódunk lassan a térképen sem.
  • asgh
    #11
    Akkor is értelme van a megkísérelni a kilövést, ha komoly esély van a kudarcra és nyilván alaposan kiszámolták, hogy melyik éri meg jobban:
    1. x% eséllyel elfüstölni egy rakétát, majd kielemezni az okokat, és annak megfelelően javítani
    2. még pár évig fizetni x (száz) mérnököt, hogy szimulációkkal jussanak ugyanarra az eredményre, amit majd ugyanúgy a gyakorlatban is tesztelni kell
    Utoljára szerkesztette: asgh, 2018.01.02. 11:35:18
  • llax
    #12
    Nem tudom, mekkora eséllyel számolhatnak.
    Sőt, már azt sem lehet igazából tudni, mennyire terveznek ezzel a Falcon Heavy-vel hosszabb távon, ugyanis a Heavy fejlesztésének ideje alatt akkorát fejlődött a Falcon 9 (ezzel együtt a Heavy tervezett kapacitása is), hogy az Full Thrust verziótól az összes, korábban Heavy-re tervezett kereskedelmi műholdat fel tudja vinni a Falcon 9 is.

    Egyedül az űrturista-Holdkerülős téma van a listán, ami nem oldható meg az F9-cel. Az jelen állás szerint a Heavy 3. repülésére esne (human rating???), ill. a Dragon 2 első vagy második emberes repülése lenne. Már csak az engedélyek megszerzése is erősen kérdéses...

    Persze ez csak a dolgok jelen állása, ha sikeres lesz a teszt, jöhetnek olyan tervek és megrendelések, amikről eddig nem hallottunk...
    Utoljára szerkesztette: llax, 2018.01.02. 22:49:48